Dergicilikte dev ortaklık

Güncelleme Tarihi:

Dergicilikte dev ortaklık
Oluşturulma Tarihi: Ocak 06, 1998 00:00

Haberin Devamı

Avrupa'nın en büyük dergi gruplarından Alman Burda Grubu ile Hürriyet Dergi Grubu dev bir ortaklık oluşturuyor. Burda Grubu, Doğan Medya Grubu'na bağlı Hürgüç'ün yüzde 40'ını satın alıyor. Böylece, Avrupa'nın ve dünyanın en büyük dergi gruplarından biri oluşuyor.

Dergicilik alanında Avrupa'nın en büyük grupları arasında yer alan Alman Burda Grubu, Türkiye'nin en büyük dergi grubu olan Hürriyet Dergi Grubu ile dev bir uluslararası ortaklık oluşturuyor.

Burda Grubu, Doğan Medya Grubu içinde yer alan Hürgüç'ün yüzde 40 hissesini satın alarak ortak oluyor. Bu ortaklıkta, Avrupa'nın ve Dünya'nın en büyük dergi gruplarından biri oluşuyor.

Ortaklığın ilk adımını oluşturan protokol Aralık ayı içinde imzalandı. Protokol, Doğan Medya Grubu Başkan Yardımcısı Mehmet Ali Yalçındağ ile Burda Dergi Grubu Genel Müdürü Dr. Paul Bernhard Kallen tarafından imzalandı.

Böylece bir Türk dergi grubu ilk defa dünya çapında bir ortaklıkta yer almış olacak. Bu dev ortaklık, sadece Türkiye'de değil, başka ülkelerde de çeşitli yayıncılık yatırımlarına girmeyi düşünüyor.

Burda Grubu, dergicilik alanında yaklaşık 100 yıldan beri sahip olduğu bilgi, teknik, tecrübe ve pazarlama yöntemlerini Türkiye'ye de taşıyacak.

TÜRKİYE'DE EN BÜYÜK

Doğan Medya Grubu'na bağlı Hürriyet Dergi Grubu Türkiye'nin en büyük dergi grubu.

Grup Tempo, Elele, Atlas, Amica, Ekonomist, Kapital, Biba, Hafta Sonu, Oto Show'un da aralarında bulunduğu toplam 30 dergiyi yayınlıyor. Hürriyet Dergi Grubu'nun Türkiye pazarındaki payı yüzde 40'ı buluyor. Burda Grubu, Almanya'nın dünyaca ünlü Bunte ve Focus dergilerinin yayıncısı. Grubun bünyesinde toplam 4300 kişi çalışıyor. Yıllık cirosu 1.7 milyar mark'ı buluyor. Burda Grubu, 1980'den itibaren elektronik medya alanında da yatırımlara başladı.

Dışa açılmada önemli adım

Doğan Medya Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Doğan, bu ortaklığa sadece bir hisse alış-verişi olarak bakmadıklarını belirterek, şunları söyledi:

‘‘Bu işbirliği, grubumuzun Türkiye dışına açılma politikasında önemli bir adımdır. Bu ortaklıkla Doğan Medya Grubu uluslararası bir alanda genişleyecektir. Bu tür ortaklıkların Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne geçiş sürecini hızlandırmada olumlu etkisi olacağına inanmaktayız.’’

Burda: Türkiye bizi etkiledi

Burda Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Hubert Burda da bu ortaklıkla ilgili şu açıklamayı yaptı:

‘‘Türkiye'deki potansiyeli görmemek mümkün değil. 65 milyon etkin nüfus beni çok etkiledi. Yayıncıların görevi ülkeler arasındaki kültür alışverişini hızlandırmaktır. Biz de Doğan Grubu ile yapacağımız işbirliği sayesinde iki ülke arasındaki dostluğa katkıda bulunacağımıza inanıyoruz.’’



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!