Ceyhun KUBURLU
Oluşturulma Tarihi: Ekim 24, 2010 00:00
Dünyanın en önemli derbilerinden biri olan Fenerbahçe-Galatasaray maçında futbolcu değerleri 271 milyon Euro’luk büyüklüğe ulaşıyor. Ev sahibi Fenerbahçe ise taraftar ürünü ve bilet hasılatından 3.1 milyon TL’den fazla gelir bekliyor.
FUTBOLCU değerleri bakımından 271 milyon Euro’luk büyüklüğe ulaşan
Fenerbahçe-
Galatasaray derbisi ekonomik açıdan ev sahibini mutlu edecek. Fenerbahçe, dünyanın sayılı derbilerinden biri olarak gösterilen maçta 3.1 milyon lira kazanacak. 3 puanı alan takım ise 750 bin TL’lik performans ödülünün de sahibi olacak. Maç günü sarı-lacivertliler bilet gelirinden 2.5 milyon lira, stadyumdaki Fenerium mağazasından da 600 bin lira gelir sağlayacak.
Gişe geliri yüksekMaçlarını 52 bin kişilik Şükrü Saracoğlu Stadyumu’nda oynayan Fenerbahçe 3 büyük kulüp arasında bilet geliri en yüksek takım olarak dikkat çekiyor. Sarı-lacivertli kulüp sadece derbi maçlarında bilet hasılatından 2 milyon 500 bin TL’lik gelire ulaşıyor. Maç günü geliri en yüksek diğer kulüp ise
Beşiktaş oluyor. Maçlarını 32 bin kişilik Fiyapı İnönü Stadyumu’nda oynayan Beşiktaş, derbi günü 2 milyon liralık bilet geliri elde ediyor. Gişe hasılatında 3’üncü sırada olan Galatasaray, derbi günü 1 milyon lira yakın para kazanıyor.
En az 600 bin liraSezon başından beri forma satışlarında öne çıkan Fenerbahçe taraftarı bu yıl 90 bin adet forma aldı. Normal maçlarda 100 bin TL’lik ciro yapan Fenerium mağazası için de Galatasaray derbisi ayrı bir önem taşıyor. Sarı-kırmızılı takımla oynanan maçlarda Fenerium’un cirosu 600 bin TL’ye kadar çıkabiliyor. Bu yıl da yeni bir rekor kırmak isteyen Fenerium mağazası, maça özel ürünleri de vitrinlerine taşıyor.
Galip gelen 750 bin TLTV gelirlerinin önemli bir kısmını performans primi olarak dağıtan Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) bu yıl 3 puanın değerini 750 bin TL olarak açıkladı. Derbide 3 puanı alacak takım kasasına 750 bin TL koyacak. Beraberlik halinde ise takımlar 325 bin TL alıyor. Bu yıl 8 maçta Fenerbahçe 4.1 milyon TL performans primi elde ederken, Galatasaray 3 milyon TL aldı.
GS markalı ürün satışı canlanıyorDERBİ maçlarından önce tüm GS markalı ürünlerin satışında canlanma yaşandığını belirten Galatasaray Pazarlama ve İletişim A.Ş Genel Müdürü Hakan Aydınol, şu değerlendirmeyi yaptı: “Bu maçlardan önce satışlarda önemli bir hareketlilik yaşanıyor. Ancak sadece GS Store mağazalarında değil, GS Mobile ve GS Bonus gibi ürünler de talep görüyor. Maçın sonucuna göre satış rakamları artabiliyor. Kaybeden takımın mağazalarında 2-3 günlük bir duraklama yaşanıyor.”
Maç günü geliri rekora koşuyorBU yıl forma satışından önemli bir gelire ulaştıklarını dile getiren Fenerium’lardan sorumlu Fenerbahçe Asbaşkanı Abdullah Kiğılı, şu bilgileri verdi: “Galatasaray maçları bizim için ayrı bir önem taşıyor. Diğer derbi maçlarında da satışlarımız artıyor ancak Galatasaray maçlarında rekor kırıyoruz. Bu yıl da böyle bir rekor kıracağımıza inanıyorum. Çünkü bunun için her şey uygun. Derbi sonrası için özel ürünler de hazırlamayı planlıyoruz. Maçın sonucu ve yaşanan gelişmeler Fenerium mağazasındaki ciroyu etkileyecektir.”
Ulaşıma 5 liraGEÇTİĞİMİZ yıl İstanbul Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası (İSMMMO) tarafından yapılan araştırmaya göre derbilerin bir de görünmeyen ekonomisi bulunuyor. Kişi başı ulaşım maliyetinin ise en az 5 lira olduğu düşünüldüğünde 2 milyon liralık bir ulaşım gideri ortaya çıkıyor.
Fenerbahçe2009-2010 sezonu Avrupa geliri 4.9 milyon Euro.
Performans priminden 8 haftada 4.1 milyon lira kazandı.
2010 bütçesi 345 milyon lira.
Toplam futbolcu değeri 148 milyon Euro.
Kombine kart satışı 20 bini geçti.
Fenerium cirosu 40 milyon dolar.
Sezon başı transfer harcaması 22 milyon Euro.
Fenercell 215 bin kullanıcıya ulaşıldı.
Galatasaray2009-2010 sezonu Avrupa geliri 4.8 milyon Euro.
Performans priminden 8 haftada 3 milyon lira kazandı.
2010 yılı bütçesi 123 milyon lira.
Toplam futbolcu değeri 123 milyon Euro.
Kombine kart satışı 10 bini geçti.
GS Store cirosu 24 milyon TL’yi buldu.
Sezon başı transfer harcaması 18.7 milyon Euro.
GS Mobile’da 225 bin kullanıcıya ulaşıldı.
GS Bonus kart kullananların sayısı 130 bini geçti.