Güncelleme Tarihi:
DOĞAL Afet Sigortaları Kurumu’nun (DASK), geçen yıl zorunlu deprem sigortasını yaygınlaştırmak, sigortalı konut sayısını artırmak ve deprem güvenceli hayatı teşvik etmek amacıyla düzenlediği “Şehirler Yarışıyor, Sigortalılar Kazanıyor” yarışması sonuçlandı. Yarışmada 2011 yılı sonuçlarına göre en yüksek sigortalılık oranına ulaşan il Bolu, en yüksek oranda poliçe artışı kaydeden il Hakkari, en iyi zorunlu deprem sigortası teşvik kampanyasını yürüten iller Tunceli ve Bursa oldu. “Şehirler Yarışıyor, Sigortalılar Kazanıyor” yarışmasının en yüksek sigortalılık oranı kategorisinde yüzde 46’yla Bolu birinci, yüzde 42’yle Yalova ikinci, yüzde 40’la Düzce üçüncü oldu. En yüksek oranda poliçe artışı kategorisinde ise birinciliği Hakkâri, ikinciliği Van, üçüncülüğü Muş aldı. En iyi zorunlu deprem sigortası teşvik kampanyası kategorisinde ise Bursa ve Tunceli birinciliği paylaştı.
Kent merkezine park yapılacak
Bolu’da toplam 51 bin 740 konuttan 24 bine yakını depreme karşı sigortalanırken, Yalova’da ise 73 bin 120 konuttan 30 bin 433’ü zorunlu deprem sigortası yaptırdı. Hakkari’de de 21 bin 900 konuttan 2 bin 828’i sigortalandı. Muş’ta 30 bin 910 konuttan 3 bin 433’ü, Van’da 80 bin 250 konuttan 14 bin 443’ü deprem sigortası yaptırdı. DASK Yönetim Kurulu Başkanı Selamet Yazıcı, “Şehirler Yarışıyor, Sigortalılar Kazanıyor” yarışmasının her üç kategorideki birincilerine ‘DASK Güvenli Hayat Parkı’ armağan edeceklerini açıkladı. Yazıcı, “Tüm vatandaşların yararlanması için kent merkezine inşa edilecek parklar oyun grubu, yürüyüş parkuru, yeşil alan, deprem ve zorunlu deprem sigortasıyla ilgili eğitim materyallerinin yanı sıra küçük birer açık hava sineması da içerecek. Yarışmanın her üç kategorisinde ikinci ve üçüncü olan illerimize ise malzeme yardımı yapacağız” dedi.
Diğer sigortalı yaşam haberleri:
Sigortalı konut sayısı 3.8 milyona yükseldi
DASK Yönetim Kurulu Üyesi ve Kurum İdarecisi Eureko Sigorta Genel Müdürü Okan Utkueri, 12 yıldır konut sahiplerine deprem güvenceli yaşam sunmak için çalıştıklarını belirterek, “2011’de zorunlu deprem sigortalı konut sayısı ülke genelinde 3,8 milyona yükseldi. 2011’de zorunlu deprem sigortalı konut sayısı yüzde 12,5 arttı” dedi.
Liberty ‘size bir şey olmasın’ diyecek
2012 yılında 100. yılını kutlayan Liberty Mutual Insurance Grubu’nun Türkiye’de faaliyet gösteren şirketi Liberty Sigorta, özel bir lansman kampanyası düzenledi. Sigortacılık anlayışını ‘önlem alma’ üzerine kurgulayan, sadece maddi zararı karşılamak değil, kazanın meydana gelmesini önleyen çalışmaları gerçekleştirerek, ortaya çıkabilecek manevi zararı da yok etmek felsefesiyle yola çıkan Liberty Sigorta, reklam filmlerini de bu tema üzerine hazırladı. “Size bir şey olmasın” sloganı üzerine kurgulanan reklam çalışmaları, önlem almanın önemini, Liberty Sigorta’nın simgesi ünlü Özgürlük Heykeli’nin Miss Liberty karakterinde vücut bulması ve yerel unsurların kullanımı ile eğlenceli biçimde anlatıyor. Liberty Sigorta Genel Müdürü Ragıp Yergin, bir hasar durumunda bu hasarın karşılanması için ellerinden geleni yaptıklarını belirterek, “Ancak bizi farklı kılan, hasarın oluşmasını önlemek için de var gücümüzle çalışıyor olmamız. Bu reklam kampanyasıyla da, trafikte güvenlik için tüm Türkiye’ye alabilecekleri önlemlere dair hatırlatmalarda bulunduk” dedi.