Güncelleme Tarihi:
Geçen yılın en tartışılan reklamlarından biri onlarınkiydi. Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu’nun alkollü içecek reklamları için yaptığı düzenlemeyle içki tüketiminin diğer gıda maddeleri ve coğrafi, tarihi, kültürel değerlerle ilişkilendirilmesi yasaklandığında, Yeni Rakı reklamlarında da balık, meze, boğaz manzarası kullanılması artık mümkün değildi. Wunderman ve Mey İçki kafa kafaya verip, balığın sözlükteki karşılığını buldu: Denizde yaşayan solungaçlı canlı. Ekip bununla da yetinmedi. Güzel kokulu, sulu turuncu meyve kavunu, süt ürünlerinden en katı ve beyaz olanı ise rakının yanındaki ayrılmazı beyaz peynirdi. Boş beyaz bir tabak fotoğrafının üzerine eklenen bu metinlerle “Rakı artık onların adını ağzına alamıyor, ama siz onların tadını alabilirsiniz” dediler.
Işık hızıyla
Mey İçki pazarlama ekibi ve 2008’den beri birlikte çalıştıkları reklam ajansı Wunderman, bu reklamı kendi deyimleriyle “4 günde ışık hızıyla” hazırladı. Onların esprili tepkisinin beklentilerinin çok üstünde bir destek gördüğünü belirten Mey İçki Pazarlama Müdürü Elif Göktaş, “Zaten resmini görmeseniz de siz bu ikilinin tadını çok da iyi biliyorsunuz mesajını vermek istedik” diye konuştu.
İki kritik faktör
Mey İçki Pazarlama Direktörü Çiçekten Becel ise, hazırlanan reklamı Mey İçki CEO’su Galip Yorgancıoğlu ve hukuk müşavirleri ile çok detaylı tartıştıklarını belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü: “Burada iki kritik faktör var. Biri çok hızlı çalışmak. Ajansımız çok hızlı geliştirdi tam gündemdeyken hemen ona ilişkin kendi espri anlayışımızla çok hızlı işbirliği yaptık. Bunun yayınına ilişkin karar almak da önemliydi. Bu da yönetim boyutunda çok kritik bir faktör. Biz yönetim sürecinde de çok hızlı karar aldık. Sonunda da çok olumlu bir geri dönüş aldık.”
Günceli yakalayan marka
Mey İçki Pazarlama Direktörü Çiçekten Becel, günceli yakalayan markaların çok daha fazla başarılı olduğuna dikkat çekerek, “Gündem çok hızlı değiştiğinden dinamizm faktörü ortaya çıkıyor. Yazılı basında doğru mesajı verince ayrışmak da çok kolay oluyor” diye konuştu.
Adını söyleyemedik yerine sözlük anlamını koyduk
WUNDERMAN’ın Kreatif Direktörü Rauf Olcay, “Bizim açımızdan işimizi ne kadar kısıtlarsanız o kadar eğlenceli oluyor” dedi. Rakı ile balığın haberler ve hava durumu gibi olduğunu belirten “Biz bu kısıtlama karşısında madem kendisini söyleyemiyoruz sözlük karşılığını verelim dedik. Rakının yanında balık demesek bile balığa en yakın şeyi anlatacaktık” diye konuştu.
Masanın eğlenceli ağabeyi ne diyecekse onu söyledi
WUNDERMAN’ın Kreatif Direktörü Rauf Olcay, Yeni Rakı’nın Türkiye’de “Masanın en eğlenceli ağabeyi” olarak görüldüğünü belirtirken, “Böyle bir yasak çıktığında da biz şöyle düşündük, o ağabey ne diyecekse onu demiş olalım. Rakı kullanış şeklimiz itibariyle çok oyuncu bir içki” diye konuştu.
Galata Köprüsü ve oltaları gösterdiler
MEY İçki Pazarlama Direktörü Çiçekten Becel, “Birebir satışları nasıl etkilediğini anlatmak zor çünkü biz bu ilanların hemen sonrasında Ramazan dönemine girdik. Ama Ramazan sonrasındaki balık döneminde hazırladığımız ilanlarda yine aynı sorunumuz vardı. Bu kez de Galata Köprüsü ve sadece oltaları göstererek bir dizi ilan yaptık” dedi.
Türk reklam sektörü her yıl kendisiyle yarışarak büyüyor
KIRMIZI Ödülleri’ne destek veren firmalardan Banvit A.Ş. Kurumsal Gelişim ve İletişim Direktörü İlgi Görener, Türk reklam sektörünün her yıl kendisiyle yarışarak büyümeye ve ilerlemeye devam ettiğini belirtti. “Karşımızda artık daha dinamik, yaşam katılımı ve beğeni düzeyi daha yüksek, teknolojiyi yaşamının her alanına dahil etmiş, hızla değişen ve büyüyen genç bir toplum var” diyen İlgi Görener, diğer yanda ise rekabetçi bir ortamda, toplumun beğeni ve ihtiyaçlarına yönelik mal veya hizmet üreten reklamverenlerin yer aldığına dikkat çekti. İlgi Görener, bu yapı içerisinde Türk reklam sektörünün önemli bir noktada her iki tarafı da temsil ettiğini vurguladı.