Deniz filosu yine elde kaldı

Güncelleme Tarihi:

Deniz filosu yine elde kaldı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 16, 2000 00:00

Türkiye Denizcilik İşletmeleri filodaki 10 gemi ve feribotu özelleştirmek için açtığı ikinci ihaleyi de rekabet ortamı oluşmadığı gerekçesiyle iptal etti. Filodaki 5 gemi ve feribot için 2001 yılında yeniden ihale yapılacak.
Haberin Devamı

Türkiye Denizcilik İşletmeleri (TDİ)Denizyolları İşletmesi, filosundaki gemi ve feribotları özelleştirmek için açtığı ikinci ihaleyi de, rekabet ortamı oluşmadığı gerekçesiyle iptal etti.

TDİ Genel Müdürü Erkan Arıkan, yaptığı açıklamada, Denizyolları İşletmesi'nin toplam 10 feribot ve yolcu gemisinin satışı için 21 Eylül 2000 tarihinde ihaleye çıkıldığını hatırlattı.

Arıkan, talip olan firmalardan 8 Kasım 2000 tarihine kadar teklif istendiğini, ancak bu tarihe kadar yeterli teklif almadıklarını ifade ederek, şöyle konuştu:

"Yapılan ihale sonucunda rekabet ortamını oluşturacak yeterli teklif çıkmaması nedeniyle söz konusu ihale iptal edilmiştir. TDİ'nin Avrupa'da yaşayan Türk vatandaşlarının yurda gelişi ve gidişlerinde sıkıntıya düşmemeleri, Türkiye için çok önemli olan turizm bağlantılarında sezonun başlamasından dolayı Ankara, Samsun, İskenderun feribotları ile Karadeniz ve Mavi Marmara yolcu gemileri iç ve dış hatlara plase edildi ve 2001 yılı programlı seferlerinin yapılmasına karar verildi."

Truva, Tekirdağ, Yeşilada feribotları ile Avşa ve Ayvalık yolcu gemilerinin ise 2001 yılında tekrar özelleştirme ihalesine çıkarılmasına karar verildiğini belirten Erkan Arıkan, "Bu ihalenin şartnamesi hazırlanıyor. İhale 2001 yılının ikinci haftasında yapılacak" dedi.

Arıkan, 2001 yılında ihaleye çıkacak olan feribot ve yolcu gemilerin yakın seferler ile kabotaj hatlarında çalışabilecek nitelikte olduğunu kaydetti.

İhale şartnamesi

TDİ filosunun özelleştirilmesi için açılan ihalenin satış ilanında, Ankara, Samsun ve İskenderun feribotlarının tümü için tek teklif verilmesi istenirken, 3 feribotun geçici teminat bedeli 1 milyon 820 bin dolar olarak belirlenmişti.

Diğer feribot ve gemiler için ise ayrı ayrı teklif verilmesi öngörüldü. Mavi Marmara, Karadeniz, Truva, Yeşilada, Avşa, Tekirdağ ve Ayvalık feribotlarının geçici teminat bedelleri 17 bin 500 dolar ile 371 bin dolar arasında değişiyordu.

İlk ihale 1998'de açıldı

Türkiye Denizcilik İşletmeleri, 1998 yılında da denizyolları filosunu özelleştirmek üzere ihaleye çıkmıştı.

Denizyolları İşletmesi'ne ait İskenderun, Samsun, Ankara, Truva, Bandırma, Yeşilada, Bozcaada ve Tekirdağ feribotları ile Karadeniz, Mavi Marmara, Avşa ve Ayvalık yolcu gemileri, blok satış yöntemiyle satışa sunulmuştu.

Geçici teminat miktarı 1 milyon dolar olan ihalede, teklif verme son günü olan 17 Haziran akşamına kadar M.V. Holding A.Ş., Ovalar Makine Ticaret ve Sanayi A.Ş. ile Seaco-Zihni ortak girişim grubu olmak üzere 3 firma teklif vermişti. Daha sonra ise ihale iptal edilmişti.(AA)

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!