Demsa ve Beymen yarıştı Harvey Nichols ’Kanyon’dan taşınmam’ diyeni seçti

Güncelleme Tarihi:

Demsa ve Beymen yarıştı Harvey Nichols ’Kanyon’dan taşınmam’ diyeni seçti
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 07, 2009 00:00

Unitim’in lüks mağaza zinciri Harvey Nichols’ın Demsa’ya devri sırasında Beymen’den de teklif aldıklarını söyleyen Harvey Nichols CEO’su Joseph Wan "Unitim Demsa’yı önermişti. Beymen Kanyon’dan taşımayı öngörüyordu. Bunu istemedik. Asıl belirleyici olan da bu oldu" dedi.

Haberin Devamı

DÜNYANIN önde gelen lüks mağaza zincirlerinden Harvey Nichols’ın Türkiye partnerini değiştirirken alışveriş merkezi Kanyon’a bağlılığı dikkate aldığı ortaya çıktı. Harvey Nichols’ın CEO’su Joseph Wan, çok hızlı büyüdüğü için tek markalı mağazacılığa odaklanmaya karar veren Unitim’in Harvey Nichols’ı Demsa’ya devretmeyi önerdiğini, aynı zamanda Beymen’den de teklif aldıklarını söyledi.

Unitim önerdiği için Demsa’ya daha sıcak baktıklarını belirten Wan, "Ayrıca Demsa mağazamızın Kanyon’da devam etmesi gerektiğini söyledi. Beymen’in teklifinde ise gelecekte mağazanın taşınmasının daha iyi olacağı belirtiliyordu. Bu bizim açımızdan kilit bir noktaydı. Kanyon’a çok inandığımız için bu belirleyici oldu" dedi.

İkinci mağaza bekler

Barselona’da düzenlenen, 50’den fazla ülkeden 800 civarında yöneticinin katıldığı en büyük global perakende organizasyonu Dünya Perakende Kongresi’nde sorularımızı yanıtlayan Wan, ikinci mağaza için biraz daha zamana ihtiyaç olduğunu söyledi. "Ekonomik krizle ilgili rahatlama sağlanmadan ve yeni lisansörümüz Demsa ile işleri oturtmadan yeni mağaza açmak doğru olmaz" diyen Wan, İstanbul’la ilgili heyecanını koruduğunu, İstanbul’un performans ve potansiyeline inandığını belirtti. Wan, "İstanbul’a inanmasam kontratı yeni bir şirketle yenilemez mağazayı kapatıp giderdik" dedi.

Unitim hızlı büyüdü

Türkiye’ye gelmeden önce ev ödevlerini çok çalıştıklarını vurgulayan Wan, "Unitim lisansörümüz olurken çok seçici davrandık. İşler çok iyi gitti. Oldukça profesyonellerdi. İstanbul Harvey Nichols çok önemli bir dizayn ödülü bile aldı" dedi. Unitim’in Harvey Nichols’ın ardından lüks kategorisine yöneldiğini Hakkasan ve Polo Ralph Laurent gibi markaları da Türkiye’ye getirdiğini belirten Wan şunları söyledi: "Diğer moda markalarına lüksü de eklediler. Çok hızlı büyüdüler. Bu kadar hızla büyürken global krizin çıkması Unitim üzerinde baskı yarattı. Nakit akışında sıkıntı çıktı. Stratejilerini yenilerken bize karşı son derece şeffaflardı. Bizi de çağırdılar ve artık mono-brand (tek markalı) mağazacılıkta ilerlemeye karar verdiler. Ben de bu kararı yerinde buldum."

Doğru çözüm geldi

Her şeyi yapmaya çalışmanın herkesi sıkıntıya sokacağını dile getiren Wan, Unitim’in Demsa’yı yeni lisansör olarak önererek, herkes için doğru olacak bir çözüm önerdiğini belirtti. Wan, Demsa konusunda değerlendirme yapmak için erken olduğunu ancak şu ana kadar gösterdikleri performanstan memnun olduklarını söyledi.

Global ekonomik krize kadar her şey iyi gitti

HARVEY Nichols İstanbul’un ekonomik krize kadar çok iyi performans gösterdiğini belirten Joseph Wan, "Paris, Londra, New York her yer ve herkes krizden etkilendi. Elbette İstanbul’da etkilendi. İngiltere dışında krizden en çok etkilenen mağazamız kriz başında açtığımız Jakarta mağazası. En iyi olan ise Dubai mağazası" diye konuştu.

Haberin Devamı

Mağazacılıkla ilgili iş fırsatları

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!