Oluşturulma Tarihi: Ekim 27, 2005 13:56
Dış Ekonomik İlişkiler Konseyi bünyesinde faaliyet gösteren Türk-Çin İş Konseyi, Türk işadamları için 12-19 Kasım tarihleri arasında Çin'e bir ziyaret düzenleyecek.
Türk-Çin İş Konseyi Başkanı Yavuz Onay, gezinin tanıtımı amacıyla düzenlenen toplantıda, Çin'in güney doğu sahil şeridinde bulunan Xiamen, Nanjing, Wenzhou ve Ningbo kentlerine yapılacak ziyaretlerde yeni ekonomik ve ticari işbirliği yollarının masaya yatırılacağını bildirdi.
Bir hafta sürecek ziyarette ikili firma görüşmelerinin yanı sıra ekonomik ve teknolojik kalkınma bölgeleri ile sanayi kalkınma bölgelerinin de ziyaret edileceğini kaydeden Onay, “Türk işadamları olarak ekonomik ve ticari ilişkiler Pekin ve Şanghay kentlerine yoğunlaşmış durumda. Ancak bu iki kentin dışında yer alan bölgelerde de işbirliğini geliştirmek amacıyla bu dört kenti seçtik. Bu kentler, Çin'in ekonomik ve ticari canlılığının oldukça yoğun olduğu liman kentleridir” dedi.
Çin'in üretim aşamasında oldukça başarılı olduğunu vurgulayan Yavuz Onay, “Ancak Çin'in eksik tarafı pazarlama-yönetim konusu. Çin malları ucuz olmasa pazarlama konusunda daha fazla sıkıntı yaşayacak. Artık Çin malları ucuz olma niteliğini de kaybediyor, çünkü Hindistan bu konuda rakip olmaya başladı. İşte bu nedenle bizim pazarlama-yönetim konularında Çin ile işbirlikleri geliştirip, birlikte iş yapmanın yollarını aramamız lazım” diye konuştu.
Bölgede ayrıca gayrimenkul ve kentsel dönüşüm projelerinin gelişmeye başladığını kaydeden Onay, Türkiye'de inşaat sektörünün gelişmişliğine paralel olarak bir uzmanlaşma yaşandığını belirterek, Çin'de bu sektörde iş yapmanın önemine işaret etti.
TÜRK İŞADAMLARINA ÇİN'DE YATIRIM ÇAĞRISI
Çin'in İstanbul Başkonsolosu Yu Hangyang ise ikili ticaret hacminin bu yılın ilk 8 ayında yüzde 36.8 artışla 3 milyar 82 milyon doları yakaladığını vurgulayarak, “Çin pazarının yüksek potansiyeli Türk işadamları için büyük bir fırsattır. Türk işadamları Çin'de sadece satın alabilecekleri malları değil, kendi mallarını pazarlamak için de büyük bir pazar bulabilirler” dedi.
Türk işadamlarını Çin'de yatırım yapmaları çağrısında bulunan Hangyang, Türk yatırımcısının Çin'in düşük maliyeti ve yüksek potansiyelinden yararlanabileceğini söyledi. Hangyang, “Çin pazarında bazı ürünlerinize ciddi ihtiyaç var; mesela deri ürünleri, zeytinyağı, ünlü markalı konfeksiyon ürünleri, bor, krom, gıda ürünleri, kiraz, portakal gibi ürünleri Çin'e ihraç edebilirsiniz. Türk işadamları promosyon konusunda biraz daha çaba gösterdiklerinde ürünlerini kesinlikle Çin pazarına sokmayı başarabilirler” diye konuştu.
(İSTANBUL/A.A)