Güncelleme Tarihi:
İhale süreci ise yıl sonuna kadar tamamlanacak.
İhale, kapalı zarf içinde teklif almak ve görüşmeler yapmak suretiyle pazarlık usulü ile gerçekleştirilecek.
Derince Limanı'nın 36 yıl süreyle işletme hakkının devri ihalesinde 10 Ağustosta ilk teklifler, 20 Ağustosta ise son teklifler alınmıştı.
TCDD Derince Limanı ihalesine katılan teklif sahipleri “Akfen Holding AŞ-Akfen Altyapı Yatırımları Holding AŞ. Ortak Girişim Grubu, Türkerler Ortak Girişim Grubu, Global Altyapı Hizmetleri ve İşletmecilik A.Ş, Çelebi Holding AŞ-Kocaeli Sanayi Odası Ortak Girişim Grubu, Limak İnşaat Sanayi ve Ticaret AŞ.” olmuştu.
Yetkililer, tren yolu bağlantısı bulunan Derince Limanının, Haydarpaşa Garının özelleştirilmesinden sonra, çok daha stratejik bir öneme sahip olacağını belirtirken, ihracat merkezi olan 3 kente yakın durumda bulunan Limanın, otomotiv ve yan sanayi sektörünün de arka bahçesi niteliğinde bulunduğunu kaydettiler.
DERİNCE LİMANI
T.C Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğüne ait liman, İzmit Körfezinin kuzeyinde yer alıyor ve stratejik konuma sahip.
Körfezdeki otomotiv (otomobil, traktör ve benzeri) sanayi ve karışık eşya yüklerine hizmet veren liman, demir yolu ve kara yolu şebekesi ile bağlantılı bulunuyor.
Bir kılavuz botu, 2 römorkor ve 2 palamar botunun mevcut olduğu limanda, liman elleçleme (istifleme, yer değiştirme) ekipmanları arasında 3-35 tonluk 9 adet rıhtım vinci, 5-25 tonluk 8 adet mobil vinç, 6 standart ve 20 kısa mastlı forklift, bir paletli vinç ve bir loder yer alıyor.
Konteynerler, 35 tonluk genel amaçlı rıhtım vinci, 25-42 tonluk 5 adet dolu ve 8-10 tonluk 6 adet de boş konteyner forklifti ile elleçleniyor.
TMO'ya ait 95 bin ton kapasiteli bir siloya sahip olan limanda, rıhtımla bağlantılı bir konveyör sistemi de bulunuyor.
SIRADA SAMSUN VE BANDIRMA LİMANLARI VAR
Bu arada Derince Limanı ihalesinin hemen ardından, teknik çalışmaları süren Samsun ve Bandırma Limanları için ihaleye çıkılacağı belirtiliyor.
Samsun ve Bandırma Limanı için ortak ihaleye çıkılabileceğini ifade eden yetkililer, her iki liman ihalesi için teknik çalışmaların devam ettiğini vurguladılar.
TCDD'YE AİT DİĞER LİMAN ÖZELLEŞTİRMELERİ
Daha önce özelleştirmesi yapılan limanlara bakıldığında, Mersin Limanının 36 yıl süreyle işletme hakkının verilmesi yöntemiyle özelleştirilmesi amacıyla açılan ihaleyi, 755 milyon dolar bedelle PSA-Akfen Ortak Girişim Grubu (O.G.G) kazanmış ve Liman'ın devir sözleşmesi 12 Mayıs 2007 tarihinde imzalanmıştı.
İzmir Limanının 49 yıl süre ile işletme hakkının verilmesi yöntemiyle özelleştirilmesi için 3 Mayıs 2007 tarihinde çıkılan ihalede en yüksek teklifi, 1 milyar 275 milyon dolar ile Global-Hotchison-EİB O.G.G vermişti. İzmir Limanı özelleştirilmesi ile ilgili Danıştay'dan görüş bekleniyor.
9 Eylül 2005 tarihinde 36 yıllığına işletme hakkı devri yöntemiyle İskenderun Limanının özelleştirilmesine ilişkin çıkılan ihalede ise en yüksek teklifi, 80 milyon dolar ile PSA-Akfen O.G.G. vermiş, ancak ihale daha sonra iptal edilmişti.