Ceyhun KUBURLU
Oluşturulma Tarihi: Aralık 11, 2006 00:00
Keskinoğlu Şirketler Grubu, kurucuları olan İsmail Keskinoğlu’nun Yunanistan’da doğup büyüdüğü Ravika Köyü’nün benzerini Manisa Akhisar’da yaptı.
Yaklaşık 100 bin dönüm arazi üzerine inşa edilen köyü turizme açmayı hedeflediklerini söyleyen Keskinoğlu Şirketler Grubu Pazarlama Grup Başkanı Keskin Keskinoğlu, "Vakıf kurup elde edilen gelirle burslu öğrenci okutacağız" dedi.
YILLARIN piliç üreticisi Keskinoğlu Grubu, 101 yaşında vefat eden grubun kurucusu İsmail Keskinoğlu’nun anısına Manisa Akhisar’da turizm amaçlı Yunan köyü inşa etti. İsmail Keskinoğlu’nun doğup büyüdüğü köyün benzeri olan Ravika köyünde zeytinyağı üretimi de yapan Keskinoğlu Grubu önümüzdeki dönemde yine dedelerinin adını taşıyan bir vakıf kuracak. Vakfı köyün içerisine kurmayı planladıklarını söyleyen Keskinoğlu Şirketler Grubu Pazarlama Grup Başkanı Keskin Keskinoğlu "Yakında köye günlük turlar düzenlemeye başlayacağız. Buradan elde edeceğimiz gelir vakfa aktarılacak. Toplanan parayla da burslu öğrenci sayımızı artıracağız" dedi.
300 ÖĞRENCİYE BURS: Yaklaşık 100 bin dönüm arazi üzerine kurulan Ravika Köyü’ne Yunanistan ve çevre illerden turist çekmeyi hedeflediklerini anlatan Keskinoğlu, yabancı misafirlerini köyde ağırladıklarını ve şirketin üst düzey yöneticilerine yine köyde eğitim seminerleri düzenlediklerini kaydetti. Bugün 300 öğrenciye burs verdiklerini belirten Keskinoğlu şöyle konuştu: "2007 yılı ortalarında başlayacak turlarla köye Yunanistan ve çevre illerden turist çekmeyi planlıyoruz. Çalışanlarımızın başarılı çocuklarına verdiğimiz eğitim burslarını da turizmden gelecek gelirle artırmayı hedefliyoruz. Köyün içerisine yine müzeler yapıp geliri artıracağız. Ancak turlar günü birlik olacak."
18 ÜLKEYE İHRACAT YAPIYORUZ: Son yıllarda fabrikalarına yeni yatırımlar yaptıklarına da değinen Keskinoğlu, kapasite artırımlarıyla birlikte 165 milyon YTL’lik cirolarını yıl sonunda 205 milyon YTL’ye çıkarma hedefleri bulunduğunu söyledi. Keskinoğlu Şirketler Grubu’nun 2005 yılında piliç eti ürünleri ve yumurta ihracatında 18 ülkeye ulaştıklarını kaydeden Keskinoğlu, "2006 yılı Kasım ayı sonuna kadar 2 bin 507 ton piliç eti, 14 milyon adet yumurta ihracatıyla pazardaki konumumuzu koruyacağız. Azerbaycan, Bosna Hersek, Tacikistan ve KKTC’ye piliç eti ihracatımız devam ediyor. Önümüzdeki günlerde ise Balkan ülkeleri, Türk Cumhuriyetleri ve Birleşik Arap Emirlikleri pazarına girmeyi hedefliyoruz. Bunun yanında 2006 yılı sonlarında Avrupa’ya da ihracat gerçekleştirebiliriz" diye konuştu.
TEŞVİK 300 DOLAR OLMALI: Sektörün ihracatta yaşadığı en önemli sorunun teşvik olduğuna dikkat çeken Keskinoğlu, yerli sanayicinin ihracat teşvikleri açısından rakip ülkelerin çok gerisinde kaldığını vurguladı. Amerikalı üreticilerin ton başına 600, Brezilyalıların ise 400 dolar teşvik aldığını anlatan Keskinoğlu, şunları söyledi: "AB ülkelerinde de 530
Euro’luk ihracat teşviği uygulanıyor. Türkiye’de piliç sektörüne uygulanan teşvik ise sadece 26 dolar. Sektörün dışarıda rekabet edebilmesi için uygulamanın değişmesi gerekiyor. Beyaz et sektörünün talep ettiği ihracat teşviği 300 dolardır. Yumurta ihracatındaki teşviğin de artmasını istiyoruz. Bin adet yumurtaya verilen 6 dolarlık primin, 10 dolara çıkarılması sektör tarafından öngörülüyor."
Tarihi makinelerle Ravika zeytinyağı üretiyoruzMANİSA Akhisar’da, Ravika köyü içerisinde 1856’dan kalma tarihi makineler ile ’taş baskı’ ve ’soğuk sıkım’ olarak zeytinyağ üretimi de yaptıklarını anlatan Keskin Keskinoğlu, Ravika adıyla zeytinyağı sektörüne girdiklerini söyledi. Ravika zeytinyağının iç ve dış piyasada kısa sürede gösterdiği ticari başarı ve tüketicilerden gelen talepler nedeniyle yatırımlarını artırma kararı aldıklarını belirten Keskinoğlu, "Sürekli büyümeyi hedefliyoruz. İsrail, ABD, Kanada, Azerbaycan ve Kosova’ya ihracat yapıyorduk. Şimdi Bosna-Hersek, Bulgaristan ve Makedonya’ya giren ilk Türk zeytinyağı markası olmaktan gurur duyuyoruz. Ravika’nın pazar payını yüzde 1’den 8’e çıkarmayı hedefliyoruz. Bu nedenle üretimimizi artırıyoruz. Ravika’nın büyümesi için yeni bir pazarlama ekibi de oluşturduk. Ulusal zincir mağazaların yüzde 70’inde rafa girmeyi planlıyoruz. Büyüme kararıyla birlikte Ravika’da ambalaj ve şişeleme değişikliğine de gideceğiz" dedi.
1 milyon dolar yatırdık, yumurta zeka geliştirecekSON yıllarda Ar-Ge yatırımlarının yılda ortalama 1 milyon doları bulduğunu kaydeden Keskin Keskinoğlu, zeka seviyesi üzerinde olumlu etkileri bulunan "DHA" yumurtası geliştirdiklerini söyledi. DHA’nın Avrupa Birliği ülkelerinde ve Amerika’da, günlük
diyet içinde alınması zorunlu besinler arasına girdiğini anlatan Keskinoğlu, "DHA’nın beyin ve retina dokularında bulunan yağ asitlerinin yüzde 36,4’ünü oluşturduğu ve direkt IQ’yu etkilediği yapılan araştırmalarla kanıtlanmış durumda. DHA’dan ayrıca, bebeklerde depresyon, dikkat eksikliği, hiperaktiflik problemlerinin çözümünde de yararlanılıyor" dedi.