De Beers: Ekonominiz iyiye gidiyor, Dubai’deki kadar pırlanta satarız

Güncelleme Tarihi:

De Beers: Ekonominiz iyiye gidiyor, Dubai’deki kadar pırlanta satarız
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 17, 2008 00:00

Hatasız pırlanta iddiasıyla hızla büyüyen De Beers, Katarlı Salam International ortaklığıyla İstinye Park’ta açtığı ilk mağaza ile Türkiye pazarına girdi. Dünyanın stratejik tüm şehirlerinde mağaza açmayı hedeflediklerini dile getiren De Beers’ın CEO’su Guy Leymarie, "Türk ekonomisi iyiye gidiyor. Burada en az Dubai’deki kadar satış yapacağımızdan eminiz" diyor.

PIRLANTACI De Beers, Katarlı Salam International distrübütörlüğünde İstinye Park’ta açtığı ilk mağaza ile Türkiye pazarına girdi. Dünyanın stratejik tüm şehirlerinde mağaza açmayı hedeflediklerini dile getiren de De Beers’ın CEO’su Guy Leymarie, "İstanbul dünyanın en önemli şehirlerinden biri. Burada olmamak gibi bir şansımız yoktu. Lüks segmentte birçok ana marka burada yer alıyor. Bence dünyanın en önemli pazarlarındansınız. Turk ekonomisi de iyiye gidiyor. Burada en az Dubai’deki kadar satış yapmayı hedefliyoruz. Hatta bundan eminiz. Geçtiğimiz yıl yüzde 30’dan fazla büyüme gösteren Dubai’de işlerimiz oldukça iyi gidiyor" dedi.

Yeni mağaza açabiliriz

Şu an 25 olan mağaza sayısını yıl sonunda 50’ye çıkartacaklarını dile getiren Leymarie, şunları söyledi: "İstinye Park’ta açtığımız bu mağaza Türkiye’deki tek yatırımımız olmayabilir. Yeni mağazalar da açabiliriz. Ancak, biz yeni bir pazara girerken kaç mağaza açacağımızın hesabını yapmayız. Önce piyasa koşullarını öğrenip ona göre davranırız. Bu nedenle bugüne kadar açtığımız hiç bir mağazayı kapatmak zorunda kalmadık. Önümüzdeki yıl varolduğumuz ülkelere yenilerini ekleyeceğiz."

7 milyar dolar ciro

Pırlantalarının parlaklığı ile tanınan ve dünya elmas arzının yüzde 40’ını elinde bulunduran De Beers, dünyanın en büyük pırlanta üreticisi konumunda bulunuyor. Madencilikle birlikte cirosu 7 milyar doları aşan şirketin bugüne kadar diğer ülkelerde açtığı mağazalar için hep A Plus alışveriş merkezi ve bölgeleri seçti. De Beers’in en büyük avantajı ise ’Hatasız pırlanta yapıyoruz’ iddiası oluyor. De Beers’in müşterilerinin aldığı taşı iyi tanıması için mağazalarında başka hiçbir markada olmayan bir güzellik tarayıcısı olduğunu ifade eden Leymarie, "Bizde pırlantanın en iyi seçenekleri var. Bunu kanıtlayan cihazımız seçilen pırlantada ışığın yolculuğu gösteriyor. Pırlantanın ne kadar parlak olduğunu gözler önüne seriyor. En ucuz parça ise 500 dolardan başlıyor" dedi.

Geleneksellik etkilemez

Aynı sertifikalı iki taşın oldukça farklı olabileceğini belirten Leymarie, geleneklerin satışları nasıl etkilediğini de şöyle açıkladı: "Sizin ve Rusların renkli taşlarla dolu bir geleneğiniz var. Çin’de de daha da öne çıkıyor. Onlardaki gelenek altın olmasına karşın ülke en hızlı büyüyen pazarlar arasında yer alıyor. Çünkü pırlanta pazarı ve kültürü dünyanın her yerinde büyüyor. Öyle ki pırlantaya erkekler de ilgi gösteriyor. Özellikle Orta Doğu ve Asya’daki erkekler pırlantayı Amerikalılardan daha fazla kullanıyor."

Evlilik yüzüğünü biz icat ettik

EVLİLİK
yüzüğünün De Beers icadı olduğunu belirten Guy Leymarie, dünyada pırlantanın bulunuşundan bu yana gelişimi şöyle anlattı: "Pırlanta ilk olarak 6’ncı yüzyılda Hindistan’da bulundu. Bulunduğu o dönemlerde gücü temsil ettiği için erkekler şövalyeler ve krallar tarafından kullanılırdı. Ama sonra kadınlar Rönesans döneminde işlenmiş pırlantayı keşfetti. 1550 yılında pırlantanın kullanımı yaygınlaştı. Geçtiğimiz yüzyılın sonunda De Beers Güney Afrika’daki maden yatağını bulana kadar pırlanta arzı çok azdı."

Krizde sinemaya gitmeyip pırlanta yüzük alıyorlar

DÜNYAYI
sarsan ekonomik krizin De Beers rakamlarını olumsuz etkilemediğini dile getiren Guy Leymarie, "Her yerde kriz olduğunu duyuyorum. Ama ben bunu rakamlarımda görmüyorum. Zaten pırlanta konusunda krizler genelde farklı yaşanıyor. Kriz pırlantacılar için iyi haber oluyor. Çünkü insanlar daha fazla almaya başlıyor. Bunda da öncelikle pırlantanın güvenli değer olması etkili oluyor. 2 yıl önce alınan pırlanta bugün alım fiyatının oldukça üzerinde bir rakamdan satılabiliyor. Bu açıdan bir sanat eseri veya gayrimenkul ile eşdeğer rol oynuyor. Dürüst olmak gerekirse Amerikada krizden dolayı daha fazla sorun beklemiştim. Ama ben kadın uzmanıyım. Krizde harcamalar kısılıyor. Daha az sinemaya gidilip daha çok evde yemek yeniliyor. Bu kadar kısıldığı için de özel günlerde hediyeler daha büyük oluyor. Harcamalarına dikkat edip alışverişi kısan bir kadına pırlanta yüzük hediye ediliyor."

Türkiye’de tüm koleksiyonu alan müşterilerimiz olur

FAALİYET
gösterdikleri ülkelerde çıkardıkları tüm koleksiyonu satın alan müşterilerin bulunduğunu ifade eden Guy Leymarie, şöyle devam etti: "Beyaz Çiçek serimizde tüm koleksiyonu alan çok sayıda müşterilerimiz oldu. Aynı eğilimi Türkiye’de de görmeyi umuyoruz. Ama açıkçası bugünlerde müşteri artık koleksiyonun tamamını almaktansa kendi takımlarını yaratmaktan hoşlanıyor. Kendi seçtiği küpe, kolye gibi farklı takıları kombine etmeyi tercih ediyor."

Mağazayı Louis Vuitton’un CEO’su Bernard Arnault seçti

DE
Beers’ın İstinye Park’taki 200 metrekarelik mağazasını Louis Vuitton, Fendi markalarını bünyesinde bulunduran LVMH Holding’in CEO’su Bernard Arnault seçti. De Beers’ın mağazası Louis Vuitton, Dolce&Gabbana, Gucci, Yves Saint Laurent gibi dünyanın en ünlü markalarının butiklerinin yer aldığı alışveriş caddesinde açıldı. De Beers’in Amerika’da 5, Avrupa’da 4, Ortadoğu’da 1, Asya’da da çoğu Japonya’da olmak üzere 14 perakende satış mağazası bulunuyor.

Dünya pırlantalarının yüzde 40’ını üreten şirket

1888’de kurulan De Beers, elmas maden arama, çıkarma ve pazarlama alanında faaliyet gösteriyor.

5 kıtada 20 ülkede ortaklıkları ile birlikte faaliyet gösteren firma, 22 bin kişi istihdam ediyor.

Botswana, Namibia, Güney Afrika ve Tanzanya gibi 15 elmas madeninde faaliyet gösteren firma dünyadaki pırlantaların yüzde 40’ını üretiyor.

2007 cirosu 7 milyar dolara yaklaşan şirketin sadece 2005’te ürettiği ham elmasın değeri 12.6 milyar dolar.

Parmakta 3 yılda küçülür

KADINLARIN
büyük taşlara kolay alıştığına dikkat çeken Guy Leymarie, "Pırlantanın boyutu ne olursa olsun bir süre sonra kadının gözünde küçülüyor. 5 karatlık bir taş birkaç yıl sonra göze 3 karat gibi gelmeye başlıyor. O nedenle 3 yılda bir taşı yenileme isteği doğuyor. Bugüne kadar sattığımız en büyük taşın büyüklüğü 202 karat idi" dedi.

Kapımız herkese açık kıyafeti yargılamayız

MÜŞTERİLERİ dış görünüşlerine ve kıyafetlerine göre yargılamadıklarını söyleyen Guy Leymarie "Tek kaygımız kanunlar oluyor. Sadece yüklü nakit alımlarda kanunlar nedeniyle kimlik kontrolü yapılıyor. Ama biz müşterimizi görünüşüne göre yargılamayız. Görünüşüne göre almayacağını düşündüğümüz müşteriler de iyi parçaları alabiliyor" dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!