Darty: Türkiye'de bayilik sistemi yok olmaz

Güncelleme Tarihi:

Darty: Türkiyede bayilik sistemi yok olmaz
Oluşturulma Tarihi: Mart 06, 2008 16:42

Darty Yönetim Kurulu Başkanı Nedim Esgin, son günlerde bilişim ve elektronik sektöründe sıklıkla tartışılan bayilik sisteminin yok olmasının mümkün olmadığını belirterek, "Belki IT ürünlerde bayilik hızla düşecektir ama en sağlam bayiler olarak beyaz eşya bayileri kalacaktır" dedi.

AMPD 2008 Perakende Zirvesi kapsamında düzenlenen "Ezici Rekabet Nereye Kadar?" konulu panelde konuşan Darty Yönetim Kurulu Başkanı Nedim Esgin, son zamanlarda sektörde sıklıkla tartışılan bayilik sisteminin yok olmasının mümkün olmadığını belirterek, "Belki IT ürünlerde bayilik hızla düşecektir ama en sağlam bayiler olarak beyaz eşya bayileri kalacaktır" dedi.

"AVM'LERDEKİ KİRALAR ÇOK YÜKSEK"

Türkiye'deki elektronik pazarının hızla büyüdüğünü vurgulayan Esgin, "Önümüzde muhteşem bir tablo görüyoruz. Son 10 yılda kullandığımız ürünlerde çeşitlilik arttı. Sektör çok dinamik. Bütün dünyada da bu var" diye konuştu.

Esgin, Türkiye'de birbiri ardına alışveriş merkezlerinin açıldığını ancak buralardaki kiraların çok yüksek olduğunu vurgulayarak,"Geri dönüşünü 3 yılda aldığınız yere herkes yatırım yapar. Ama orası bir süre sonra bataklığa döner. Şu an birçok AVM'nin iş yapmadığını ve çeşitli sorunlarla karşı karşıya olduğunu biliyoruz. Önümüzdeki 1-2 yıl daha bu durum devar eder. Sonrasında doğal olmayan fiyatlar, kiralar düşecektir" dedi.

"MEDIA MARKT'A OLAN İLGİDEN MEMNUNUZ"

Media Markt markasını Türkiye'ye getiren Media Saturn İstanbul İç ve Dış Ticaret Limited Şirketi COO’su Mustafa Altındağ da Media Markt mağazalarının açılışlarında yaşanan yoğun ilgiden memnun olduklarını söyledi.

2000'li yılların başında bayi sisteminin ağırlıkta olduğu sektörde Teknosa ile birlikte bir serbestleşme yaşandığını hatırlatan Altındağ, ""Bayilik sistemi hiçbir zaman bitmez ama değişime de ayak uydurmak gerekiyor" dedi.

"PAZARIN BÜYÜME POTANSİYELİ ÇOK FAZLA"

Bimeks Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Akgiray ise Türkiye'de hanelerdeki bilgisayar oranının yüzde 8-9, LCD televizyon oranının ise yüzde 4-5 civarlarında olduğunu, pazarın önemli oranda büyüme potansiyeli taşıdığını dile getirdi.

Sektördeki rekabetin hem tüketiciler hem de firmalar için iyi olduğunun altını çizen Akgiray, "Teknosa mağaza açtıkça işlerimiz büyüyor. Biz mağaza açtıkça onlar da büyüyor" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!