Hanife Baş
Oluşturulma Tarihi: Şubat 25, 2007 00:00
Groupe Danone Başkan Yardımcısı Jacques Vincent, Türkiye’deki şişe su markaları Hayat’ı Akdeniz bölgesi ülkelerinde marka yapacaklarını belirterek, "Cezayir’de ve bölgedeki diğer beş ülkede Hayat Su markasıyla üretim yapacağız. Hayat Su, Akdeniz’de marka olacak. Dağıtımın maliyetli olması nedeniyle Türkiye’den şişe su ihracatını ise sadece komşu ülkelere yapacağız" dedi.
FRANSIZ gıda üreticisi Groupe Danone, Türkiye’deki markası olan Hayat Su’yu, Akdeniz Bölgesi’nde marka yapmaya hazırlanıyor. Groupe Danone Başkan Yardımcısı Jacques Vincent, Türkiye’de sütlü ürünler dışında Hayat Su markasıyla şişelenmiş su pazarında faaliyet gösterdiklerini hatırlatarak, "Hayat Su’yu Akdeniz Bölgesi’nde marka yapacağız. Cezayir’de de, bu markayı pazara sunacağız. Bölgede başka 4-5 ülke daha Hayat Su markasıyla üretim yapacağız" dedi.
ÇİFT HANELİ BÜYÜME: Türkiye’den, Afganistan ve Irak’a yüzde 10’luk şişelenmiş su ihracatları bulunduğunu belirten Vincent, dağıtım maliyetinin çok fazla olması nedeniyle Türkiye’den şişelenmiş su ihracatını sadece komşu ülkelerde artırmayı planladıklarını vurguladı. Vincent, şişelenmiş suda çift haneli rakamlarla büyüdüklerini dile getirerek, "Üç yıl önce kapasiteyi artırmak için yatırım yaptık. Ancak şu anda kapasitemiz yine azalıyor. Kaynak suyu yatırımını, nerede su varsa orada yapacağız. Kaynak suyu çok değerli. Rakiplerin çoğu da iyi kaynak arıyor. Aynı yolla yatırım yapmak istiyorlar" diye konuştu. Vincent, pazarda şişelenmiş su satışlarının iyi gittiğini belirterek, kendisinin de doğayla ilgili olduğu için kaynak suyu işini çok sevdiğini dile getirdi.
ALINABİLİR OLMALI: Danette ve Danino ürünlerinin penetrasyonuna da değinen Vincent, satış rakamları yüksek olmakla beraber bu ürünlerde hala büyük potansiyel bulunduğuna işaret ederek, Türkiye’deki verimlilik programları hakkında şu bilgileri verdi: "Bir ürünün penetrasyonunu artırmak için mümkün olduğunca ulaşılır olmasını sağlamak gerekir. Ürünlerin fiyatı ne kadar alınabilir olursa, penetrasyon o kadar artar. Sütlü ürünlerde hedefimiz bu yönde. Fiyatın düşüklüğünü de verimlilikle sağlıyoruz."
PREBİYOTİK LABORATUVARI: Jacques Vincent, yeni ürünler geliştirmek için büyük Ar-Ge bütçeleri olduğunu ve prebiyotik bir ürünün geliştirilmesinin 10 yıl alabildiğini anlatarak, ABD’de, Meksika’da, Almanya’da ve Çin’de Ar-Ge laboratuvarlarının bulunduğunu, bir gün mutlaka Türkiye’de de prebiyotik araştırma laboratuvarı kurabileceklerini vurguladı.
Cildi içerden besleyen gıdayı piyasaya sundukFRANSIZ Groupe Danone’un Başkan Yardımcısı Jacques Vincent, işlevsel gıdaların ana işleri olduğunu ve şu anda prebiyotik ürün gamında geliştirdikleri cildi içerden besleyen yeni ürünlerini İspanya ve Fransa gibi ülkelerin ardından başarılı olması durumunda gelişmekte olan pazarlara da sunacakları bilgisini verdi. Vincent, yeni ürünleriyle ilgili şunları söyledi: "Ocak ayı sonunda İspanya ve Fransa’da pazar sunduğumuz Danacol Essence, deriyi içerden besliyor. Biz yeni bir ürünü genelde pazar sunuyoruz; öğreniyoruz, sorunları düzeltip daha sonra bütün ülkelere gönderiyoruz. Yeni bir ürünün ticarileşmesi 3-5 yıl gibi bir süre alır. Türkiye’ye ne zaman gelir bilmiyorum ama beş yıl süre alabilir. "
Başbakan Erdoğan’ın kolesterolü var Danacol kullanıyorULUSLARARASI Yatırımcılar Derneği’nin (YASED) düzenlediği "Fırsatlar Ülkesi Türkiye" adlı konferans sırasında yabancı şirketlerin üst düzey yöneticileriyle görüşen Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’la, konuşan yöneticiler arasında yer alan Groupe Danone Başkan Yardımcısı Jacques Vincent, Başbakan’la konuşması hakkında şu bilgileri verdi: "Türkiye’de yaşadığımız başarı ve zorlukları konuştuk. Başbakan politika konusunda, Ermeni sorunuyla ilgili Fransız politikacıların neler düşündüğünü sordu. Yaptığımız işten konuştuk. Yardımcı olabileceği özel bir sorunumuz olup olmadığını sordu. Kolesterolden de bahsetti. Kolesterol sorunu olduğunu ve ürünümüz Danacol’den memnun kaldığını söyledi."
Politik olaylar satışları kısa vadeli etkiliyorJACQUES Vincent, Türkiye ve Fransa arasındaki politik sorunların satışlarını nasıl etkilediği konusundaki soruyu şöyle yanıtladı: "Kısa vadeli etkisi oluyor. Fransız Parlementosu’nda Ermeni konusuyla ilgili oylama yapıldığında burada gazetelerde pozitif olmayan
haberler yer alıyor. Bunların satışlarımızda uzun vadeli etkisi olmuyor. Artık politik olayların ekonomi ve ekonomik kararlarda uzun vadeli etkisi olmuyor."