Danino'nun üretim yolculuğu

Güncelleme Tarihi:

Daninonun üretim yolculuğu
Oluşturulma Tarihi: Haziran 24, 2009 12:07

Danone Tikvesli Gıda ve İçecek Sanayi ve Ticaret A.Ş. Marka Pazarlama İletişim Müdürü Şeyma Özhan, “Ülkemize, bugüne kadar yaptığımız yatırım miktarı yaklaşık 500 milyon liardır, bu yatırımdan yaklaşık 100 milyon liralık payı alan Lüleburgaz Fabrikamız en son teknolojilerle donatılarak, kapasitesi 4, istihdamı ise 3 misli artırılmıştır” dedi.

Onbir yıldır Türkiye'de faaliyet gösteren Fransız Danone firması, Kırklareli'nin Lüleburgaz ilçesindeki üretim fabrikasını tanıttı, ürettiği Danone ürünlerinin üretim yolculuğunu gazetecilere gösterdi.

Danone Sağlık ve Bilimsel İlişkiler Müdürü Özlem Baykul, Danino Ürün Müdürü Burcu Bilac ve Fabrika Müdürü Volkan Bozdemir'in de katıldığı gezide Danone Tikvesli Gıda ve İçecek Sanayi ve Ticaret A.Ş. Marka Pazarlama İletişim Müdürü Şeyma Özhan, çocuklarının sağlığına önem veren annelerin “Danino neden kısa sürede bozulmuyor?, Danino'nun içerisinde koruyucu madde var mıdır?” sorularına cevap aramak için kapılarını gazetecilerine açtıklarını söyledi.

Özhan, Danone Tikveşli'nin toplumun sağlığına katkıda bulunma misyonu ve pazarı büyütme vizyonu ile onbir yıldan bu yana Türkiye'de, sütlü ürünler sektöründe faaliyet gösterdiğini belirtti.

Özhan, Türkiye'de, Lüleburgaz ve Gönen'deki dünyanın en ileri kalite ve gıda güvenliği standartlarında, donanımlı ultra-hijyenik fabrikalarında üretilen Danino, Danette, Activia, Danone Doğal, Tikveşli, Birtat markalarından oluşan sağlıklı, lezzetli ve geniş ürün yelpazesi ile tüketicilerine hizmet verdiklerini bildirdi.

Danone'nin, sütlü ürünlerde dünya birincisi, su ürünleri ve bebek beslenmesinde dünya ikincisi ve medikal beslenmede dünya üçüncüsü olduğunu ifade eden Özhan, 5 kıtada ve 120'yi aşkın ülkede 150 fabrikasında toplam 76 bin çalışanı bulunan Danone'nin uluslararası cirosunun 2007 yılında 12,7 milyar avro olarak gerçekleştiğini ifade etti.

Türkiye'de faaliyet gösteren Danone Tikveşli hakkında da bilgi veren Özhan, şöyle devam etti:
“Danone Tikveşli, Türk toplumunun sağlığına katkıda bulunma misyonu ve pazar büyütme vizyonuyla 11 yıldan bu yana sütlü ürünler pazarında faaliyet göstermekte. Danino, Danette, Activia, Danone Doğal, Tikveşli, Birtat, markalarından oluşan sağlıklı, lezzetli, kaliteli ve geniş ürün yelpazesi ile tüketicilerine en iyiyi sunmayı hedefleyen Danone Tikveşli, bu vizyonu, Lüleburgaz ve Gönen fabrikalarında yerli üretim yaparak, yaklaşık bin çalışanı, ham maddesini tedarik ettiği 10 bin çiftçi ve bin diğer tedarikçiyi kapsayan deneyimli tedarikçi ağı, 81 ilde 100 bin satış noktasına her gün soğuk zincirle hizmet veren 800 araç filosu ve 300 distribütörden oluşan yaygın dağıtım ağı ile birlikte el ele yürütmektedir.

Ülkemize, bugüne kadar yaptığımız yatırım miktarı yaklaşık 500 milyon liradır, bu yatırımdan yaklaşık 100 milyon liralık payı alan Lüleburgaz fabrikamız en son teknolojilerle donatılarak, kapasitesi 4, istihdamı ise 3 misli artırılmıştır. Şu anda her iki fabrikamızda yıllık kapasitemiz 170 bin ton. Hedefimiz yeni yatırımların tamamlanmasıyla birlikte 250 bin tona çıkartmak.

Kriz döneminde işçi çıkartmadık. Satışlarımızda bir artış, düşüş yaşanmadı. Ancak yerimizi koruduk. Süt fiyatları krizle birlikte yüzde 20 düştü. Ancak, Temmuz ayından itibaren yüzde 10 artış sağlanacak.”

DİĞER KONUŞMALAR

Danino Ürün Müdürü Burcu Bilac da Danone Tikveşli'nin ülkedeki süt kalitesini ve üretimini AB kalite standartlarına ulaştırmak ve çiftçilere destek vermek amacıyla 'Danone Çiftçi Geliştirme Programı'nı yürüttüklerini belirterek, “En sağlıklı ve en kaliteli süt ve sütlü ürünleri tüketicilerine ulaştırmak amacı ile bu program ile çiftçilerimizi eğitiyor ve onlara gelişimleri için destek veriyoruz” dedi.

Bilac, şunları kaydetti:
“Danone çiğ sütlerin kalitesini korumak amacıyla üreticilere prim ve ceza sistemini uyguluyor. Çiğ süt kalite kontrolleri, fabrika laboratuvarlarına ilaveten bu bölgede bulunan saha laboratuvarlarında yapılıyor. Her ay her bir üreticiden en az 2 kez alınan çiğ süt numuneleri buralarda kontrol ediliyor, numune sonuçları fabrikada bilgisayarlara giriliyor. Böylelikle üreticilerin o ay alacağı prim veya ceza miktarı belirleniyor ve bu listeler bölgelere gönderiliyor. Danone Ziraat Servisi Ziraat Mühendisleri ve Veteriner Hekim sonuçları köylere ulaştırıyor ve sonuçları kötü olan üreticilere sütlerinin kalitelerini artırma yolunda tavsiyelerde bulunuyor. Ziraat Servisi görevlileri gerektiğinde üreticilerin ineklerinde Meme Hastalığı taraması yapıyor.”

Danone Sağlık ve Bilimsel İlişkiler Müdürü Özlem Baykul ise Danino'nun üretildiği sütlerin, Danone Lüleburgaz fabrikasına ultra-hijyenik koşullarda sütleri üreticilerden toplayan yüksek kalite standartlarındaki Süt Alım Merkez'lerinden geldiğini belirterek, “Sütler, Trakya, Güney Marmara ve Ege'de bulunan 400'e yakın Süt Alım Merkezi'den geliyor. 8 bin süt üreticisinden süt alıyoruz. Süt alınan inek sayısı ise yaklaşık 60 bin. Tüketimde hedef kitlemiz 1-7 yaş arası çocuklar. Ürettiğimiz ürünlerle çocuklarımızın sağlıklı kemik gelişimlerine yardımcı oluyoruz. “
Lüleburgaz Fabrika Müdürü Volkan Bozdemir de 130 bin metre açık alan, 40 bin kapalı alanda kurulu fabrikalarında, aralarında Danino'nun da bulunduğu taze peynir, sütlü tatlı ürünleri, meyveli yoğurtlar, sade yoğurt, kaymaklı yoğurt ve ayran ürünleri ürettiklerini vurguladı.

Bozdemir, bu yıl 5 milyon avro yatırım gerçekleştireceklerini sözlerine ekledi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!