OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 23, 2003 00:00
Damat&Tween Amerika'da satış yapan Türk markaları arasına katıldı. Kanadalı Report Collection firmasıyla anlaşan Orka Grup, markalarını Kanada ve ABD'deki 600 mağaza ve alışveriş merkezlerinde satacak. Ayrıca Damat'ın New York'ta, Tween'in ise San Fransisco'da mağazası açılacak.Damat&Tween, Mavi Jeans ve Sarar'dan sonra ABD'ye ‘‘marka ihraç eden’’ üçüncü Türk firması oldu. İTKİB (İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği) tarafından bu yıl New York'ta üçüncüsü düzenlenen Türk Moda Fuarı'nda Kanadalı Report Collection ile yapılan anlaşmaya göre, Damat&Tween'in ürünleri Kanada ve Kuzey Amerika'da satılmaya başlayacak.Fuarda gerçekleşen anlaşmayı Damat&Tween markalarının üreticisi Orka Grup Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu ile Amerika'nın önde gelen konfeksiyon dağıtım şirketlerinden Report Collection'un CEO'su Henri Abita imzaladı. Orakçıoğlu, bundan sonraki gelişmeler hakkında şu bilgileri verdi:‘‘Fuarda yaptığımız bu anlaşmayla Damat markalı ürünler Kanada ve Kuzey Amerika'daki 600 farklı mağaza ve büyük alışveriş merkezinde satılacak. Yeni ortağımız dünyada geleceği olan genç bir marka istiyor. Biz de önümüzdeki mart ayından itibaren New York Soho'da ilk Damat mağazasının açılışını gerçekleştireceğiz. Ardından da San Fransisco'nun en işlek caddelerinden Sutter Street'te ikinci mağazamız devreye girecek.’’Avrupa'da rekabetin yoğun olduğu İspanyol pazarındaki başarılarını da aktaran Orakçıoğlu, Damat'ın İspanya'daki üçüncü mağazasını da açtıklarını hatırlattı. Orakçıoğlu ‘‘İlhan Mansız gibi İspanya'daki futbol elçilerimiz Nihat ve Tayfun de Damat giyiyor. Şimdi Real Sociedad'ın tüm futbolcularını giydirmek için çalışıyoruz’’ dedi.Süleyman Orakçıoğlu, mağazanın açılışının ardından Hertha Berlin'li futbolcuların da Damat'tan giyinmeye başlayacaklarını açıkladı. Aynı zamanda TİM (Türkiye İhracatçılar Meclisi) Başkan Vekili olan Orakçıoğlu, ‘‘hazır giyim sektörünün altyapısını kurmanın kolay ve Türkiye için ideal sektör olduğunu’’ belirterek, ‘‘Türkiye'nin bu alandaki ihracatını kolaylıkla 10 milyar dolara çıkarabileceğini’’ söyledi.İTKİB New York temsilcisi Ziya Sükün de Mavi Jeans, Damat&Tween ve Sarar gibi Türk firmalarının ABD'deki başarılarına dikkat çekerek, ABD'nin yılda 60-70 milyar
dolar tutarında tekstil ürünü ithalatı yaptığını, Amerikan hazır giyim pazarının daralması halinde bile büyük bir pazar olduÄŸunu kaydetti.Şükün, ‘‘ABD'de Türk tekstil ürünlerine yönelik kota uygulamasının kaldırılması için yoÄŸun lobi faaliyetinde bulunduklarını’’ belirterek, Türkiye'nin Kuzey Amerika Serbest Ticaret Bölgesi (NAFTA) üyesi bir ülke muamelesi görmesi için Amerikan Senatosu nezdinde uÄŸraÅŸtıklarını anlattı.ABD ile artık ticari ortak olalımNew York'taki Türk Moda Fuarı'nın açılışında konuÅŸan TÄ°M (Türkiye Ä°hracatçılar Meclisi) BaÅŸkanı OÄŸuz Satıcı, moda ve trend merkezi New York'ta yılın ilk moda fuarını açmakla bu alanda önemli bir avantaj elde ettiklerini söyledi. Satıcı, ABD ile Türkiye arasındaki strateji ortaklığının artık ticari ortaklığa dönüşmesi gerektiÄŸini söyleyerek, ‘‘Irak nedeniyle ABD ile yapılan pazarlıklarda kotaların yanı sıra, Türkiye'yi NAFTA üyesi gibi geçici statü kazandırılması, Tayvan, Hong Kong gibi ülkelere karşı büyük rekabet avantajı elde edeceÄŸiz. Gümrük avantajını kullanarak ABD pazarında öne geçebileceÄŸiz’’ diye konuÅŸtu. Â
button