‘Damat’ ABD’ye de girdi

Güncelleme Tarihi:

‘Damat’ ABD’ye de girdi
OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 23, 2003 00:00

Damat&Tween Amerika'da satış yapan Türk markaları arasına katıldı. Kanadalı Report Collection firmasıyla anlaÅŸan Orka Grup, markalarını Kanada ve ABD'deki 600 maÄŸaza ve alışveriÅŸ merkezlerinde satacak. Ayrıca Damat'ın New York'ta, Tween'in ise San Fransisco'da maÄŸazası açılacak.Damat&Tween, Mavi Jeans ve Sarar'dan sonra ABD'ye ‘‘marka ihraç eden’’ üçüncü Türk firması oldu. Ä°TKÄ°B (Ä°stanbul Tekstil ve Konfeksiyon Ä°hracatçıları BirliÄŸi) tarafından bu yıl New York'ta üçüncüsü düzenlenen Türk Moda Fuarı'nda Kanadalı Report Collection ile yapılan anlaÅŸmaya göre, Damat&Tween'in ürünleri Kanada ve Kuzey Amerika'da satılmaya baÅŸlayacak.Fuarda gerçekleÅŸen anlaÅŸmayı Damat&Tween markalarının üreticisi Orka Grup Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Süleyman OrakçıoÄŸlu ile Amerika'nın önde gelen konfeksiyon dağıtım ÅŸirketlerinden Report Collection'un CEO'su Henri Abita imzaladı. OrakçıoÄŸlu, bundan sonraki geliÅŸmeler hakkında ÅŸu bilgileri verdi:‘‘Fuarda yaptığımız bu anlaÅŸmayla Damat markalı ürünler Kanada ve Kuzey Amerika'daki 600 farklı maÄŸaza ve büyük alışveriÅŸ merkezinde satılacak. Yeni ortağımız dünyada geleceÄŸi olan genç bir marka istiyor. Biz de önümüzdeki mart ayından itibaren New York Soho'da ilk Damat maÄŸazasının açılışını gerçekleÅŸtireceÄŸiz. Ardından da San Fransisco'nun en iÅŸlek caddelerinden Sutter Street'te ikinci maÄŸazamız devreye girecek.’’Avrupa'da rekabetin yoÄŸun olduÄŸu Ä°spanyol pazarındaki baÅŸarılarını da aktaran OrakçıoÄŸlu, Damat'ın Ä°spanya'daki üçüncü maÄŸazasını da açtıklarını hatırlattı. OrakçıoÄŸlu ‘‘İlhan Mansız gibi Ä°spanya'daki futbol elçilerimiz Nihat ve Tayfun de Damat giyiyor. Åžimdi Real Sociedad'ın tüm futbolcularını giydirmek için çalışıyoruz’’ dedi.Süleyman OrakçıoÄŸlu, maÄŸazanın açılışının ardından Hertha Berlin'li futbolcuların da Damat'tan giyinmeye baÅŸlayacaklarını açıkladı. Aynı zamanda TÄ°M (Türkiye Ä°hracatçılar Meclisi) BaÅŸkan Vekili olan OrakçıoÄŸlu, ‘‘hazır giyim sektörünün altyapısını kurmanın kolay ve Türkiye için ideal sektör olduÄŸunu’’ belirterek, ‘‘Türkiye'nin bu alandaki ihracatını kolaylıkla 10 milyar dolara çıkarabileceÄŸini’’ söyledi.Ä°TKÄ°B New York temsilcisi Ziya Sükün de Mavi Jeans, Damat&Tween ve Sarar gibi Türk firmalarının ABD'deki baÅŸarılarına dikkat çekerek, ABD'nin yılda 60-70 milyar dolar tutarında tekstil ürünü ithalatı yaptığını, Amerikan hazır giyim pazarının daralması halinde bile büyük bir pazar olduÄŸunu kaydetti.Şükün, ‘‘ABD'de Türk tekstil ürünlerine yönelik kota uygulamasının kaldırılması için yoÄŸun lobi faaliyetinde bulunduklarını’’ belirterek, Türkiye'nin Kuzey Amerika Serbest Ticaret Bölgesi (NAFTA) üyesi bir ülke muamelesi görmesi için Amerikan Senatosu nezdinde uÄŸraÅŸtıklarını anlattı.ABD ile artık ticari ortak olalımNew York'taki Türk Moda Fuarı'nın açılışında konuÅŸan TÄ°M (Türkiye Ä°hracatçılar Meclisi) BaÅŸkanı OÄŸuz Satıcı, moda ve trend merkezi New York'ta yılın ilk moda fuarını açmakla bu alanda önemli bir avantaj elde ettiklerini söyledi. Satıcı, ABD ile Türkiye arasındaki strateji ortaklığının artık ticari ortaklığa dönüşmesi gerektiÄŸini söyleyerek, ‘‘Irak nedeniyle ABD ile yapılan pazarlıklarda kotaların yanı sıra, Türkiye'yi NAFTA üyesi gibi geçici statü kazandırılması, Tayvan, Hong Kong gibi ülkelere karşı büyük rekabet avantajı elde edeceÄŸiz. Gümrük avantajını kullanarak ABD pazarında öne geçebileceÄŸiz’’ diye konuÅŸtu. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!