Güncelleme Tarihi:
15. Kırmızı’da aşağıdaki işler ile Kırmızı kazandınız. Bu çalışmalar hakkında bilgi verebilir misiniz? Nasıl ortaya çıktılar, brief neydi, hangi iç görüler kullanıldı, vb.?
Yıllardır GSM reklamlarında şurada çekiyoruz burada çekiyoruz, şöyle iyiyiz böyle iyiyiz işleri yapılır. Biz Vodafone’un çekim gücünü anlatırken artık bunun dışına çıkmak ve ters köşe yapmak istedik. En beklenmedik yerlerde ve zamanda çalan telefonların insanları soktuğu komik durumları ele aldık ve “özür dileriz” kampanyasını ortaya çıkardık.
Free Wi-Fi işlerimizde ise yurtdışına çıkan herkesin illa ki yaşadığı o Wi-Fi arama stresi üzerine gittik. Wi-Fi için ne kadar ileri gidebilecekleri ve kendilerini ne kadar zor durumlara düşürebileceklerini kurguladık.
Ajansınızın reklam yaratıcılığı yarışmalarına yaklaşımı nedir? Yaratıcılık yarışmalarının sektöre katkısına ilişkin bir değerlendirme yapar mısınız?
Yarışmalar, ajansımızın yaratıcılık kriterlerini güncel tutmak ve hep bir öteye taşımak için önemli. Sektörel bazda düşündüğümüzde ise yaratıcılık üzerine bir rekabet yaratmaları hepimizin faydasına bir durum. Yaratıcılığın değerlendirilmediği bir reklamcılık anlayışında çalışanların çok da mutlu olamayacağını düşünüyoruz.
Kırmızı ile sizin ajans olarak ilk tanışmanız nasıl ne zaman oldu? Böylesi bir yarışmanın sektöre katkısı konusunda ne düşünüyorsunuz? Kırmızı gibi bir yarışma neden olmalı?
15 yıl önde ajansa gelen yarışma davetiyle oldu. “İlancılık artık bitti” gibi fevri yorum yapanların olduğu bir dönemde halen ilancılık temelinde bir yarışma sunması Kırmızı’yı bizim için ayrı bir yere koyuyor.
Türk reklamcılığındaki değişimler nelerdir? Sektörün geleceğine ilişkin görüş ve beklentilerinizi paylaşabilir misiniz?
Reklamcılık sürekli kendini yenilemek zorunda olan bir meslek. Dünyada olan değişimleri Türk reklamcılığında da hissediyoruz. Daha basit, daha insancıl işlere doğru bir eğilim var. Teknolojinin sürekli geliştiği bir dönemde sektörün geleceğini öngörmek ise pek kolay değil. Ama tüm gidişat daha entegre ve daha ayakları yere basan bir reklamcılık anlayışı üzerine olacak gibi duruyor.