Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE’nin önde gelen gazete ve dergi dağıtım şirketi Yaysat, 178 başbayisi ve 25 bin noktasıyla 2017’ye yeni projelerle giriyor. Gazete ve dergi dağıtımını en etkin ve en hızlı biçimde yerine getirmek için çalıştıklarını anlatan Doğan Dağıtım İcra Kurulu Başkanı Kürşat Demircioğlu, “Türkiye’de dağıtım sektörü son yıllarda teknolojik gelişimden payını almaya başladı. Asıl hedefimiz 2017’de yeni yapılanmayla satış kanalında da büyümek. Bunu yaparken de iş yapış şekillerinde bazı değişimler planlıyoruz. Sahip olduğumuz noktaları satış kanalına dönüştürerek dağıtım ağını lojistik şirket olarak yapılandıracağız. Bayi teşkilatlarını online satış için yeni yapılanma içerisine alacağız” dedi.
ÖZEL YAZILIM DEVREDE
Gelişen teknolojinin hizmet ve ürünlere yansıması için bir dizi proje ve yatırımlar planladıklarını anlatan Demircioğlu, şöyle devam etti: “Öncelikle dağıtım prosesimizin anlık takibini GPRS destekli gerçekleştirilecek GIS (Geograpich information systems) projesini hayata geçireceğiz. İkinci olarak rotalama ve satış noktaları etkinliliğine yönelik ‘rota optimizasyon projeleri’ ile sürdürülebilir kârlılık ve verimlilik bekliyoruz. İade yönetimi ve yok satma takibimizin daha etkin şekilde çalışması bizim için çok önemli. Saha ekiplerimizin bilgiye mobil olarak ulaşma ve sahadan bilgilerin anında alınabilmesi amacıyla B2B sistemimiz ile entegre, özel yazılımımızı önümüzdeki dönem devreye alacağız. Zincir marketlerin okuyuculara yönelik faaliyet alanlarını arttırmaları için bu tip noktaların teşhir ve tanziminde farklılık yaratacak proje çalışmalarında bulunacağız. Öte yandan medya dışı ürünlerin geliştirilmesi kapsamında bayilerimizi satış noktalarına dönüştürmek önemli hedeflerimizden biri. Bu kapsamda gerek fiziki gerek sanal ve teknolojik kataloğumuz yeniden düzenleniyor.”
PAYI ARTTIRACAĞIZ
Hedeflerini anlatan Demircioğlu, şöyle konuştu: “Temel hedefim Yaysat’ın faaliyet gösterdiği coğrafyada paydaşlarına değer katan kârlılık ve verimlilik üreten bir şirket olarak kendi alanında liderliğini sürdürmek. Stratejik hedeflerimizi 5 ana başlıkta topluyoruz; liderlik, sürdürülebilir kârlılık, optimum maliyetle hızlı ve güvenilir hizmet, müşteri memnuniyetini sağlamaya yönelik yenilikler ve teknolojik alt yapı. Tüm olumsuzlıklara rağmen 2016 yılını yüzde 56’lık pazar payı ile lider tamamladık. Paydaşlarımıza kâr alanında önemli katkılarda bulunarak hedeflerimize ulaştık. 2017’de yayın dünyasında pazar liderliğimizi sürdürmek ve büyümemizi arttırmak hedefiyle reorganizasyon çalışmalarına başladık. Oluşturulan proje gruplarıyla bayi optimizasyonu sağlanmasıyla kârlılık ve aktiviteler yönünden çeşitliliği hedeflemekteyiz. 2017 hedefimiz; 30 milyon dergi, 700 milyon gazete dağıtımını gerçekleştirmek.”
TAKIM RUHU BİZİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ
DAĞITIM ve yayın alanında kaliteli ve iyi bir hizmet için önemli çalışmalar yaptıklarını vurgulayan Kürşat Demircioğlu, “Buradaki asıl kaynağın insan faktörü olduğunun bilincindeyiz. İnsan kaynakları politikamızı bu hedefle şekillendiriyoruz. Takım ruhunu taşıyan, motive ve müşteri memnuniyetine odaklanmış çalışan organizasyonumuz ile bireysel performansı yönetmek ve şirket hedeflerine katkıyı ölçecek bir yapıda çalışmaya özen göstereceğiz. 329 merkez çalışanımız, 178 bayimiz ve 1301 personel ile dağıtım hizmeti veriyoruz” dedi.
51 GAZETE 862 DERGİ
Yaysat’ın satış, pazarlama ve dağıtım şirketi olarak hizmet verdiğinin altını çizen Kürşat Demircioğlu, şu değerlendirmeyi yaptı: “Yaysat’ı sektörde öne çıkaran konular dağıtım ağı, hız, planlama uzmanlığı, fiziksel saha gücü gelişmiş teknolojik alt yapısıdır. Bugün 18 ulusal, 20 yerel gazete, 13 yabancı gazete, 122 yayınevine ait 309 yerli, 553 yabancı yayın ile dergi dağıtımını gerçekleştirmekteyiz.”