Güncelleme Tarihi:
Çetin, 2004 yılından beri Türkiye pazarında var olan Dacia'nın, 2009 yılında çok başarılı bir performans sergileyerek binek ve hafif ticari otomobil pazarını 13. sırada tamamladığını belirtti.
Çetin, 2010 yılında ve sonrasında öncelikle Dacia markasının çok daha ilerilere götürmeyi hedefledikleri ve ellerinde bunu gerçekleştirmek için silahları olduğunu kaydetti.
Uzun vadede Dacia ile Türkiye'de yüzde 4-5 aralığında bir pazar payına ulaşmayı hedeflediklerini vurgulayan Çetin, 2010 yılı içinde hedeflerinin yüzde 3 pazar payına ulaşmak olduğunu bildirdi.
Çetin, 2009 yılının Aralık ayında Türkiye otomotiv pazarının tahminlerden çok daha yüksek bir satış adediyle kapandığını belirterek, 2010 yılının Ocak ayına düşük stok seviyesiyle girildiğini, ancak 2010 yılının Ocak-Şubat satışlarının geçen yılın aynı aylarına göre daha yüksek gerçekleştiğini ifade etti.
Türkiye'de otomotiv pazarının performansını belirlemenin sadece sektörün elinde olmadığını belirten Çetin, otomotiv pazarının büyümesinin makro ekonomiye, piyasalardaki istikrara ve tüketicilerin güven endeksine bağlı olduğunu söyledi.
Orhan Çetin, 2009 yılını kapatırken, 2010 yılında pazarın daralacağını öngördüklerini ifade ederek, hazırlıklarını da buna göre yaptıklarını kaydetti.
2010 yılının, otomotiv pazarında daralma senaryosu yaptıkları bir yıl olduğuna işaret eden Çetin, ancak bu yıl ocak ve şubat aylarında otomotiv pazarının beklentilerinin biraz üzerinde gerçekleştiğini dile getirdi.
TÜRKİYE OTOMOTİV PAZARI
Çetin, “Bu, eğer bu şekilde devam eder, ülkemizdeki ekonomik gelişmeler biraz daha pozitif olur ve istikrarla birleşirse 2010 yılında tatlı bir sürpriz yaşayabiliriz. Otomotiv pazarında bir miktar yükseliş olabilir”dedi.
Kendilerinin 2009 yılında yaklaşık 9 bin 700 adetlik bir satış gerçekleştirdiklerini anımsatan Çetin, 2009 yılındaki satışlarla Dacia'nın Türkiye'deki satış rekorunu kırdıklarını vurguladı. Çetin, 2010 yılı için pazar payı hedeflerini yüzde 3'lere çıkarttıklarını ve pazar payı hedeflerinin bir buçuk kat arttığını söyledi.
Dacia Duster'ın çok iddialı bir modelleri olduğuna değinen Çetin, Dacia Duster'ın otomobil pazarındaki yerleşik tabuları değiştirmek üzere geldiğini belirtti.
Çetin, Dacia Duster'ın gerçek ve çok iyi bir performansta, sağlam,dayanıklı bir 4*4'ün aynı zamanda hesaplı olabileceğini ispatlamak için geldiğini dile getirerek, Dacia Duster'a 2010 yılı ve sonrasındaki hedeflerinde çok güvendiklerini dile getirdi.
“Dacia Duster arazi aracında tabuları yıkmak üzere geliyor” diyen Çetin, Dacia Duster'ın başlangıç fiyatının 29 bin 990 lira olduğunu ve 44 bin liraya kadar varan fiyat aralığı ile 4x2 ile 4x4 versiyonlarına sahip olunabileceğini anımsattı.
Çetin, Dacia Duster'ın lansmanı iki etapta gerçekleştireceklerini bildirerek, “Önce 4x2 versiyonları gelecek. 4*2 versiyonlarını 2 Mart tarihinde ön satışını yapmaya başladık. Bu araçları müşterilerimize 26 Nisan 2010 tarihinde teslim etmeye başlayacağız. 4*4 versiyonlarımız ise Haziran 2010 tarihinde gelmeye başlayacak” diye konuştu.
“2 BİN 900 DACIA DUSTER SATMAYI HEDEFLİYORUZ”
Dacia Duster'ın, karakteri, sağlamlığı, modern dizaynı, çevreciliği,ve düşük yakıt tüketimiyle Türkiye'de çok geniş bir kitleye hitap edeceğini belirten Çetin, dolayısıyla aracın çok geniş bir potansiyeli olduğunu anlattı. Çetin, Türkiye için 2010 yılında 2 bin 900 adetlik bir satış hedeflediklerini bildirdi.
Dacia felsefesinin sağlam, güvenilir, müşterilerin güvenebileceği ve yıllarca kullanabileceği otomobilleri, ekonomik ve en hesaplı şekilde üretmek olduğunu anlatan Çetin, bu anlamda Türkiye'de çok büyük bir potansiyelin olduğunu belirtti.
Çetin, Dacia Duster'ın, gerçek bir arazi aracı performansı ve şok edecek fiyatıyla tabuları yıkmaya geldiğini dile getirdi.
Türkiye'nin hem pazara giriş segmenti olan B segmentinde hem de C segmentinde son derece geniş ve yüksek bir potansiyele sahip olduğunu dile getiren Çetin, şunları kaydetti:
“Baktığımızda günümüzün bütün markaları hep daha iyisini, daha fazlasını,daha pahalı fiyata satma konumundalar. Bu markaların ilerlemesine ne yazık ki pazarımız yeterince cevap veremiyor. Hala yeni ve hesaplı bir otomobile ihtiyacı olan müşteriler pazarda çok büyük oranda mevcut. İşte Dacia bu talebi karşılamak iddiasıyla pazarda yer alıyor. Bu potansiyelin verdiği cesaretle ürün gamımızdaki 6. modelimizi ticarileştiriyoruz.
Dacia Duster'le bir SUV, bir 4*4'ün, bir arazi aracının hayalini kuran ve böyle bir araca sahip olmayı otomobil sahipliğinde en üst nokta olarak gören müşterilere orta sınıf ölçülerinde (4.31 metre uzunluk, 1,82 metre genişlik) bir otomobili, daha alt sınıf, küçük sınıf bir otomobilin fiyat konumunda piyasaya sunuyoruz. Biz, memurları, profesyonelleri, küçük işletme sahiplerini kısaca orta sınıfı arazi aracına bindireceğiz. Bugünkü otomobil pazarında SUV'lar son derece lüks hale gelmiş durumda. Dolayısıyla SUV'lar pahalı olarak algılanıyor. Biz bu inanışı Dacia Duster ile kıracağız. Ayrıca insanlar bu araçları çamura taşa toprağa ve bozuk yollara sokmaktan çekiniyorlar. Dacia Duster'ı rahatlıkla 4x4 yetenekleriyle bu tür arazi koşullarına sokabilecekler.”
Çetin, Dacia Duster'ın, imaj ve statü nedeniyle gerçek amacından uzaklaşan 4x4 ve SUV dünyasının ayaklarını çok güçlü bir urunu son derece hesaplı fiyat konumlandırması ile yere bastıracağını sözlerine ekledi.