D&R’dan yarım milyarlık hedef

Güncelleme Tarihi:

D&R’dan yarım milyarlık hedef
Oluşturulma Tarihi: Şubat 16, 2014 01:56

FİLM, kitap ve müzik albümü satışları 2013’te yüzde 12’lik büyüme yakaladı. Sektördeki gelişmeleri değerlendiren D&R Genel Müdürü Kürşat Demircioğlu, “2014’te 550 milyon TL ciroya ulaşacağız” dedi.

Haberin Devamı

SON yıllarda Türkiye’de kültür grubu ürünlerine olan ilginin arttığını söyleyen D&R Genel Müdürü Kürşat Demircioğlu, “Geçtiğimiz yıl film, müzik ve kitap satışları hızlı bir büyüme yakaladı. Pazarın Türkiye’de 2.5 milyar dolar olduğunu tahmin ediyoruz. Bu alanlar içerisinde payını en hızlı arttıran ürünlerin başında kitaplar geliyor” dedi.

536 MİLYON ÜRETİM

Türkiye’de kitap okuma alışkanlığının artmaya başladığını gözlemlediklerini belirten Kürşat Demircioğlu, şunları anlattı: “Türkiye Yayıncılar Birliği verilerine göre 2013 yılında toplamda 536 milyon 259 bin kitap üretildi. Kişi başına düşen kitap adedi 7.1 olup bir önceki yıla göre büyüme gerçekleşti. Kitap pazar payının büyümesinde eğitim kitapları ciddi paya sahip. Kişi başına düşen kitap adedi de toplam üretilen kitap adedi ile belirlenmektedir. D&R olarak bizim kitap satışlarımız da her yıl bir önceki yıla göre artmakta. Bu veriler ışığında kitap okuma alışkanlıklarının arttığını söyleyebiliriz.”

Haberin Devamı

FİLM KEYFİ İÇİN DVD

Türkiye’de evde sinema keyfi için daha çok DVD formatındaki ürünlerin tercih edildiğini anlatan Kürşat Demircioğlu, “DVD filmlerin cirosu D&R’da 25 milyon lirayı geçti. Müzik sektörü bu sene bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 20’lik gerileme yaşadı. D&R, 2013’te 30 milyon TL’lik müzik cirosu elde etti” dedi.
Kürşat Demircioğlu, 2014 hedeflerini şöyle açıkladı: “2013 yılında 25 ilde 54.472 metrekare ile 142 mağazaya ulaştık. D&R, 2014 yılında pazardaki konumunu korumayı hedeflemekte. Bununla ilgili öncelikle mevcut mağaza verimliliklerini artıracak, satış artışı sağlayabilecek kategorilerden ürün çeşitliliği yaratacak. Yeni markamız idefix ve mevcut www.dr.com.tr ile kişiye özel kampanyalarla online satışı artırmayı hedeflemekteyiz.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!