Güncelleme Tarihi:
Hürriyet Bilgi Platformu 2000 Sorunu’nu gündeme getirdi
Hürriyet Gazetesi Bilgi Platformu kapsamında düzenlenen Bilişim Seminerleri'nin ilki geçtiğimiz hafta İstanbul Conrad Oteli'nde yapıldı. Türkiye Bilişim Vakfı'yla (TBV) ortak düzenlenen, seminerin konusu 'Türkiye'de 2000 Yılı Uyumu'ydu. Seminere bilişim ve finans sektöründen üst düzey yetkililer ağırlıklı olmak üzere, çeşitli sektörlerden üç yüz kişinin üzerinde katılım gerçekleşti. Konunun tanımını yapan konuşmaların ardından panel bölümünde yazılım, donanım, sigorta, ulaşım, bankacılık ve kamu yönetiminden üst düzey temsilciler yaptıkları çalışmaları anlattılar.
Toplantının açış konuşmasını Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Ertuğrul Özkök yaptı. 2000 Sorunu'nun ciddi bir problem olduğunu söyleyen Özkök, bir medya kuruluşu olarak görevlerinin bu önemli konunun bilançosunu çıkararak tartışma ortamı yaratmak olduğunu belirtti.
TÜRKİYE ÜÇÜNCÜ GRUPTA
Özkök'ün ardından söz alan Gartner Group Türkiye Genel Müdürü Ahmet Araşan sorunun Türkiye ve dünya boyutu konusunda bilgi verdi. 2000 Sorunu konusunda ülkeleri dört grupta incelediklerini söyleyen Araşan, en iyi durumda olan ABD, Hollanda gibi ülkelerin birinci grupta toplandığını Türkiye'nin üçüncü grupta yer aldığını belirtti.
Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarı Orhan Güvenen Ulusal Eylem Planı konusunda açıklamalar yaptı. Güvenen çalışmaların 31 Ekim 1999 tarihinde bitirileceğini kaydetti.
Seminerin panel bölümünün yöneticisi TBV Başkanı Faruk Eczacıbaşı'ydı. Eczacıbaşı 2000 problemini 'yeni bir cins sorun' olarak tanımladı. Bilinmeyen soruna el yordamıyla değil sistematik yaklaşmak gerektiğini kaydetti.
IBM Türk Özel Projeler Müdürü ve 2000 Yılı Koordinatörü Can Özler, sorunu hem kendi içlerinde hem de müşterileriyle çözmeye çalıştıklarını söyledi. Özler şöyle konuştu: ‘‘2000 Sorunu konusunda üç bin tane projemiz var. Bilinci yükseltmeye, planlama ve destek sağlamaya, 2000'e hazır ürünler sunmaya, çözüm ve araçlar sunmaya, danışmanlık ve hizmet vermeye yönelik 5 aşamalı strateji izliyoruz.’’
Global Rezervasyon Sistemi Amadeus'un Genel Müdürü Ahmet Arkunlar, 2000 konusunda en büyük sorunlardan biri olarak gösterilen rezervasyonlar konusunda bilgi verdi. Arkunlar 1996'dan beri sistemlerini 2000'e uyumlu hale getirme çalışmaları yaptıklarını ve başarıya ulaştıklarını söyledi. 2000 tarihli rezervasyonların güvenle yapıldığını vurgulayan Arkunlar ‘‘İş ortaklarımız olan uçak şirketlerinden hiçbiri pes etmedi’’ diye konuştu.
Garanti Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı Rüştü Karaca, Garanti Bankası'nda 96'dan beri çalışmalar yapıldığını, sistemlerin yenilendiğini, ve en eski PC'nin iki yaşında olduğunu kaydetti. Müşterileri ile çözüm olanaklarını paylaştıklarını söyleyen Karaca ‘‘Maliyet açısından önemli kazanımlar sağladık’’ dedi.
Logo Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Tuğrul Tekbulut, özellikle küçük şirketlerin sorunun farkında olmadığını belirtti. Yurtiçindeki bayilerini eğittiklerini söyleyen Tekbulut, 2000 Sorunu'ndan etkilenecek 100 bin müşterileri olduğunu kaydetti. Tekbulut, Nisan ayında sorunun çözümüne yönelik çalışmalarının başlayacağını ve Ekim sonunda biteceğini vurguladı.
ZARAR TARİF EDİLEMİYOR
Anadolu Hayat Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Adnan Dovan dünyada 2000 Sorunu'na yönelik teminatların satıldığını ancak Türkiye'de başlanmadığını söyledi. Dovan şu anda zararın tarif edilemediğini, riskin ölçülemediğini ve coğrafya üzerinde dağılımının görülemediğini belirtti.
Sorunu, küçük ve orta büyüklükteki işletmeler açısından KOSGEB Bilgi Sistemleri ve E-Ticaret Süreç Yöneticisi Meral Sayın tanımladı. KOBİ'lere yönelik iki aşamalı eylem planı yürüttüklerini söyleyen Sayın şöyle konuştu: ‘‘Birinci aşama 'farkındalandırma ve bilinçlendirme'. KOSGEB'in 27 ildeki merkez ve enstitüleri ilk danışma noktası olarak görev yapacak. İkinci aşamaya şirketlerin yaptığı başvurulardan sonra geçilecek. Ancak KOSGEB bütçesinde yeterli ödenek bulunmuyor. 1999 için 250 milyar lira kaynak gerekiyor.’’