Güncelleme Tarihi:
Jüri Özel Ödülü ‘nü kazanan, Gazeteciler Cemiyeti için yaptığınız çalışmanın hikayesini anlatabilir misiniz? (Nasıl bir brief ile yola çıkıldı, hangi “insight” üzerinden ilerlendi, bulunan yaratıcı fikir nasıl doğdu, tasarım aşamasında neler yaşandı, müşterinizin yaklaşımı nasıldı, revizyon sürecinde neler yaşandı gibi... )
Basın özgürlüğü hakkında her ay ülkemizdeki durumu ayrıntılı bir şekilde raporlayan Gazeteciler Cemiyeti, “Özgürlük için Basın” platformunda kamuoyu ile ülkemizde yaşanan tüm gelişmeleri paylaşıyor (tr.pressforfreedom.org). Gazeteciler Cemiyeti’nin üstlendiği bu önemli sorumluluğu kamuoyu ile paylaşmak ve basın özgürlüğünü konu alan bir çalışma hazırlamak için biz de üzerimize düşen sorumluluğu yerine getirmek istedik.
Klişelerin reklamlardaki kullanımı yeni bir şey değil. Eğer dört tarafı duvarlarla çevrili bir hücredeyseniz küçücük parmaklıktan içeri süzülen ışık demeti çevrenizi aydınlatır. Eğer hücredeki kişi, haberleriyle bizleri aydınlatan bir gazeteciyse sorun daha büyük; çünkü aydınlığı bir hücreye kapatamazsınız. İlanımızda gazetecilerin hücrelere olduğu bir dünyada aydınlığa yer olamayacağını işledik. Gazeteciler Cemiyeti, hazırladığımız ilanı beğenmekle birlikte sahiplendi. Kırmızı ödülü sonrası hazırladığı bir basın bülteniyle bunu kamuoyu ile paylaştı.
Jürinin çalışmanızı özel ödüle değer bulmasını sağlayan özellikler sizce neler?
Yıllardır ülke gündeminde büyük bir yeri olan basın özgürlüğünün ve tutuklu gazetecilerin ilanda farklı bir açıdan ele alınmasının, yaptığımız işin ödüle değer bulunmasında etkin rol oynadığını düşünüyoruz. Basın özgürlüğü, maalesef uzun yıllardır gündemde yeri olan bir konu ve bu konu farklı birçok yöntemle aktarılabilir. Kullandığımız yöntem aslında olaya biraz dışarıdan bakabilmekti. Bunu başarabildiğimizi düşünüyor; Jüri Özel Ödülü’nü reklamda sergilediğimiz yaklaşımın bir meyvesi olarak görüyoruz.
Jüri Özel Ödülü’nün yanı sıra Basında En İyi Ev Bakımı ve Temizlik Ürünü Reklamı kategorisinde de Kırmızı kazandınız. Ajansınızın reklam yaratıcılığı yarışmalarına yaklaşımı nedir? Yaratıcılık yarışmalarının sektöre katkısına ilişkin bir değerlendirme yapar mısınız?
Ajans olarak uzun süredir sadece ulusal değil; uluslararası yarışmaları da yakından takip ediyor ve yaratıcı çalışmalarımızla bu yarışmalara katılım sağlıyoruz. Kırmızı Ödülleri ülkemizde yaratıcılığı ödüllendiren ülkemizdeki sayılı organizasyonlardan biri.
Basında En İyi Ev Bakımı ve Temizlik Ürünü Reklamı kategorisinde Kırmızı ödülünü kazanan çalışmamız, yayınlandığı gün gözden kaçmış olsa da Kırmızı Jürisi’nin gözünden kaçmadı. Ödülden bir gün sonra köşe yazısına konu oldu ve reklamımız uzun süre gündemdeki yerini korudu; sosyal medyada fazlasıyla konuşuldu. Hatta farklı sektörlerden randevu talep eden markalar oldu. Hazırladığımız işin ödül almasının yanı sıra işin kendisinin bir ödül olarak bize geri dönmesi çok önemliydi.