Güncelleme Tarihi:
BAYINDIR Holding Yönetim Kurulu Başkanı Kamuran Çörtük, Bayındır Antalya Havalimanı Dış Hatlar Terminali'nin inşaatında İmtiyaz Sözleşmesi'ne aykırılık olmadığını ve yapılan ilave yatırımların kendilerine 3.1 milyon dolarlık ek bir yük yarattığını söyledi. Çörtük, terminalin ek protokolünde usulsüzlük yapıldığı iddiaları üzerine yaptığı açıklamada, ilave yatırımların Uluslararası Havacılık Kurallarına uyulması amacıyla yapıldığını ve hiçbir ek gelir yaratma özelliğine sahip olmadığını belirtti.
Çörtük, açıklamasında şu görüşlere yer verdi:
‘‘Şirketimiz ile Devlet Hava Meydanları Genel Müdürlüğü arasında akdedilen İmtiyaz Sözleşmesi esasları dahilinde Yap-İşlet-Devlet modeliyle gerçekleştirilen terminalde 'İdarenin yazılı onayı olmadan Danıştay'dan geçen İmtiyaz Sözleşmesine aykırı olarak, körük sayılarının, check-in kontuarlarının ve köprülerin değiştirildiği' iddia ediliyor. Terminalde uluslararası standartlarda hizmet sunulması ve ICAO, IATA vb. kuruluş ve organizasyonların bağlayıcı hükümlerine uygun işletme yapılması ve o tarihlerde danışman firmalar olan Flughafen Frankfurt Main AG (FAG) ve Amerikan Grenier Inc. önerilerine uyulması İmtiyaz Sözleşmesi gereğidir. Projede yapılan teknolojik iyileştirme ve ilave yatırımlar, danışmanların önerisi, proje müellifinin onayı ve kontrol teşkilatının (DHL) ve idarenin bilgi ve kabulüyle yapılmıştır. Yürüyen merdivenler, yangın ihbar sistemi, güvenlik ve denetim kamera sistemi, otomatik uçak parkettirme sistemi, sakat asansörleri bu ilave yatırımların en önemlileri. Bu değişiklikler, uluslararası havacılık kurallarına uyulması amacıyla uluslararası standartlarda hizmet verme amacına dönük olup, hiçbir ek gelir yaratma özelliğine sahip değildir.’’