Çorapta rakipler birleşti Parizien tekrar doğdu

Güncelleme Tarihi:

Çorapta rakipler birleşti Parizien tekrar doğdu
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 21, 2001 00:00


Süheyla AKBULUT
Haberin Devamı

Kriz ortamında Berk Çorap ile satış ve pazarlama ağını birleştiren İstanbul Çorap, en büyük hayali olan mağazacılığa adım atarken, 1996 yılında ara verdiği Parizien markasının üretimine de yeniden başladı. Şirket yine bu ortaklıkla iplikten doğrudan tüketiciye ulaşan dünyanın ilk ve tek tam entegre çorap şirketi unvanını aldı

Avrupa'nın en büyük çorap üreticilerinden İstanbul Çorap, Berk Çorap'ın 11 mağaza, 30 franchise ve 200 satış noktasını kapsayan dağıtım ve pazarlama ağına yüzde 50 oranında ortak oldu. Gerçekleşen ortaklıkla mağazacılığa da adım atan İstanbul Çorap, yine bu ortaklıkla iplikten doğrudan tüketiciye ulaşan dünyanın ilk ve tek tam entegre çorap şirketi ünvanını aldı. Krizin fırsatları da beraberinde getirdiğini söyleyen İstanbul Çorap Yönetim Kurulu Başkanı Niso Doenyas, ‘‘Mağazacılığa adım atmakla tam entegrasyon zincirimizi tamamladık. Bu bizim en büyük hayalimizdi.’’ dedi.

Doenyas ortaklık sonrası İstanbul Çorap'ın yeni hedefini ‘‘45 milyon dolar ciro ve iç piyasada yüzde 10 pazar artışı’’ şeklinde açıkladı

YENİDEN DOĞRU

Ortaklık ile iki şirketin pazarlama va dağıtım ağı Berk-Parizien Tekstil ve A.Ş çatısı altında birleştirilirken, çatısıyı İstanbul Çorap'ın üretim gücü, Berk Çorap'ın ise mağazacılık gücü oluşturdu. Doenyas, aynı çatı altında birleşme fikrinin oluşması hakkında ise şunları söyledi:

‘‘Kasım krizi sonrasında develüasyon, ithalatı zorlaştırdı. Berk, bu sırada bazı modellerinin üretimini bize kaydırdı. Kriz sonrası üretimi ile başlayan ticari ilişkimize, neden üstün olan taraflarımızı birleştirmeyelim sorusu ile farklı bir boyut kazandırdık.’’

Ortaklığın 1996 yılında ara verilen Parizien Markası'nın yeninden üretimini de kapsadığını belirten Doenyas, mağaza zincirine yönelik yeni ürün geliştireceklerini de açıkladı.

Mağazacılktakı hedeflerini ‘‘Satış noktası sayısını bin, frnaschise sayısını 200'e çıkartmak’’ olarak acıklayan Doenyas, 2003 yılına kadar bu hedefe ulaşmaya kesin gözüyle baktıklarını söyledi. Doenyas, bu tarihe kadar mağazacılığa 2 milyon dolar yatırım yapacaklarını kaydetti.

Parizyen markası dışında önümüzdeki dönemde mağazalara özel yeni markaların geliştirilmesinin de sözkonusu olduğunu vurgulayan Doenyas, şirketin sahip olduğu 11 mağazaya önümüzdeki yıl 3 yeni mağazanın eklenmesinin de düşünüldüğünü söyledi.

Satış ve pazarlama ağını güçlendirmeyi öncelikli hedef olarak belirleyen İstanbul Çorap, iç piyasada Berk Çorap'la ortaklık kukarken dış piyasayı da ihmal etmedi. Üretimin yüzde 60'ını ihraç eden şirket, dış piyasada rekabat gücünü artırmak için, iki İtalyan çorap üreticisi ile ortak satış ve pazarlama ağı kurmak üzere anlaştı. Bu iki firmanın İstanbul Çorap'tan farklı alanda üretim yaptığını kaydenen İstanbul Çorap Yönetim Kurulu Başkanı Niso Doenyas, ‘‘Ortaklık, eski müşterilerimizi kapsamıyor. Üç firma ortaklığa özellikle zincir mağazlarda pazarlık ve rekabet gücümüzü artırmak için giriyoruz.’’ dedi.

Ortaklığın avantajlarını önümüzdeki dönemde görmeye başlayacaklarını belirten Doenyas, ‘‘İtalyanlar'la yaptığımız ortaklıktaki amaç, rekabet gücünü artırmaktı. Bizde bunu başardık. Bizim kurulacak ortak şirketteki payımız yüzde 32.5 olacak’’ diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!