Demet CENGİZ BİLGİN
Oluşturulma Tarihi: Ocak 01, 2012 00:00
Penti, bir beden incelten, karın çeken, popo kaldıran gibi fonksiyonel çoraplar satışını 3 kat artırdı. Penti’nin sahibi Sami Kariyo, “Bu ürünlerin satışı 3 kat arttı. En çok ilgi bir beden ince gösteren çoraba. Kadınlar nerelerini beğenmiyorsa oraya müdahale etmek istiyor” dedi.
TÜRKİYE’nin önde gelen çorap üreticilerinden Penti, ‘Pentimizer’ ismini verdiği fonksiyonel çoraplarla bir beden inceltmeyi, karnı çekmeyi ve popo kaldırmayı vaat ediyor. İnce kadın çorabında tüketici beklentisi her geçen gün artarken, bu alandaki Ar-Ge ihtiyacı da yükseliyor. Penti’nin sahibi Sami Kariyo, yaptıkları fonksiyonel çorapların beklenenin üzerinde ilgiyle karşılaştığını belirterek, “Bu ürünlerin satışı 3 kat arttı. En çok ilgi bir beden ince gösteren çoraba” dedi. Kariyo, ilginin artmasında reklamların çok etkili olduğunu vurgulayarak, “İlgi tüm Türkiye’de var. Sadece bir şehirde veya bölgede toplanmış değil. Kadınlar vücutlarında beğenmedikleri neresi varsa oraya müdahale etmek istiyor ve şehir, bölge ayrımı göstermiyor” diye konuştu.
Kalori yakanı geliyor
Pentimizer serisi kadınların vücutlarının farklı Sami Kariyo, selülit yok eden çoraplara ilginin diğerlerinden daha az olduğunu söyleyerek “Bu inandırabilme yeteneğiyle ilgili. Selülit kremleri kadar etkili. Bu çorapların dokusu kan dolaşımını artırmaya yönelik. Ayrıca üzerinde kremler var” dedi. Kariyo yenilikçi teknolojilerden yararlanarak hazırladığı diğer bir ürünün de ‘Penti Premier Run Resist Külotlu’ çorap olduğunu belirterek şunları söyledi: “En son teknoloji ve farklı örgü tekniği ile üretilen bu çorap, delinse bile yukarı ya da aşağıya doğru kaçmıyor, kadınların en büyük korkularından biri olan kaçık çorap kabusuna son veriyor. Biz bunu kaçmaz çorap olarak anıyoruz. Kaçan çorabı ojeyle durdurmaya son! Ayrıca kalori yakmayı amaçlayan bir çorap üzerinde çalışıyoruz. Araştırma sonuçları çok ilginç. Erkeklerin bile ilgi göstereceğini düşünüyoruz. Ama onlar için külotlu çorap olmasına gerek yok.”
2012’de 60 mağaza açacak
2011 yılına 85 mağaza ile başladıklarını ve yılı 150 mağazaya kapattıklarını belirten Sami Kariyo, “2012 yılında da 60 mağaza açmayı planlıyoruz. Herkes 2012’nin zor geçeceğinde hem fikir. Evet zor bir yıl olacak ama biz yüzde 25 büyüme hedefini zorlayacağız, 2011’de 250 milyon TL ciroya ulaştık” dedi. Hem üretimde hem de perakendede agresif büyüyeceklerini açıklayan Kariyo, üretimi yüzde 20 artıracaklarını söyledi.
Kadına şiddete karşı çorap tasarlayacaklar
KADINA karşı şiddete tepki olarak 24 ünlü kişinin çorap tasarlayacağını belirten Sami Kariyo, “Bu kişiler arasında Kenan Doğulu, Şebnem Bozoklu, Burak Hakkı, Erdil Yaşaroğlu, Pelin Karatay, Özlem Süer, Ayşe Arman da var. Her ay 2 kişinin tasarımını piyasaya süreceğiz. Satış gelirinin tamamını Hürriyet Gazetesi’nin ‘Aile içi Şiddete Son’ kampanyasına aktaracağız” diye konuştu.
Türk kadınının hem boyu uzuyor hem dolgunlaşıyor
SAMİ Kariyo, Türkiye’de ince kadın çorabı kullanımına ilişkin değişiklikleri şöyle aktardı:
Türkiye’de sarımsı ten rengi 57 numara gelenekseldir. Artık ten renginde 6 farklı ton seçeneği var.
İstinyePark mağazasında geleneksel ten rengi 57 numaraya ilgi çok azdır.
Türkiye’de bedenler büyüyor. Son 5 yıldı yarım beden büyüme var. Bunun anlamı Türk kadını dolgunlaşıyor, boyu uzuyor.
Son 3-4 yıldır opak siyah çok moda.
İnce ve opaklar eklenince Türk kadınının en çok giydiği renk siyah.
İnce, opak, pantolon çorabı dahil Türkiye’de üretim yılda 12 milyon düzine.
Türk kadını yılda 7 çorap tüketiyor. Bu sayı Fransa ve İtalya’da 12 civarında.
ABD’den sonra Çin’e uzandı
BOSTON Harward Square’de açtıkları mağazanın çok ilgi gördüğünü anlatan Sami Kariyo şöyle konuştu: “Ocak ayında orada ciddi incelemeler yapacağız. İkna olursam gaza basacağız. Şu anda Arabistan, Suriye, Gürcistan, Azerbeycan, Rusya, Romanya, Hırvatistan, Makedonya, Kosova ve Avusturya’da mağaza var. Çin’de 20 kornere ulaştık. Çin’de büyük düşünüyoruz.”