Cooper: 50 yıllık düşünüp geldik, hiç pişman olmadık

Güncelleme Tarihi:

Cooper: 50 yıllık düşünüp geldik, hiç pişman olmadık
Oluşturulma Tarihi: Kasım 07, 2004 01:28

Ritz Carlton Hotel Company Başkanı Simon F. Cooper, 11 Eylül 2001 ve sonrasında yaşananların 'İstanbul hedeflerine' doğal olarak darbe vurduğunu belirterek, "İstanbul'a yatırım kararımız doğruydu. Hiçbir pişmanlık duymadık. Çünkü biz bir oteli 50 yıllık perspektifle açarız" dedi.

DÜNYANIN en lüks oteller zinciri Ritz Carlton Hotel Company'nin Başkanı Simon F. Cooper, 2001'de açtıkları İstanbul Ritz Carlton'un müşteri kitlesinin Avrupalı ve Amerikalılar olduğunu, bu nedenle de 11 Eylül 2001 ve sonrasında yaşananlar nedeniyle hedeflerinin tutmadığını söyledi. Cooper, "Ancak biz İstanbul'daki otelimizden ve işletmemizden çok memnunuz. Şanssızlığımız; otelimizin açılışının pazarın olağanüstü olaylarla kötüleştiği bir döneme rastlamasıydı. Bombalar patladı diye hiçbir zaman yatırımdan pişmanlık duymadık. Kesinlikle böyle bir şey olmadı" dedi.

İstanbul yatırımının Ağustos 2001'deki perspektifinin çok iyimser olduğunu, hatta açılışa doğru 120 kişiyi de fazladan işe aldıklarını anlatan Simon F. Cooper, 11 Eylül 2001'deki terörist saldırıyla birlikte İstanbul'da toplantı yapacak ABD'li dev firmaların rezervasyonları iptal ettiklerini, sonrasında da bu negatif sürecin İstanbul'da patlayan bombalarla devam ettiğini hatırlattı. İstanbul Ritz Carlton'un gelişen pazarda ve çok iyi bir konumda olduğunu belirten Cooper, "Tek üzüntümüz; burada işlerimiz umduğumuz gibi gitseydi daha çok hanımefendi, beyefendi çalıştırırdık. Genel ekonomoiye de daha çok katkımız olurdu" diye konuştu.

DÜNYA YANILTTI

Cooper, şunları söyledi: "Tabii ki Türkiye'de pazardan şu anda çok memnun değiliz. Fakat bu; dünyanın gerçeği, Türkiye tek başına böyle değil. 2000 yılı başında dünya için yaptığımız perspektiflerden sadece Asya için düşündüklerimiz tuttu. Amerika, Avrupa pazarlarında hedeflerimizin altında kaldı. Lüks bir otel hiçbir zaman günlük şartlarla açılmaz minimum 50 yıllık bir perspektif vardır ve öyle kısa vadeli pişmanlıklar sözkonusu olamaz."

Ritz Carlton'un önümüzdeki 6 yıl içinde Asya'da ve Avrupa Ortadoğu bölgelerinde 15'ten fazla otel açacağını açıklayan Simon F. Cooper, "Asya'da şu anda 7 otelin inşaatı devam ediyor. Avrupa ki bu Ortadoğu'yu da içeriyor. 8-10 farklı bölgede çalışıyoruz. Beyrut, Kahire'de olmalıyız, Dubai'de ikinci oteli düşünüyoruz, var olanı genişletiyoruz. Viyana, Bükreş ve Moskova'ya, Düseldorf'a bakıyoruz" dedi.

İSTANBUL'UN ALTYAPISI

Cooper, İstanbul'un her zaman çok iyi bir marka olduğunu ancak turizmin umulduğu kadar gelişmesi için altyapısının yetersiz kaldığını söyledi. Cooper bu konuda şunları söyledi: "Bir yatırımcı otel işinde son 10 yıl doluluk oranına ve ortalama fiyata bakar. Bu bakımdan şu andaki durum; yüzde 60 doluluk ve ortalama 90 dolar fiyat. Bu çok da cazip değil; özellikle de lüks otel yapacaklar için değil. Hükümetin bunu cazipleştirmek için var olan kongre salonlarını büyütmesi gerekiyor. Oteller arasındaki ulaşımı ve bütün yürüme yollarını uygun bir altyapıya kavuşturması lazım."

AB İstanbul'a ilgiyi artırır

TÜRKİYE'nin Avrupa Birliği üyesi olacağına inandığını belirten Simon F. Cooper, "Bu süreç Türkiye'de ve İstanbul'da turizmi çok hızlı büyüyen bir sektör haline getirecek. İstanbul'un turizm açısından önemi çok daha iyi anlaşılacak" dedi. Barselona ve Münih gibi kentlerin uluslararası organizasyonları (olimpiyatları) kullanarak öne çıktıklarını kaydeden Cooper, "Avrupa Birliği süreci de İstanbul için böyle bir sıçrama yaptırabilir" dedi.

İstanbul heyecan verici bir marka

RITZ
Carlton Hotel Company Başkanı Simon F. Cooper, İstanbul'un tarih ve kültür köprüsü bir kent olduğunu belirterek, "Ben tarihçiyim ve İstanbul denince aklıma tarih ve kültür geliyor. Avrupalılar Asyalılar gelmişler burada birleşmişler. Bu bakımdan İstanbul çok iyi bir marka heyecan verici" diye konuştu. Cooper, İstanbul'un turizmde olması gereken yerde bulunmadığını belirterek, ‘30 yıl önce Dubai'de hiçbirşey yoktu. Altyapı mucizesiyle bir şehir oldu. İstanbul'un tarihi, kültürü herşeyi çok avantajlı ama altyapıda eksik" dedi.

19 ülkede 58 lüks otel işletiyorlar

THE Ritz Carlton Grubu, Uluslararası Pazarlama Araştırmaları Şirketi J.D. Powers'ın 54 otelde 13 bin misafir üzerinde yaptığı araştırma sonucunda lüks oteller segmentinde 'en iyi otel grubu' seçildi. Son iki yılda büyüme ivmesi hızlanan The Ritz-Carlton Grubu'nda başkanlık görevini yürüten Simon F. Cooper, Marriott International Inc. ve Bulgari S.P.A’nın ortak yatırımı olan Bulgari Otelleri’nin geliştirilmesinden de sorumlu. The Ritz-Carlton Hotel Company’nin portföyünde 19 ayrı ülkede 58 otel yer alıyor. Cooper, The Ritz-Carlton Hotel Company’e Şubat 2001’de katıldı ve bugün ekadar 20 otelin açılışını gerçekleştirdi. Şirket, The Asian Wall Street Journal/Uzak Doğu Ekonomik Değerlendirmesi’nde ‘Asya’nın Önde Gelen İşverenleri’ listesine girdi. Business Travel News tarafından Birleşik Devletler En İyi Deluxe Otel Zinciri Sıralaması’nda da yer aldı. The Ritz-Carlton bünyesinde bulunan otellerden 21 tanesi ise AAA Five Diamond Award ödülüne layık görüldü.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!