Oluşturulma Tarihi: Eylül 27, 2011 00:00
Converse, Boston ve Soho’dan (New York) sonra dünyadaki üçüncü, Avrupa’daki ilk mono brand (tek marka) mağazasını Beyoğlu’nda açıyor.
Markanın Türkiye ve eski Sovyet ülkeleri distribütörü olan Gözalan Şirketler Topluluğu Yönetim Kurulu Üyesi Kerem Gözalan, “10 Ekim’de açılacak ilk mağaza Avrupa’ya da örnek olacak. Hedef, 5 yılda 120 mağazaya ulaşmak” dedi.
Mağazaya 650 bin TL yatırdı
Converse’in dünyadaki üçüncü ‘yeni jenerasyon monobrand’ mağazasını Türkiye’de açmasının nedenini Kerem Gözalan şöyle anlattı: “Bölgenin ekonomide göstermiş olduğu istikrarlı büyüme etkili oldu. Avrupa’daki ilk mağazayı İstanbul’da açmak için firmayı ikna etmek çok zor olmadı. Burası için toplam 650 bin TL yatırım yaptık. Şimdi birçok Avrupalı distribütör bize gelerek bu süreci nasıl yönettiğimizi soruyor. Bu mağaza Avrupa’daki distribütörlere de monobrand açmak için örnek olacak.”
Türkiye Avrupa’da üçüncü
Türkiye, Converse ayakkabı satışında Avrupa’da üçüncü ülke konumunda bulunuyor. Çok küçük bir pay alan Gürcistan ve Kazakistan dahil Türkiye’de yılda 1.5 milyon çift Converse ayakkabı satılıyor. Gözalan Şirketler Grubu olarak 1987 yılından beri markanın distribütörlüğünü yürüttüklerini belirten Kerem Gözalan, “Şu anda Asports adı altında 39 mağazamız bulunuyor. Bir anlamda bu süreyi spor perakendeciliğini öğrenerek ve kendimizi geliştirerek geçirdik” dedi. Beyoğlu’nun ardından ocak ayına kadar Cevahir AVM, Forum İstanbul ve İzmir Alsancak’ta da Converse mağazaları açılacak. Kerem Gözalan, “Kendimiz de açacağız, franchise yoluyla da büyüyeceğiz. Türk cumhuriyetlerinde de açacağız. Mağazalarda Converse’in kendi ürettirdiğimiz tekstil ve aksesuar ürünlerini de büyütmek istiyoruz” diye konuştu. Gözalan Şirketler Grubu’nun toplam cirosunun 200 milyon TL olduğunu söyleyen Gözalan, bu cironun 100 milyon TL’sinin Converse satışlarından sağlandığını anlattı.