OluÅŸturulma Tarihi: Åžubat 15, 2003 00:00
Continental, geçtiğimiz yıl Türkiye distribütörü Gür-İş ile yollarını ayırdı. Oltaş da Fulda satmaya son verdi. İki kuruluşu eski bir
Koç yöneticisi birleÅŸtirdi. Continental Grubun tepe yöneticilerinden Jaques Humblet, Conti, OltaÅŸ satış ortaklığını ‘‘Şans eseri ortaya çıkan bir aÅŸk’’ olarak tanımladı.Avrupa'nın dev lastik üreticisi Continental, Gür-Ä°ÅŸ ile satış ortaklığını bitirdikten sonra Koç Grubuna baÄŸlı dağıtım ÅŸirketi OltaÅŸ ile iÅŸbirliÄŸi yaptı. GeçtiÄŸimiz yıl Fulda ile yollarını ayıran OltaÅŸ'ta, Continental lastiklerinin dağıtımını üstlenerek lastik piyasasındaki iddiasını sürdürme olanağına kavuÅŸtu.Continental Ä°ÅŸ Yöneticisi Jaques Humblet OltaÅŸ ile yaptıkları iÅŸbirliÄŸini ÅŸans eseri ortaya çıkan bir aÅŸka benzeterek, ‘‘OltaÅŸ'la ÅŸans eseri bir araya geldik. Kısa dönemde çok baÅŸarılı bir çalışma yaptık. Yaptığımız mükemmel çalışmadan dolayı çok mutluyuz, ortağımıza teÅŸekkür ederiz’’ dedi. Humblet; 2002 yılında her iki ÅŸirketinde iÅŸ ortaklığı arayışına girdiÄŸini ancak biribirinden haberi olmadığını eski bir Koç yöneticisinden gelen teklif üzerdine çok kısa sürede satış ortaklığının kurulduÄŸunu söyledi. Humblet, geçtiÄŸimiz yıl Mayıs ayında yapılan anlaÅŸmanın Temmuz ayından itibaren hayata geçtiÄŸini ve 2002 yılında 5 ayda 110 bin satış gerçekleÅŸtirdiÄŸini ifade etti.TÃœRKÄ°YE VAZGEÇİLMEZContinental gibi bir dünya markası için Türkiye'nin vazgeçilmez bir ülke olduÄŸunu vurgulayan Humblet, ‘‘ GeçtiÄŸimiz yıl Türkiye'de 6 milyon lastik satıldı, Türkiye Avrupa'nın en büyük pazarlarından birisi. Biz Türkiye'de kalmak ve operasyonumuzu geniÅŸletmek istiyoruz’’ dedi. Continental'in sadece lastik üretimi alanında deÄŸil, aynı zamanda otomotiv yedek parçaları ve otomotiv otomasyon sistemleri üzerinde çalıştığını kaydeden Humblet,‘‘ Bursa'da kamyon süspansiyonu üreten bir fabrikamız var. Türkiye'yi tanıyoruz ve Türkiye'yi Avrupa'da ki faaliyetlerimiz içerisinde deÄŸerlendiriyoruz’’ diye konuÅŸtu.Continental'in lastik piyasasından pay almaya çalışan bir ÅŸirket olarak kredili lastik satışı yapıp yapmayacağı sorusuna ise Humblet, ‘‘ Türkiye gibi kur riski çok yüksek olan dalgalı ekonomilerde kredili satış çok tehlikelidir, böylesi bir riski üzerimize almayacağız’’ yanıtını verdi.Lastik piyasasında satışlarını arttırmak için fiyat deÄŸil, kalite vurgusunu öne çıkartacaklarını belirten Humblet şöyle devam etti: ‘‘ Continental Avrupa lastik piyasasının 2 dev isminden birisi. Bizim lastik üretimi alanında geniÅŸ bir tecrübemiz var. Lastiklerimiz Almanya'da üretilen motorlu araçların bir kısmında orjinal ekipman olarak kullanılır. Biz ayrıca motorlu araçların elektronik sistemleri ve yedek parça imalatıda yapıyoruz. Bu alanlardaki birikimimizi de lastik teknolojimize yansıtıyoruz. Türk tüketicisini dünyanın tercih ettiÄŸi kalite ile daha fazla tanıştırmak istiyoruz. ’’Humblet Türkiye'de ve dünyanın farklı ülkelerinde ekonomik kriz anında lastik satışlarının düştüğünü bunun klasik bir tüketici davranışı olduÄŸunu söyledi. Ekonomik kriz döneminde tüketicilerin eskiyen lastiklerini deÄŸiÅŸtirme yerine beklediÄŸini ya da daha az kullanılmış (Çıkma) lastikler satın aldığını belirten Humblet,‘‘Bu durumu Türkiye'de gördük krizin olduÄŸu 2001 yılında lastik satışları bir önceki yıla göre yüzde 25 düşme gösterdi’’ dedi. Â
button