Cola Turka coşturdu, kahve dondurma ve sakıza daldı

Güncelleme Tarihi:

Cola Turka coşturdu, kahve dondurma ve sakıza daldı
OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 13, 2003 00:00

Chevy Chese ile yaptığı tanıtımlarla Cola Turka'yla büyük ses getiren Ãœlker Grubu, aynı baÅŸarıyı yeni üç alana daha taşımaya çalışıyor. Ãœlker, ‘Golf’ markasıyla dondurma, ‘Chewydent’ markasıyla draje sakız ve ‘Türk Kahvesi’ markasıyla kahve pazarına giriyor.TEMMUZ ayında Cola Turka ile kolalı içecekler pazarına ses getiren bir tanıtım kampanyası ile giren Ãœlker Grubu bu kez dondurma, draje sakız ve kahve pazarına adımını atarak aynı baÅŸarıyı hedefliyor. Ãœlker, ‘Golf’ markasıyla dondurma, ‘Chewydent’ markasıyla draje sakız ve ‘Türk Kahvesi’ markasıyla kahve pazarına girerek hem pazarı büyütmek, hem de bu alanlarda lider olmak istiyor. Ãœlker, eylül ayında ise bebek maması alanında üretim yapmaya hazırlanıyor. Türkiye gıda sektörünün önde gelen kuruluÅŸu Ãœlker Grubu, sektördeki hemen hemen tüm pazarlarda yer almak için yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. Geçen ay büyük bir yatırım ve reklam atağı ile Cola Turka'yı piyasaya süren Ãœlker, bu kez büyüyen dondurma, draje sakız ve Türk kahvesi pazarında yer almak için 25 milyon dolara yakın bir yatırım yaptı. Ãœlker Grubu böylece bakliyat ve bebek maması dışında gıda alanının tüm kategorilerinde üretim yapmaya baÅŸladı. Ãœlker Tüketici Grubu BaÅŸkanı Taner KaramollaoÄŸlu, eylül ayından itibaren bebek maması alanında da üretim yapmaya baÅŸlayacaklarını söyledi.GÖVDE GÖSTERÄ°SÄ° GÄ°BÄ°Ãœlker Grubu dün Ä°stanbul Swissotel'de düzenlediÄŸi basın toplantısında yeni ürün kategorilerini tanıttı. Ãœlker Grubu BaÅŸkanı Necdet BuzbaÅŸ, Ä°ÅŸ GeliÅŸtirme ve Ar-Ge Grubu BaÅŸkanı Zeki Sözen, Tüketici Grubu BaÅŸkanı Taner KaramollaoÄŸlu, Tüketici Grubu BaÅŸkan Yardımcısı Kuthan Erginbilgiç ve Gıda Grubu BaÅŸkanı Metin Yurdagül'ün katıldığı toplantı Ãœlker Grubu'nun gövde gösterisi oldu.Ãœlker Gıda Grubu BaÅŸkanı Metin Yurdagül, Ãœlker'in gıda sektöründe önemli noktada bulunmasınının sebebinin tüketicinin ihtiyaçlarını deÄŸerlendirerek, uygun zamanda doÄŸru alana yatırım yapmak olduÄŸu söyledi. Yurdagül, Ãœlker'in kaliteli ürünü uygun fiyata sunma stratejisini yeni ürün grupları olan dondurma, draje sakız ve Türk kahvesinde de sürdüreceÄŸini açıkladı.Ãœlker Ä°ÅŸ GeliÅŸtirme ve Ar-Ge Grubu BaÅŸkanı Zeki Sözen, Türkiye'de yıllık dondurma tüketiminin 60 milyon litre olduÄŸunu belirterek, kiÅŸi başı tüketiminin 1 litrenin altında olduÄŸunu söyledi. Pazarın yüzde 70'inin ambalajlı dondurma, yüzde 30'unun ise pastane dondurmasından oluÅŸtuÄŸunu söyleyen Yurdagül, ‘‘45 milyon litre olan ambalajlı dondurma tüketiminni yıllık cirosu ise 130-140 milyon dolar’’ dedi.Sözen, dondurmanın içindeki malzemelerin bir çoÄŸunun Ãœlker'in uzun yıllar ürettiÄŸi ürünler olması ve dondurma pazarının her yıl büyemesi nedeniyle dondurma üretimine baÅŸladıklarını söyleyerek Ãœlker'in uzmanlık alanı olan bu ürünlerde Türk damak tadını ve tüketici beklentilerini çok iyi etüd etmiÅŸ bir firma olduÄŸu için üstünlüğü bulunduÄŸunu ifade etti. Ãœlker Grubu'nun, kurduÄŸu ülker Golf marka dondurmalarını üretecek olan Natura Gıda Sanayi ve Ticaret A.Åž vasıtasıyla Bursa'nın Akçalar beldesinde kurulu olan Schöller dondurma fabrikasını satın aldığını belirten Sözen, ‘‘Bu fabrikaya otomasyon ve yüksek teknolojiye sahip satın alınan yeni bir tesis eklenmiÅŸtir. Ayrıca Ä°talyan Uzmanlar tarafından kurulan ve üstün kalitesiyle bilinen Venexia dondurma firması da satın alınarak aynı bünyeye dahil edilmiÅŸtir’’ dedi.Dondurmanın buzdolabına 10 milyon dolar yatıracakÃœLKER Ä°ÅŸ GeliÅŸtirme ve Ar-Ge Grubu BaÅŸkanı Zeki Sözen, dondurma üretim kapasitelerinin yıllık 25 milyon dolar olduÄŸunu, tesislere ÅŸu ana kadar 5 milyon dolarlık yatırım yapıldığını, 2004 yılında ise dolap sayılarını artırmak için 10 milyon dolarlık ilave yatırım yapılacağını açıkladı. Ambalajlı dondurma pazarının tüm kategorilerinde yer alacaklarını söyleyen Metin Yurdagül de şöyle konuÅŸtu: ‘‘GelenekselleÅŸmiÅŸ Ãœlker markası ve deneyimleriyle dondurma alanında yüksek kalite, damak tadımıza uygun çeÅŸitteki ürünler, bol süt, bol çikolata ve yaygın dağıtım alanıyla pazarı büyütmeyi ve lider olmayı istiyoruz. Yeni Ãœlker Golf markasıyla ‘bundan sonra dondurmada herÅŸey deÄŸiÅŸecek' sloganını benimsedik.’’‘Chewydent' 10 milyon dolar yatırımla doÄŸduÃœLKER'in yeni draje sakız markası ‘Chewydent'in tanıtımını yapan Ãœlker Tüketici Grubu BaÅŸkanı Taner KaramollaoÄŸlu 5.7 milyar adetlik sakız pazarında draje sakızın pazar payı yüzde 41 olduÄŸunu belirterek, ‘‘Zor olan sakız iÅŸinin Ãœlker sayesinde çözüleceÄŸini düşünüyorum’’ dedi. Draje sakız pazarının 2003 yılında 2 milyar adedi geçeceÄŸini belirten KaramollaoÄŸlu, ‘‘Her yıl sürekli büyüyen bu pazara bizde girelim dedik. Ãœretim yapmak için 10 milyon dolar yatırım yaptığımız pazarda ilk iki ÅŸirketten biri olmayı hedefledik’’ diye konuÅŸtu.Ãœlker Türk Kahvesi için 7 milyon dolarÃœLKER ‘Türk Kahvesi' hakkında bilgi veren Ãœlker Tüketici Grubu BaÅŸkan Yardımcısı Kuthan Erginbilgiç, kahvenin Brezilya'nın Arbica tipi kahve çekirdeklerinden geleneksel Ãœlker kalitesi ile üretildiÄŸini söyledi. 100 milyon dolarlık Türk kahve pazarının dörtte üçünü Türk kahvesinin oluÅŸturduÄŸunu ifade eden Erginbilgiç, Türkiye'de kahve içenlerin yüzde 43'ünün de fal baktırmak için kahve içtiklerini belirtti. Türk kahvesini Ãœlker tesislerinde deÄŸil Altın Marka firmasının yaptığı tesislerde üretildiÄŸini ifade eden Ãœlker Gıda Grubu BaÅŸkanı Metin Yurdagül, firmanın tesis için 7 milyon dolar yatırım yaptığını kaydetti. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!