Oluşturulma Tarihi: Ağustos 13, 2003 01:56
Chevy Chese ile yaptığı tanıtımlarla Cola Turka'yla büyük ses getiren Ülker Grubu, aynı başarıyı yeni üç alana daha taşımaya çalışıyor. Ülker, ‘Golf’ markasıyla dondurma, ‘Chewydent’ markasıyla draje sakız ve ‘Türk Kahvesi’ markasıyla kahve pazarına giriyor.
TEMMUZ ayında Cola Turka ile kolalı içecekler pazarına ses getiren bir tanıtım kampanyası ile giren Ülker Grubu bu kez dondurma, draje sakız ve kahve pazarına adımını atarak aynı başarıyı hedefliyor. Ülker, ‘Golf’ markasıyla dondurma, ‘Chewydent’ markasıyla draje sakız ve ‘Türk Kahvesi’ markasıyla kahve pazarına girerek hem pazarı büyütmek, hem de bu alanlarda lider olmak istiyor. Ülker, eylül ayında ise bebek maması alanında üretim yapmaya hazırlanıyor.
Türkiye gıda sektörünün önde gelen kuruluşu Ülker Grubu, sektördeki hemen hemen tüm pazarlarda yer almak için yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. Geçen ay büyük bir yatırım ve reklam atağı ile Cola Turka'yı piyasaya süren Ülker, bu kez büyüyen dondurma, draje sakız ve Türk kahvesi pazarında yer almak için 25 milyon dolara yakın bir yatırım yaptı. Ülker Grubu böylece bakliyat ve bebek maması dışında gıda alanının tüm kategorilerinde üretim yapmaya başladı. Ülker Tüketici Grubu Başkanı Taner Karamollaoğlu, eylül ayından itibaren bebek maması alanında da üretim yapmaya başlayacaklarını söyledi.
GÖVDE GÖSTERİSİ GİBİ
Ülker Grubu dün İstanbul Swissotel'de düzenlediği basın toplantısında yeni ürün kategorilerini tanıttı. Ülker Grubu Başkanı Necdet Buzbaş, İş Geliştirme ve Ar-Ge Grubu Başkanı Zeki Sözen, Tüketici Grubu Başkanı Taner Karamollaoğlu, Tüketici Grubu Başkan Yardımcısı Kuthan Erginbilgiç ve Gıda Grubu Başkanı Metin Yurdagül'ün katıldığı toplantı Ülker Grubu'nun gövde gösterisi oldu.
Ülker Gıda Grubu Başkanı Metin Yurdagül, Ülker'in gıda sektöründe önemli noktada bulunmasınının sebebinin tüketicinin ihtiyaçlarını değerlendirerek, uygun zamanda doğru alana yatırım yapmak olduğu söyledi. Yurdagül, Ülker'in kaliteli ürünü uygun fiyata sunma stratejisini yeni ürün grupları olan dondurma, draje sakız ve Türk kahvesinde de sürdüreceğini açıkladı.
Ülker İş Geliştirme ve Ar-Ge Grubu Başkanı Zeki Sözen, Türkiye'de yıllık dondurma tüketiminin 60 milyon litre olduğunu belirterek, kişi başı tüketiminin 1 litrenin altında olduğunu söyledi. Pazarın yüzde 70'inin ambalajlı dondurma, yüzde 30'unun ise pastane dondurmasından oluştuğunu söyleyen Yurdagül, ‘‘45 milyon litre olan ambalajlı dondurma tüketiminni yıllık cirosu ise 130-140 milyon
dolar’’ dedi.
Sözen, dondurmanın içindeki malzemelerin bir çoğunun Ülker'in uzun yıllar ürettiği ürünler olması ve dondurma pazarının her yıl büyemesi nedeniyle dondurma üretimine başladıklarını söyleyerek Ülker'in uzmanlık alanı olan bu ürünlerde Türk damak tadını ve tüketici beklentilerini çok iyi etüd etmiş bir firma olduğu için üstünlüğü bulunduğunu ifade etti. Ülker Grubu'nun, kurduğu ülker Golf marka dondurmalarını üretecek olan Natura Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş vasıtasıyla Bursa'nın Akçalar beldesinde kurulu olan Schöller dondurma fabrikasını satın aldığını belirten Sözen, ‘‘Bu fabrikaya otomasyon ve yüksek teknolojiye sahip satın alınan yeni bir tesis eklenmiştir. Ayrıca İtalyan Uzmanlar tarafından kurulan ve üstün kalitesiyle bilinen Venexia dondurma firması da satın alınarak aynı bünyeye dahil edilmiştir’’ dedi.
Dondurmanın buzdolabına 10 milyon dolar yatıracakÜLKER İş Geliştirme ve Ar-Ge Grubu Başkanı Zeki Sözen, dondurma üretim kapasitelerinin yıllık 25 milyon dolar olduğunu, tesislere şu ana kadar 5 milyon dolarlık yatırım yapıldığını, 2004 yılında ise dolap sayılarını artırmak için 10 milyon dolarlık ilave yatırım yapılacağını açıkladı. Ambalajlı dondurma pazarının tüm kategorilerinde yer alacaklarını söyleyen Metin Yurdagül de şöyle konuştu: ‘‘Gelenekselleşmiş Ülker markası ve deneyimleriyle dondurma alanında yüksek kalite, damak tadımıza uygun çeşitteki ürünler, bol süt, bol çikolata ve yaygın dağıtım alanıyla pazarı büyütmeyi ve lider olmayı istiyoruz. Yeni Ülker Golf markasıyla ‘bundan sonra dondurmada herşey değişecek' sloganını benimsedik.’’
‘Chewydent' 10 milyon dolar yatırımla doğduÜLKER'in yeni draje sakız markası ‘Chewydent'in tanıtımını yapan Ülker Tüketici Grubu Başkanı Taner Karamollaoğlu 5.7 milyar adetlik sakız pazarında draje sakızın pazar payı yüzde 41 olduğunu belirterek, ‘‘Zor olan sakız işinin Ülker sayesinde çözüleceğini düşünüyorum’’ dedi.
Draje sakız pazarının 2003 yılında 2 milyar adedi geçeceğini belirten Karamollaoğlu, ‘‘Her yıl sürekli büyüyen bu pazara bizde girelim dedik. Üretim yapmak için 10 milyon dolar yatırım yaptığımız pazarda ilk iki şirketten biri olmayı hedefledik’’ diye konuştu.
Ülker Türk Kahvesi için 7 milyon dolarÜLKER ‘Türk Kahvesi' hakkında bilgi veren Ülker Tüketici Grubu Başkan Yardımcısı Kuthan Erginbilgiç, kahvenin Brezilya'nın Arbica tipi kahve çekirdeklerinden geleneksel Ülker kalitesi ile üretildiğini söyledi. 100 milyon dolarlık Türk kahve pazarının dörtte üçünü Türk kahvesinin oluşturduğunu ifade eden Erginbilgiç, Türkiye'de kahve içenlerin yüzde 43'ünün de fal baktırmak için kahve içtiklerini belirtti. Türk kahvesini Ülker tesislerinde değil
Altın Marka firmasının yaptığı tesislerde üretildiğini ifade eden Ülker Gıda Grubu Başkanı Metin Yurdagül, firmanın tesis için 7 milyon dolar yatırım yaptığını kaydetti.