Güncelleme Tarihi:
Cola Turka 9 futbolcuyu transfer etti Sporun özellikle de futbolun hedef kitleye ulaşmada en etkili yollardan biri olduğunu söyleyen Ülker Holding İstişare Konseyi Üyesi ve Gıda Grubu Başkanı Metin Yurdagül, bu nedenle Cola Turka'nın imaj çalışmalarında futbola ağırlık verdiklerini açıkladı. Sporla ilgilenen insanların sağlıklı, aktif ve başarı odaklı bir kitle olduğunu anlatan Yurdagül, bu camianın Cola Turka'nın hedef kitlesinin büyük çoğunluğunu oluşturduğunu kaydetti.
Cola Turka önceki gece İstanbul'da spor camiasının geniş katılım gösterdiği bir toplantıyla yeni konseptini tanıttı. Piyasaya "Bizim" mesajının verildiği tanıtım kampanyası ile adım atan ve kısa zamanda pazar ikinciliğine yükselen Cola Turka'nın yeni konsepti "Hep beraber" olarak belirlendi. Yeni konsept için hazırlanan tanıtım ve reklam filmlerinde dört büyük takımdan 9 futbolcu rol aldı.
Yurdagül, "Türk insanı paylaşımı seviyor. Futbolda paylaşım üzerine kurulu. Futbolu paylaşmayı seviyoruz. Yeni imajımızı bu konsept üzerine kurmanın doğru olacağını düşündük" dedi.
2003'TEN BU YANA YÃœZDEÂ 52 BÃœYÃœDÃœK
Şuana kadar sponsorluğa 130 milyon dolar harcayan Ülker'in 2006-2007 yılları sponsorluk bütçesi 33 milyon dolar. Cola Turka'nın takım ayırt etmeden 4 büyük kulübe, 2., 3. lig takımlarına ve basketbol takımlarına sponsor olduğunu belirten Yurdagül, "Özellikle de futbolda taraftarların yüzde 90'ının desteklediği takımların sponsoru olduk. Hedef kitlemize ulaşmakta önemli bir adım olduğunu düşünüyoruz" açıklamasında bulundu. Ülker İçecek Grubu Genel Müdürü Şener Astan da yılda ortalama yüzde 4-5 büyüyen kola pazarının Cola Turka'nın pazara girdiği 2003'ten bugüne yüzde 52 büyüdüğünü dile getirdi. Cola Turka'nın rekabeti kızıştırdığını anlatan Astan, "Cola Turka olarak Türkiye'de pazara girdiğimizde markamız için oluşturduğumuz kimliğe uygun olarak kendimizi futbol coşkusunun, futbol sevgisinin yanında konumlandırdık. Bu tanınırlığımızı artırmada etkili oldu. Yeni imaj kampanyamızda da mutlulukta, hüzünde, coşkuda, kutlamalarda 'Hep beraber' olduğumuz mesajını verdik" diye konuştu.
Toplantıya katılan UEFA As Başkanı Şenes Erzik de sponsorlukların Türkiye'de henüz tam anlamıyla sisteme oturmadığını belirtti. Önemli olanın sponsorlukları iyi kullanmak olduğunu anlatan Erzik, "Türkiye'deki sponsorlukların yeterli olduğu söylenemez. Ülkemizde genellikle 4 büyük kulüp ya da liglere isim sponsorlukları söz konusu. Aslolan bunların bir merkezde toplanabilmesi. UEFA ve FIFA’nın yaptığı gibi bir elden tüm takımlara dağıtılması. Ancak birarada hareket etmesi gereken TFF, kulüpler ve sponsorlar bu amaçla organize olabilmiş değil" dedi.
Trabzonspor Başkanı Nuri Albayrak da sponsorluk yasasında yapılması düşünülen değişiklerin hem sponsor firmalara hem de kulüplere katkıları artıracağını belirtti. Trobzonspor'a olan sponsor ilgisinden memnun olduklarını dile getiren Albayrak ayrıca yeni yapılacak stadın isim hakkını da 10 ya da 20 yıl için kiraya vermek istediklerini belirtti.
REKLAM FÄ°LMÄ°NDEÂ 2 BÄ°N FÄ°GÃœRAN KULLANILDI
21 Åžubat'tan itibaren TV kanallarında yayınlanmaya baÅŸlanan filmlerde futbolun bütünleÅŸtirici ve dinamik yapısından yararlanıldı. Filmlerde BeÅŸiktaÅŸ'tan Burak, Delgado, Ä°brahim Akın; Fenerbahçe'den Tuncay, Ãœmit Özat, Volkan; Galatasaray'dan Arda, Ãœmit Karan ve Trabzonspor'dan Gökdeniz'e rol verildi. Hep beraber filminin çekimleri Antalya stadyumu ve Antalya platolarında üç günde tamamlandı. Reklam filminin yönetmenliÄŸini Ömer Faruk Sorak yaptı. Filmde, 3 gün boyunca yaklaşık 2 bin figüran rol aldı. 110 kutu negatif film harcandı. Çekimler süresince 20 bin kutu Cola Turka tüketildi.Â