Güncelleme Tarihi:
Canlı Kırmızı yarışmasında birinci olan “Toplu taşıma araçlarında tacize son” ile ilgili olarak Kreactif Medya Ajans Başkanı Oktay Aydın ve Metin Yazarı Ali Metehan Erdem, şunları söyledi: “Açıkçası çok başarılı işlerle yarıştık. Hatta çok kısa bir sürede neredeyse birbiriyle aynı olan diğer çizimlerle de karşılaştık. Bizim yaptığımız işin ödül almasını sağlayan, sloganın hem görsel öğelerle, hem de verilen brief ile doğrudan ilgili olması ve mesajı kısa/öz şekilde vererek farkındalık yaratma çabasıydı. Farklı disiplinleri de içine katarak büyüyor olması, sektörün içindeki deneyimli isimleri ve gençleri organizasyonun içine doğrudan dahil etmesi Kırmızı Reklam Ödüllerini sektördeki diğer ödüllerden daha farklı konumlandırıyor. Canlı Kırmızı hem metin yazarının, hem de sanat yönetmeninin sınırlarını zorlayarak yaratıcılık çıtasını bir üst seviyeye çıkarıyor. Aynı zamanda işlerin, yarışmada yarışan diğer katılımcılar tarafından oylanıyor olması da, verilen oyların kıymetini artırmış oluyor.”
Canlı Kırmızı yarışmasında birinci olan "Toplu taşıma araçlarında tacize son" briefine uygun tasarımınızın bu ödülü kazanmasını sağlayan özellikler sizce neler?
Açıkçası çok başarılı işlerle yarıştık. Hatta çok kısa bir sürede neredeyse birbiriyle aynı olan diğer çizimlerle de karşılaştık. Bizim yaptığımız işin ödül almasını sağlayan, sloganın hem görsel öğelerle, hem de verilen brief ile doğrudan ilgili olması ve mesajı kısa/öz şekilde vererek farkındalık yaratma çabasıydı.
Kırmızı Ödülleri ve Canlı Kırmızı hakkındaki görüşleriniz nelerdir?
Farklı disiplinleri de içine katarak büyüyor olması, sektörün içindeki deneyimli isimleri ve gençleri organizasyonun içine doğrudan dahil etmesi Kırmızı Reklam Ödüllerini sektördeki diğer ödüllerden daha farklı konumlandırıyor.
Günümüzdeki her şey gibi fikirler de hızlı tüketiliyor. Artık iyi bir fikir çıkarmak için optimal süre bulmak neredeyse imkansız. Tanıtım sektörünün hızı, satışların ve dönemsel kampanyaların hızına yetişmek için yoğun bir çaba içerisinde. Bu süreçte, zaman limitlemesinin yaratıcılığı artırdığına inanıyoruz. Brief sonrası çok kısa bir sürede bitmiş bir iş çıkarma deneyimi yaşatan Canlı Kırmızı hem metin yazarının, hem de sanat yönetmeninin sınırlarını zorlayarak yaratıcılık çıtasını bir üst seviyeye çıkarıyor. Aynı zamanda işlerin, yarışmada yarışan diğer katılımcılar tarafından oylanıyor olması da, verilen oyların kıymetini artırmış oluyor.
Tüm bu hızlı tüketim furyasının kısmen dışında, İstanbul'un hızından kaçıp Anadolu'da yaşıyor ve buradaki kültürden besleniyor olmamız da, daha bilinçli bir yaratıcılık sürecini yaşamamıza olanak sağlıyor.
Tüm reklam sektörünü uluslararası arenadaki gelişmeler ışığında nasıl değerlendiriyorsunuz?
Reklam sektörünün belki de bir daha karşılaşmayacağı bir ivmelenmeye tanıklık ediyoruz. İnsanoğlunun bugüne kadar ürettiği verinin tamamından daha büyük bir veriyi son yıllarda ürettiğini göz önüne alırsak, bu hızlanma tanıtım sektöründe de farklı farklı tomurcuklanmalara olanak sağlıyor. Çok değil, 5-10 yıl önce ismi dahi olmayan pozisyonlar (Büyük Veri Mühendisi, Sosyal Medya Uzmanı, Kullanıcı Deneyimi Tasarımcısı) artık sektörün aranan isimleri haline geldi. Tüm bu gelişimde popüler kültür ile konvansiyonel birikimi bir arada kullanmayı başaranlar, markalarını bir adım öteye taşıyarak, uluslararası arenada söz sahibi olacaktır.