Güncelleme Tarihi:
LÜKS sınıfın en başarılı modellerinden biri olan BMW 5 Serisi yenilenerek 7’inci nesliyle Türkiye’de 320 bin TL’den başlayan fiyatlarla satılmaya başlandı. BMW Türkiye Genel Müdürü Ayhan Ölçer, ilk üretildiği 1972 yılından bu yana tüm dünyada 15 milyon adede yakın satılan 5 Serisi’nin yeni nesliyle hem dünyada hem Türkiye’de iddiasını artırdığını belirterek, “6’ıncı nesil 5 Serisi 2016’da tüm dünda 2.4 milyon adet satarken, 7’inci nesil yeni 5 Serisi’nin 2.8 milyon adedidin üzerinde satışı hedefleniyor” dedi. Mevcut 5 Serisi’nin Türkiye’de 41 bin adedin üzerinde sattığını da hatırlatan Ölçer şunları söyledi: “Bu yıl yeni nesil 5 Serisi’nden 4 bin adet satmayı hedefliyoruz. Mevcut 5 Serisi ile bu rakamın 6 bin adedi geçmesini bekliyoruz. Yeni 5 Serisi’ni Türkiye’de şu anda 190 beygir gücünde 2 litre dört silindirli dizel (520d) ve 252 beygir gücünde 2 litre 4 silindirli benzinli (530i) motorla satışa sunuyoruz. 1.6 litrelik dizel motorlu versiyon ise yılın son çeyreğinde satışa sunulacak. 4 bin adetlik hedefin 3 bin adedi 1.6 litrelik motordan oluşacak. “
UZAKTAN KUMANDA PARK
Borusan Otomotiv’in davetiyle Milas’ta test ettiğimiz yeni 5 Serisi’nde beni en çok etkileyen otomobil kullanmanın stresini azaltan gelişmiş sürüş asistan sistemleri ve yenilikçi otomobil bağlantısı sunan dijital özellikleri oldu. BMW, yeni 5 Serisi modeline ilk olarak şimdi ki 7 Serisi’nde gördüğümüz hareket kontrolü özelliğini de eklemiş. Açık konuşmak gerekirse bu donanım çok ilgimi çekti. Sağa veya sola elimi sallamam bile sesi hem hassas, hem de nizami bir şekilde açıp kısmama yeterli oldu. Aynı şey yine 7 Serisi’nden taşınan opsiyonel ‘Display Key’ özelliği için de geçerli. Ancak onun en şatafatlı yanı, aynı zamanda Uzaktan Kumandalı Park Etme sisteminin de kontrol kumandası olması. Aracın dışındayken parmağınızı kaydırmanızla direksiyon başına geçmeden aracı dar park yerlerine çıkarıp sokabiliyorsunuz.
OTONOMDA ÖNEMLİ ADIM
Yeni BMW 5 Serisi yarı otonom yani sürücüsüz sürüş için en üst seviyede akıllı sürüş asistan sistemleri ve dijital park hizmetleri ile donatılmış. Zorlu durumlardan kaçınma yardımı ve kavşak trafik uyarısı gibi yeni özelliklerle birlikte Şerit Değiştirme Asistanı ve aktif yandan darbe korumalı Şeritte Tutma Asistanı da bulunuyor. Aktif yandan darbe korumalı Şeritte Tutma Asistanı, şerit çizgilerini ve otomobilin etrafındaki alanı izleyerek düzeltici direksiyon müdahalelerinde bulunuyor. Çevre Görüş Kamera Sistemi ve 3D Görüntü, Park Asistanı Plus sistemin bir parçasını oluştururken, zor durumlarda manevra yapmayı destekliyor. Benim yarı otonom sürüşte en beğendiğim özellik ise sinyal kolunu basılı tutarak aracın kendi kendine şerit değiştirmesi oldu. Mercedes E Serisi’nde olan ama Türkiye’ye getirilmeyen bu özellik gerçekten otonom sürüşe doğru atılmış yeni bir adım daha olmuş.
FİLO PAYI YÜZDE 5’E İNDİ
YENİ 5 Serisi’nin test sürüşü sırasında bize eşlik eden Borusan Otomotiv CEO’su Eşref Biryıldız, ÖTV ve kur artışlarının satışlarını ilk çeyrekte yüzde 30’dan fazla düşürdüğünü belirterek, “Bunun olması bekleniyordu. Artan fiyatlarla birlikte rekabet o kadar arttı ki, kâr marjları yok denecek kadar azaldı. Bu da filo oranımızı yüzde 30’lardan yüzde 5’lere kadar çekti. Çünkü neredeyse zararına satış yaptığımız için filoların istediği indirimleri veremiyoruz. Vermemiz de mümkün değil. Geçmişte biz vermiyorduk, onlarda rakibe gidip o indirimleri alınca, zorunda kalıyorduk. Ama artık fiyatları aşağıya çekme şansımız yok. Rakibimiz verebilir ama artık biz filonun istediği rakamları veremiyoruz. Pazar payı kaybedebiliriz ama yapacak bir şey yok” diye konuştu.