Güncelleme Tarihi:
Workup girişimcilik programı ile teknoloji odaklı girişimlerin iş fikirlerini geliştirmeleri ve işlerini büyütmeleri için eğitim ve mentorluk içeren uzun soluklu bir program yürütüldüğüne değinen Bali, sözlerine şöyle devam etti: “Fikirlerin geliştirilmesi ve hayata geçirilebilir hale gelmesi önemli. Bu fikirlerin tatbik kabiliyetinin olması, sahadan beslenmesi, sahada sınanması ve bu suretle de gerçekleştirilebilir olması gerekiyor. Kimse ham fikrine fazla güvenmemeli... Workup programı kapsamında fikirleri hayata geçirebilmek için adeta bir çocuğu yetiştirir gibi itinayla uğraşıyoruz. Bu basit bir hadise değil.”
FİNANSAL DESTEK VERECEK
Sanıldığının aksine girişimcilikte ihtiyaç duyulan ya da eksikliği olan şeyin para olmadığını belirten Adnan Bali, “Girişimlere finansal destek de vereceğiz. Ama çoğu kez ham fikri olanlar ‘siz bana parayı verin ben gerisini hallederim’ diyor. Bizim bankacı olarak hata da yaptırmamamız lazım. Kaynakların verimli kullanımı açısından da doğru yere doğru tahsisi yapmamız lazım. Burada ihtiyaç duyulan asıl şey mentorluk, eğitim ve işbirliklerinin geliştirilmesidir. Girişimleri hem İş Bankası’nın hem de iştiraklerimizin müşteri ağı ile buluşturuyoruz. Bir arayüz rolü görüyoruz. Müşteriyi bulmak, ona kendini tanıtmak ve onun üzerinden bu fikri realize edebilmenin çok kıymetli olduğunu düşünüyorum. İş Bankası olarak girişimcilik ekosisteminde Workup programı da dahil yürüttüğümüz tüm çalışmalar kapsamında bugüne kadar 230’u aşkın girişim ile birebir temas ettik, 50’nin üzerinde girişim ile ortak kampanyalardan teknolojik işbirliklerine kadar farklı alanlarda çalışmalar yaptık” dedi.
İKİNCİ DÖNEM MEZUNLARI
GLAMY: Kullanıcılar birbirlerine kıyafet, ayakkabı veya aksesuar kiralayabiliyor.
GLOCALZONE: Diğer ülkelerden gezginler aracılığıyla ürün getirilmesini sağlıyor.
SMOPIN: Benzer ilgi alanları ve konular hakkında konuşmak isteyen kullanıcıları buluşturuyor.FLOWMAGIC: Freelance çalışanlar için kullanımı kolay iş izleme ve proje süreçlerini takip etme aracı.
TARLAMVAR.COM: İnsanları ağaç sahibi yapıyor ve çiftçinin gelirini arttırıyor.
PACER: Şirketler için sosyal öğrenme platformu.
LEAFINBOX: E-imza destekli elektronik belge yönetimi platformu.
CLOTIE: Hazırlanan kombinlerin evde deneyerek satın alınmasını sağlıyor.
BAKKALDAN: Bakkallardan sipariş vermeyi sağlayan mobil uygulama.
ADVERPORT: Reklamverenleri YouTube fenomenleriyle buluşturuyor.
VİDEO oyunlar denilince ilk akla gelen konu fiziksel tembellik. Sağlığı da olumsuz olarak etkileyen bu sorunu çözmek ve video oyunları daha eğlenceli bir hale getirmek için yerli girişimciler harekete geçti. Tuğra Şahiner tarafından kurulan ‘WalkOVR’ adındaki girişim, kullanıcıların oyun ve uygulamalarda fiziksel olarak yürümesine, koşmasına yani hareket etmesine imkân veriyor. Hareket tanıma teknolojilerini kullanarak insan hareketlerini algıladıklarını ve fiziksel dünyadaki hareketlerini dijital dünyaya aktardıklarını ifade eden Şahiner, “WalkOVR hareket tanıma teknolojisi ile mekanik bir hareket sisteminin birleşimi. Hareket tanıma sistemi sayesinde kullanıcı vücut hareketleri algılanıp ve tanımlanırken, mekanik sistem kullanıcının her yönde rahatlıkla hareket etmesine imkân veriyor. Böylece kullanıcılar gerçek hayattaki gibi hareket ederlerken oyun ve uygulamalarda da hareket etmiş oluyorlar” dedi.
Tek odaklandıkları alanın oyun olmadığını belirten Şahiner, “Aslında WalkOVR’a, insan hareketlerinin aktarılması gereken her dijital platformda ihtiyaç duyuluyor. WalkOVR ile oyun endüstrisinin ardından spor ve eğitim alanlarına da girmeyi planlıyor” diye konuştu. Şahiner, sözlerine şu şekilde devam etti: “WalkOVR ilk ürününü kurumsal müşterilerine 2018 yılı başında satışa sundu ve şu ana kadar çeşitli oyun merkezleri ve üniversitelere full sistem dediğimiz ürünümüzü sağladık. Aynı zamanda global pazarda da çok sayıda talep aldık. İlk olarak ABD’de bir iki noktada ürünü sunacağız.”
KİTLESEL FONLAMAYA ÇIKACAK
GELECEKTE sanal gerçeklik deneyimi denildiğinde akla gelen firmalar arasında olmayı hedeflediklerini anlatan Şahiner, “İlk hedeflerimiz arasında WalkOVR’ın uluslararası pazarda bilinirliğini arttırmak. Birkaç ay içerisinde Kickstarter üzerinden milyonlarca sanal gerçeklik kullanıcısının WalkOVR sipariş verebilmesini istiyoruz. Sanal gerçekliğin geleceği ev kullanıcısı, bugün nasıl milyarlarca insan haber ve eğlence amaçlı televizyonlarını takip ediyorsa, yarın sanal gerçeklik teknolojileri üzerinden bu ihtiyaçlarını karşılayacağını öngörüyoruz. İlk önceliğimiz ev kullanıcılarının sanal gerçeklik deneyimlerini zenginleştirmek; WalkOVR’ı ev kullanıcısının erişebileceği, kendi elindeki teknolojiler ile uyumlu ve keyif veren bir noktaya getirmek” dedi.