Coca-Cola’yı seçtik 8 milyon dolar alacağız

Güncelleme Tarihi:

Coca-Cola’yı seçtik 8 milyon dolar alacağız
Oluşturulma Tarihi: Ocak 26, 2005 02:01

Futbol Federasyonu Başkanı Levent Bıçakçı, 8 yıllık Pepsi-Cola sponsorluğunun ardından Milli Takım için Coca-Cola’yla 4 yıllığına anlaşmalarını, ‘Pepsi, yılda 500 bin dolar artı prim önerdi. Coca-Cola yılda 2 milyon doları garanti etti. Onları seçtik. Bize büyük katkıları olacak’ dedi.

LEVENT Bıçakçı Başkanlığında sponsorluk çalışmalarına hız veren Futbol Federasyonu, ana sponsor olarak 8 milyon dolara 4 yıllığına Coca-Cola ile anlaşırken, yeni sponsorlarla birlikte bu yıl 10 milyon dolarlık gelir hedefliyor. Futbol Federasyonu Başkanı Levent Bıçakçı, 1996’dan bu yana ana sponsorları olan Pepsi’nin yerine Coca-Cola ile anlaşma yapmalarına, ‘Biz Coca-Cola’yı tercih ettik. Bunda verdikleri fiyat da etkili oldu’ dedi.

PEPSİ’YLE CİDDİ FARK VAR:

Coca-Cola ile Pepsi’nin verdikleri teklif arasında çok ciddi fiyat farkının olduğunu söyleyen Bıçakçı, ‘Coca-Cola bize 4 yıllığına 8 milyon dolar garanti para teklif etti. Pepsi ise yılda 500 bin dolar garanti para artı bonus (prim) teklif etti’ dedi.

ÖNCE GARANTİ PARA:

Bıçakçı, Pepsi’nin bonusa yöneldiğini belirterek şöyle konuştu: ‘Pepsi bize 4 yıllığına 2 milyon dolar garanti para teklif etti. Bunun dışında eğer Avrupa ve Dünya Kupası’na katılmaya hak kazanırsak ekstra para ödeyeceklerini söylediler. Bu nedenle 8 milyon dolar garanti para veren Coca-Cola’yı tercih ettik.’

DAHA BAŞARILI OLURUZ:

Coca-Cola ile daha başarılı olacaklarına inandıklarını kaydeden Bıçakçı, ‘Coca-Cola UEFA, FIFA ve Türkiye’de 12 kulübün sponsoru. Futbolun en büyük destekçisi. Biz bu nedenle Coca-Cola’nın Türk futbolunun gelişmesinde çok büyük katkısı olacağını düşünüyoruz’ dedi. Bıçakçı, yaptıkları anlaşmayla Coca-Cola’nın Milli Takım sponsorluğunun dışında Türkiye’de salon futboluna ve altyapıya da destekvereceğini kaydetti.

TURKCELL VE THY SIRADA:

Bu yıl genelde tüm sponsorlarla çok iyi şartlarda anlaşmalar yaptıklarını belirten Bıçakçı, şunları söyledi: ‘Biz Coca-Cola ile 8 milyon dolara anlaşmanın dışında başka büyük sponsorluklar da yapıyoruz. Mevcut sponsorlarımızdan biri olan Turkcell ile anlaşmamızı yeniliyoruz. Turkcell yeni anlaşmayla verdiği 500 bin doları, 1.5 milyon dolara çıkartıyor. Ayrıca Türk Hava Yolları (THY) ile anlaşma imzalamak üzereyiz. THY, sponsorluk için Futbol Federasyonu’na yılda 1 milyon dolar değerinde uçuş sağlayacak. 10 gün içinde bu anlaşmayı imzalayacağız. Bunların dışında bir büyük sanayi kuruluşu ile sponsorluk için görüşme halindeyiz. Kesinlik kazanmadığı için ismini açıklamam doğru olmaz. Ama bu anlaşmadan da yılda 1 milyon dolar gelir bekliyoruz.’

Hedef yılda 20 milyon dolar

FUTBOL
Federasyonu’na, Coca-Cola’nın anasponsorluğunun dışında, Petrol Ofisi, İş Bankası, Mercedes-Benz ve Turkcell’in sponsor olduğunu kaydeden Levent Bıçakçı, ‘THY ve büyük bir şirket de şu anda sırada. Ama biz bunlarla yetinmeyip yeni sponsorluk anlaşmaları da yapacağız’ dedi. Futbol Federasyonu’nun sponsor gelirlerini geçtiğimiz sezona göre iki kat artırarak 10 milyon dolara çıkaracağını söyleyen Bıçakçı, 4 yıl içinde de gelirlerin 4 kat artacağını ve 20 milyon doları geçeceğini kaydetti. Bıçakçı, yeni sponsorlar ve verecekleri hizmetlerle gelirlerinin çok ciddi şekilde artacağınıve bunu da Türk futbolunun gelişmesini sağlayacağını söyledi.

‘Bir oluruz yolunda’yı 70 milyona ezberlettik

1996’DAN
bu yana Futbol Federasyonu’nun ana sponsoru olan Pepsi, anlaşmalarının bitmesiyle ilgili olarak, ‘Ne Futbol Federasyonu ne de Milli Takım ile bir sorunumuz yok. Profesyonel bir şekilde desteğimizi verdik ve sona erdi. Pepsi olarak her zaman sporun ve sporcunun yanında olmaya devam edeceğiz’ açıklamasını yaptı. Pepsi’den yapılan açıklamada şunlar yer aldı: ‘1996 yılından bu yana, ara vermeksizin, Milli Takımımızla birlikte umutlandık, heyecanlandık, üzüldük, sevindik. Avrupa şampiyonasında çeyrek final, Dünya Kupası’nda dünya üçüncülüğü elde ettik. Gerek şampiyonalar sırasında gerekse grup maçlarında kazanmanın coşkusunu da kaybetmenin hüznünü de hep beraber yaşadık. Ancak bu süre içinde hiç değişmeyen tek duygumuz oldu: Gurur... Bu yolda ‘Bir oluruz yolunda’ şarkısını dünya starımız Tarkan ile yaptık, bunu 70 milyona ezberlettik ve bir Milli Takım şarkısı yarattık. Sadece başarıları paylaşmak için değil, gerçek destekçi olmanın verdiği gururla Milli Takımın ilk resmi sponsoru olduk ve Milli Takım’ın gelişmesinin, büyümesinin yanında olduk.’
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!