Oluşturulma Tarihi: Ağustos 26, 2011 00:00
Dünyanın en popüler markalarından biri olan Coca-Cola, lisanslı ürünleri için geliştirdiği Coke Design projesinin ilk adımında Türkiye’de ünlü tasarımcı Arzu Kaprol’ün mentorluğunda kurulan Studio Kaprol ile çalışacak.
Genç Türk tasarımcıların dünya pazarına çıkmalarının yolunu da açan proje kapsamında, giyimden teknolojiye kadar çok geniş bir yelpazede tasarlanan lisanslı ürünler, Türkiye’de ilk etapta 10 noktada satışa sunulacak. Türkiye’de tasarlanan ürünler, aynı zamanda ağırlıklı olarak ABD, Batı Avrupa, Japonya ve Brezilya gibi ülkeler başta olmak üzere tüm dünyadaki Coca Cola lisanslı ürünler satış noktalarında yer alabilecek.
Türkiye birinciCoca-Cola Türkiye Pazarlama Direktörü Beyza Ergen, şunları dile getirdi: “Coca-Cola’nın şişesi özel tasarımı ile en çok bilinen formlardan biri. Logosu ve şişenin formu tasarım için bir ilham kaynağı olarak görülüyor. Tüketicilerin markaya olan sevgisini ölçen Marka Sevgisi Endeksi’ne göre Türkiye, Coca-Cola sistemi içerisinde marka sevgisinde 1’inci sırada yer alıyor. Bu nedenle biz de Türkiye’deki bu Coca-Cola markasına dönük sevgiye teşekkür etmek için başka ülkelerde uygulanan Coke Design ürünleri projesini burada da hayata geçirmek istedik.”
Ürünlerin yüzde 80’i ABD, Avrupa, Brezilya ve Japonya’da satılıyorCOCA-Cola lisanslı ürünlerin yüzde 80’inin ABD, Avrupa, Japonya ve Brezilya’da satıldığını kaydeden Beyza Ergen şöyle devam etti: “Bu oranın yüzde 48’ini Amerika, yüzde 17’sini Avrupa, yüzde 11’ini Brezilya ve yüzde 4’ünü Japonya oluşturuyor. Coca-Cola’nın lisanslı ürünler alanında Zara, Adidas, Harvey Nichols gibi global markalarla işbirlikleri bulunuyor. Ayrıca,
Dünya Kupası ve 125’inci yıl gibi özel anlar için tematik çalışmalar da yapılıyor.”