Coca-Cola Türkiye dünyaya örnek oldu

Güncelleme Tarihi:

Coca-Cola Türkiye dünyaya örnek oldu
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 03, 2002 15:05

Coca-Cola'nın beş yıldır dünyada uyguladığı Coca-Cola Kalite Sistemi’nde Türkiye ‘örnek ülke’ oldu. 200 ülke içinde ilk 10’a giren Coca-Cola Türkiye'nin beş fabrikasından dördü ödül aldı. Yaşanılan ekonomik krizlere karşın ödül alan şirketin başarısının altında krizde eğitime ara vermemesi ve doğru sistemi kurması yatıyor. Coca-Cola Orta Avrupa, Avrasya ve Ortadoğu Grubu Kalite Direktörü Douglas Dichting, ‘‘Buradaki başarıyı diğer ülkelerin de öğrenmesi gerekiyor‘‘ diyor

Coca-Cola Türkiye, Coca-Cola Kalite Sistemi bünyesinde dünya çapında en fazla fabrika ile temsil edilen ülke oldu. Dünyanın en büyük meşrubat üreticisinin Türkiye'de üretim yapan beş fabrikasından dördü Coca-Cola Kalite Sistem Ödülü'nü alan dünya fabrikaları arasına girdi.

Mersin fabrikası dünya çapında 13'üncü, Bursa fabrikası 19'uncu, Çorlu fabrikası ise 23'üncü sırada yer aldı. Son olarak Ankara fabrikası Kalite Ödülü’nü almaya hak kazandı. İzmir fabrikasında da ödüle yönelik çalışmalar sürüyor. Türkiye Coca-Cola'nın faaliyet gösterdiği 200 ülke içinde kalite anlamında ilk 10’da girmeyi başardı.

Coca-Cola Kalite Sistemi beş yıldır uygulanıyor. Dünya çapındaki Coca-Cola fabrikalarında daha verimli çalışma, düşük maliyet ve sürekli kalite güvencesini destekleyen bir ödül programı. Ürün ve hizmet kalitesinde sürekliliğin sağlanması, zaman kayıplarının önlenmesi ve işletme maliyetlerinin azaltılmasını amaçlıyor. Temeli müşteri ve tüketici memnuniyetine dayanıyor. 1998 yılında aktif hale gelmiş. Çalışanlara gerekli eğitimlerin verilmesinin ardından uygulamaya konmuş.

Coca-Cola şirketinin dünya çapında iki bin 123 fabrikası var. Bugüne kadar 36 fabrika Coca-Cola Kalite Sistem Ödülü'nü almaya hak kazanmış. Bu fabrikaların dördü Türkiye'de. Coca-Cola Türkiye, Kalite Sistem Ödülü'nü alma sürecinde yaklaşık yarım milyon dolar harcamış.

YÜKSEK PERFORMANS

Coca-Cola Orta Avrupa, Avrasya ve Ortadoğu Grubu Kalite Direktörü Douglas Dichting, ‘‘Türkiye'deki kalite sistemi krize karşın ilerlemeye devam ediyor. Türkiye'de iş performansı çok iyi. Buradaki başarıyı diğer ülkelerin de öğrenmesi gerekiyor‘‘ diyor. Coca-Cola Türkiye'nin bu başarısının altında krizden dolayı eğitime ara verilmemesi ve doğru sistemin kurulması yatıyor. Dichting, Türkiye'deki Kalite Sistemi'nin uygulamada önde olduğunu ifade ediyor:

‘‘Bir işyerinde kalite sistemini inşa etmek ve motive olmuş çalışanlar yaratmak size maliyet yaratmaz. Türkiye'deki diğer şirketlerin de bunu örnek alması gerekiyor.‘‘

Dichting, Coca-Cola'nın Türkiye'ye geldiği günden bugüne 500 milyon dolarlık yatırım yaptığını ve ürünleri en iyi standartta tutabilmek için yeni hatların kurulmasına yönelik yatırımlar yapmaya devam edeceğini kaydediyor. Dichting, Coca-Cola'nın ISO 9000 kavramını alarak şirkete adapte ettiğini ve bunun da işlerini daha iyi yapabilmelerine olanak sağladığını kaydediyor. Coca-Cola Kalite Sistemi ile üretimden depolamaya ve dağıtıma kadar her yerde standart bir sistem kurduklarını, bu sistemin daha tutarlı ve kaliteli ürünler elde etmelerini sağladığını belirtiyor:

‘‘Sistem daha tutarlı ve kaliteli ürünler elde etmemizi sağlıyor. Kaliteli ürünler de daha iyi olmamız sonucunu doğuruyor. İyi içecek ve verimli operasyonu beraberinde getiriyor. İnsanların daha kurumsal çalışmalarını sağlıyor. Çalışanlarımız işlerini daha iyi yapıyorlar. Sistem her tüketiciye her zaman mükemmel ürün tesliminin garantisi durumunda. Bu programı uyguladığımız her ülkede aynı sonuçları elde ediyoruz. Türkiye bu sonuçların alındığı en iyi ülkelerden biri.‘‘

KİŞİ BAŞINA YILLIK TÜKETİM 73 ŞİŞE

Businessweek Dergisi ve danışmanlık şirketi Interbrand’in yaptığı ‘En Değerli Global Markalar’ araştırmasına göre, Coca-Cola 69.6 milyar dolarla dünyanın en değerli markası. Şirket 1964’te Türkiye'ye geldi. Merkezi Atlanta'da bulunan Coca-Cola şirketi, Türkiye'de ikili bir organizasyona sahip. Şirketi Türkiye'de Coca-Cola Pazarlama Meşrubat ve Danışmanlık Hizmetleri A.Ş. temsil ediyor. Paketleme, dağıtım ve satış konusunda yetkili olan firma ise Coca-Cola Türkiye Şişeleme Grubu. Coca-Cola şirketi, Coca-Cola Türkiye Şişeleme Grubu'nun yüzde 40 hissesine sahip. Diğer ortaklar ise yüzde 40 hisse ile Anadolu Holding ve yüzde 20 hisse ile Özgörkey Grubu. Grubun Türkiye'de iki bin 500 elemanı var. Coca-Cola, Coca-Cola Light, Fanta, Sprite, Cappy, Bibo, Turkuaz, SenSun ve Nestea'den oluşan ürün grubunu bünyesinde bulunduruyor. Coca-Cola ürünlerinin Türkiye'deki tüketim ortalaması kişi başına 73 şişe. Coca-Cola ürünleri her gün tüm dünyada bir milyar bardaktan fazla tüketiliyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!