Oluşturulma Tarihi: Eylül 14, 2002 02:02
Coca-Cola, Avrupa'nın ardından Türkiye'de de profesyonel ve amatör sporculara yönelik spor içeceği ‘‘Powerade’’i piyasa sundu.
Biri koyu mavi, diğeri sarı olmak üzere iki çeşidi bulunan Powerade, ‘‘Coca-Cola Fenerbahçeli oldu’’ espirilerine neden oldu. İçerdiği karbonhidratlarla yorgunluğu geciktiren Powerade, ‘‘Liquid 8 System’’diye tanımlanan ve spor yapanların ihtiyaçları gözönüne alınarak geliştirilen özel bir formüle sahip. ABD'nin yanı sıra dünyanın pek çok ülkesinde satılan Powerade geçtiğimiz aylarda Avrupa'da büyük çaplı bir lansmanla piyasa sunulduktan sonra kısa süre içinde Belçika, Hollanda ve İspanya'da spor içecekleri pazarında liderliğe ulaştı.
Türkiye içecek pazarına yeni ürünler sunmaya devam edeceklerini söyleyen Coca-Cola Türkiye Pazarlama Müdürü Galya Frayman Molinas, Coca-Cola'nın tüm içecek pazarında var olmayı dünya çapındaki yeni dönem stratejisi olarak belirlediğini ifade etti. Molinas, ‘‘Bu stratejinin bir sonucu olarak belirli tüketici ihtiyaçlarına odaklanan farklı markalara yatırım yapıyoruz. Coca-Cola şirketi her zaman ürünleriyle sektöründe ilk sırada olmayı hedefler. Bizim de amacımız, Powerade'i Türkiye'nin spor içeceği yapmak’’dedi. Powerade'in enerji değil spor içeceği olduğunu altını çizen Molinas, enerji içeceklerini aksine spor içeceklerinden kafain bulunmadığını söyledi.
Karışık meyve aromalı ‘Ice Blast’ ile limon ve portakal aromalı ‘Citrus Charge’ olarak iki farklı çeşide bulunan Powerade, yurtdışından ithal edilen 500 ml Pet ve yakında Türkiye'de üretimine başlanacak 330 ml kutu ambalajlarıyla tüketicilere sunuluyor.
Camsil mi içiyorsun?
COCA-COLA'nın spor içeceği Powerade, pet şişede satışa sunuluyor. Powerade'nin mavi renkli olanı içenler arasında, ‘‘Camsil mi içiyorsun?’’ esprileri yapılıyor. Çünkü, rengi Camsil'i anımsatıyor.