Oluşturulma Tarihi: Temmuz 03, 2003 01:56
Coca-Cola yılda dört ay kullanmak üzere 7 yıllığına kiraladığı Hezarfen Havaalanı'na ‘Rock Kasabası’ kuruyor. Coca-Cola, 6-7 Eylül'de düzenleyeceği ‘Rock’n Coke Festivali' ile İstanbul'u da tanıtacak. Coca-Cola, ‘‘Bu festivali, dünyanın büyük festivalleri haritasına sokacağız’’ diyor.
COCA-COLA, 6-7 Eylül tarihlerinde İstanbul'daki Hezarfen Havaalanı'nda düzenleyeceği ‘Rock’n Coke' festivali ile dünyanın sayılı festivalleri arasına girip İstanbul'u marka yapmayı hedefliyor.
2 gün içinde 50 bin kişinin izlemesi beklenen festivalin Türkiye'nin en büyük açık hava festivali olacağını belirten Coca-Cola Türkiye Genel Müdürü Ahmet Burak, ‘Rock’n Coke Festivali'nin Türkiye'nin dünyadaki tanıtımına büyük katkı sağlayacağını belirtti. Burak, ‘‘Rock'n Coke ile tarih ve kültür şehri olan İstanbul'a bir de dünya gençlik metropolü unvanının eklenmesine katkı sağlayacağımıza inanıyoruz’’ dedi.
İstanbul Kültür ve Sanat Vakfı'nın (İKSV) danışmanlığı ile Pozitif Tanıtım'ın organizatörlüğünde düzenlenen ‘Rock’n Coke Festivali'nin tanıtım toplantısında konuşan Ahmet Burak, Coca-Cola'nın Türkiye'de varlığının sadece fabrika, marka ve reklam olmadığını belirterek, ‘‘Türkiye'de tüketicilerle farklı ortamlarda buluşup, yaşam deneyimlerini zenginleştirmek de bizim için önemli. Gençlerin müzik tutkusunun parçası olmayı hedefliyoruz’’ dedi. Coca-Cola Türkiye Pazarlama Müdürü Galya Frayman Molinas ise Türkiye'nin nüfusunun yüzde 35'inin gençlerin oluşturduğunu ve gençlerin yüzde 83.9'unun hergün müzik dinlediğini belirterek, ‘‘Bu gerçeklerden yola çıkarak İstanbul'da dünya standartlarında bir festival yaratmayı hedefledik’’ diye konuştu.
MALİYET 3 MİLYON DOLAR
Coca-Cola Türkiye Kurumsal İletişim Müdür Temuçin Tüzecan ise, Rock'n Coke Festivali'nin dünya festivaller haritasına girerek teknik altyapı, katılımcı sayısı ve sahneye çıkan müzik gruplarıyla önümüzdeki yıllarda 140 bin kişinin izlediği İngiltere'nin Glastonbury, 65 bin kişinin izlediği Danimarka'nın Roskilde, 52 bin kişinin izlediği İskoçya'nın T in the Park ve 60 bin kişinin izlediği Hollanda'nın Lowlands festivali gibi sayısı festivaller arasında kabul görmesinin hedeflendiğini kaydetti.
Festivalin maliyetinin dünyadaki festivallerin maliyetiyle aynı seviyede olacağını belirten Tüzecan, ‘‘Bu da yaklaşık 2.5-3 milyon dolar civarında’’ dedi. Tüzecan şöyle konuştu: ‘‘Yılda 4 ay kullanmak üzere 7 yıllığına kiraladığımız Hezarfen Havaalanı'ndaki festival alanı bir kasabaya dönüştürülecek. Dolayısıyla bir kasabada mevcut olan her şey yani postane, banka, sağlık merkezi, yiyecek yerleri, pazar yeri, otopark, kamp alanı, çeşitli dükkanlar rock kasabasında olacak. Kasabanın inşası 45 gün sürecek ve bu süre içinde 200 kişi görev alacak. 200 kişiden 45'i kurulan şantiyede sürekli konaklayacak.’’ Tüzecan, festivale tüm Türkiye'den katılım beklediklerini belirterek, ‘Ayrıca yabancı tur operörleri vasıtasıyla yurtdışından da 3 bine yakın genç gelebilecek’’ dedi.
Festival'in yıldızları ‘Pet Shop Boys’ ve The Cardigans
COCA-COLA'nın iki günlük festivali süresince ana sahnede 7'si yerli ve 11'i dünyaca tanınan toplam 18 yabancı grup sahne alacak. Festivalde yer alması kesinleşen gruplar şöyle: Pet Shop Boys, The Cardigans, Simple Minds, Hooverphonic, Dreadzone. Türk gruplar, Duman, Mercan Dede, Athena, Nil Karaibrahimgil, MFÖ.
Biletler 30-68 milyon liraya satılacak
BİLETLERİ bu ay tüm Biletix satış noktalarında satışa sunulacak Rock'n Coke Festivali'nin, bir günlük bilet, iki günlük bilet ve kamp alanı bilet olmak üzere üç farklı bilet çeşidi bulunuyor. Biletlerin satın alınma tarihlerine ve çeşitlerine göre fiyatları 30 milyon ile 68 milyon lira arasında değişiyor.
Rock Kasabası'nda 5 bin kişi kamp yapacak
Hezarfen Havaalanı'na 250 dönümlük Rock Kasabası kurulacak.
Kasaba 5 kilometrelik bir çitle çevrilecek.
Kasabaya 14 adet yüksek güçlü jeneratör enerji sağlayacak.
Kasabanın 25 ayrı giriş kapısı ve yüzlerce giriş turnikesi olacak.
Festivalde aynı anda 5 bin kişi kamp yapabilecek.
2 bin 500 araçlık otopark bulunuyor.
Festivalin gerçekleşmesinde 500 kişilik bir ekip görev alıyor.
500 kişi güvenliği sağlayacak.
50 doktor, toplam 250 sağlık görevlisi, 10 ambulans hazır bulunacak.
200 kişi festival süresince alanın temizliğini sağlayacak.
20'si engelliler için olmak üzere 260 WC hizmet verecek.
İstanbul'un değişik noktalarından günde 200 otobüsle ücretsiz servis yapacak.