Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE, Pakistan, Orta Asya ve Ortadoğu’da 10 ülkede 20 fabrikası ile faaliyet gösteren Coca-Cola İçecek (CCİ), 2011’in ilk yarısında bir önceki yılın aynı dönemine göre satış hacmini yüzde 18 artırarak, 356 milyon ünite kasaya ulaştı. CCİ’nin net satış geliri ise, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 24 artışla 1.6 milyar TL oldu. Aynı dönemde CCİ’nin yüzde 10 artan FAVÖK’ü (Faiz, vergi ve amorsitman öncesi kâr) de 224 milyon TL olarak gerçekleşti. CCİ’den yapılan açıklamada, kuruluşun üst üste 5 çeyrektir sürdürdüğü çift haneli satış hacmi büyümesini bu yılın ilk yarısında da devam ettirdiği belirtildi. CCİ’nin Türkiye ve uluslararası operasyonlarında tüm kategorilerde büyüdüğünü kaydeden CCİ CEO’su Michael O’Neill, çift haneli satış hacmi büyümesini 2009’un son çeyreğinden bu yana beş çeyrektir devam ettirmenin mutluluğunu yaşadıklarını söyledi. O’Neill, şöyle konuştu: “2011’de, birinci çeyrekte olduğu gibi ikinci çeyrekte de hem Türkiye’de hem de uluslararası operasyonlarımızdaki tüm kategorilerde sağlıklı büyüme kaydettik. İkinci çeyrekte, Türkiye satış hacmi geçen yılın aynı dönemindeki çift haneli büyümenin üzerine yüzde 11.4 daha artış gösterdi. Uluslararası satış hacmi ikinci çeyrekte yüzde 25.4 arttı. Önemli pazarlarımızdan Kazakistan ve Irak yüzde 30’un üzerinde büyüme oranlarına ulaşırken Pakistan yüzde 10’un üzerinde büyüdü. Azerbaycan satış hacmi ise aynı kaldı.”