Coca-Cola İçecek 6 ayda 1.2 milyar lirayı yakaladı

Güncelleme Tarihi:

Coca-Cola İçecek 6 ayda 1.2 milyar lirayı yakaladı
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 25, 2010 00:00

Türkiye, Pakistan, Orta Asya ve Ortadoğu’da 10 ülkede 20 fabrikası ile faaliyet gösteren Coca-Cola İçecek, (CCİ) 2010 yılının ilk yarısında satış gelirlerini yüzde 6.1 artışla 1.256 milyon liraya, net diğer faaliyet gelir ve giderleri hariç tutulduğunda faaliyet kârını da yüzde 6.7 artışla 128.9 milyon liraya çıkardığını açıkladı.

CCİ’nin konsolide satış hacmi ise yüzde 9.9 artışla 302.9 milyon ünite kasaya yükseldi. CCİ’nin 2010 yılının ilk 6 ayında yatırımlarını ve istikrarlı büyümesini sürdürdüğünü belirten Coca-Cola İçecek CEO’su Michael O’Neill, Pakistan, Kazakistan ve Azerbaycan’daki satış rakamlarının bölgesel büyümeye katkı sağlayacağını vurguladı.

Türkiye yüzde 10 büyüdü

CCİ’nin önemli pazarlarında satış hacmi büyümesini devam ettirdiğini belirten O’Neill, 2010 yılının ilk 6 aylık sonuçlarını şöyle değerlendirdi: “İşimizin esasları olan operasyonel mükemmellik ve tedarik zinciri verimlilikleri, gelişen satış ve dağıtım ağımız ve inovasyon projeleri, bu çeyrekte büyümeyi hızlandırdı. Türkiye’nin ikinci çeyrek satış hacmi yüzde 10 büyüdü. Tüm ana kategoriler Türkiye bölgesinin satış hacmi büyümesine katkıda bulundu. Gazlı içeceklerdeki büyüme ikinci çeyrekte hızlanarak yüksek tek haneli seviyeye ulaştı.”

Kazakistan ve Azerbaycan

Uluslararası operasyonların performansına da değinen O’Neill, şunları söyledi: “Ülkelere özel yerel pazarlama programları, büyüyen pazarın CCİ satışlarına yansıma oranları, inovasyon, gazlı ve gazsız içecek ürün portföylerinin genişlemesi önemli uluslararası pazarlarımızda güçlü sonuçlar almamızı sağladı. CCİ’nin satış hacminde Türkiye’nin ardından ikinci sırada yer alan Pakistan, ikinci çeyrekte yüksek satış büyümesi gerçekleştirdi. Krizden önce 7 yıl boyunca kesintisiz büyüyen Kazakistan ve Azerbaycan’ın 2010 Haziran satış hacmi, kuruluşlarından bu yana, en yüksek seviyesine ulaştı.”

Yerel tatlar sunuldu

2010’da yeni faaliyetler ve yerel tatlar geliştirdiklerini ve bunları başarılı pazarlama programlarıyla entegre uyguladıklarını kaydeden O’Neill, “İkinci çeyreğin başından itibaren, aralarında Türkiye’de Doğadan soğuk bitki ve meyve çayı ve Orta Asya’da Fanta markasının altında yerel Buratino ve Dushes tatlarının da bulunduğu birçok yeni ürünümüzü pazara sunduk” diye konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!