Güncelleme Tarihi:
Faiz ve vergiler öncesi karı yüzde 18 artışla 435 milyon TL’ye ulaşırken, CCİ’nin net satış gelirleri satış hacmi artışının üzerinde büyüyerek 2 milyon 753 bin TL’ye yükseldi.
Türkiye, Pakistan, Orta Asya ve Ortadoğu’da 10 ülkede 20 fabrikası ile faaliyet gösteren Coca-Cola İçecek (CCİ) CEO’su Michael O’Neill; Coca Cola İçeek’in 2010 yılı finansal sonuçlarını “mükemmel” olarak değerlendirdi. CCİ olarak yüzde13,5 konsolide satış hacmi artışı ile faaliyet gösterdikleri tüm bölgelerde güçlü performans sergilediklerini belirten O’Neill, net satış gelirlerinin satış hacmi artışının üzerinde büyüyerek milyon 753 bin TL’ye yükseldiğinin altını çizdi. CCİ’nin 2010 net karı yüzde artışla 198 milyon TL’ye, FAVÖK ise yüzde 18 artışla 435 milyon TL’ye ulaştı.
2010’da, işin esaslarına odaklanarak, gider kontrolünden ödün vermediklerini ve operasyonel sonuçlarını iyileştirdiklerini dile getiren O’Neill sözlerine şöyle devam etti:
“Stratejik önceliklerimize odaklanarak arttırdığımız performansımız pazardaki pozisyonumuzu geliştirmemizi sağladı. 2010’da üretim tesislerimizdeki yatırımlara devam ettik ve artan talebi karşılayacak yeterli kapasiteye ulaştık. Yenilikler ve etkili promosyonlar sayesinde tüm kategorilerde başarılı performans gösteren Türkiye operasyonlarımızın satış hacmi yüzde 13 büyüme kaydetti. Pakistan’daki sel felaketi ve Kırgızistan’da yaşanan istikrarsızlıklara rağmen, uluslararası operasyonlarımızın satış hacmi yüzde 16 arttı. Uluslararası operasyonlarda sağlanan bu büyümede ülkelere özgü geliştirdiğimiz satış ve dağıtım stratejilerinin yanı sıra çeşitli pazarlardaki yerel ürün yenilikleri ve ekonomik şartlardaki toparlanma da etkili oldu.”