Güncelleme Tarihi:
Dünyanın içecek devi Coca-Cola, şimdi de hazır giyim sektörüne giriyor. Coca-Cola Perakende Bölümü Geliştirme Müdürü Kristina Wilson, 2 bin parça lisanslı ürünlü Avrupa'da 200 mağaza açacaklarını söyledi. Coca-Cola'nın hazır giyim ürünleri daha çok gençlere yönelik olacak.
DÜNYANIN en büyük içecek firması Coca-Cola, tekstil sektörüne de hızlı giriyor. İki bin parça lisanslı tekstil ürünüyle Avrupa'da 200 mağaza açarak yeni bir marka yaratmaya hazırlanan Coca-Cola, bu alanda dünyanın en büyük genç giyim markalarından biri olmayı hedefliyor.
Coca-Cola, ‘‘Lifehouse’’ ismiyle üst düzey yöneticileri için Berlin'de gerçekleştirdiği 2001 yılı stratejileri ve ürün tanıtımı etkinliğinde yeni girecekleri tekstil sektörü hakkında da ayrıntılı açıklamalar yaptı. Tüm dünyadan sadece üç gazetecinin izlediği bu toplantıda, tekstil alanından sorumlu Perakende Bölümü Geliştirme Müdürü Kristina Wilson Hürriyet'e özel açıklamalarda bulundu.
Kristina Wilson, tekstil ürünleriyle Coca-Cola'nın tekstil alanında da dünyada bir numara olmayı hedeflediği sinyallerini verirken, gençlere hitap eden ürünleriyle vazgeçilmez bir marka olmayı istediklerini söyledi. Wilson, Coca-Cola markasıyla Avrupa'da toplam 200 mağaza açmayı planladıklarını ve 2001 yılının ikinci yarısında satışlara başlayacaklarını belirtti.
Coca-Cola markalı tekstil ürünlerinin fiyatının 20 pound ile 65 pound arasında değişeceğini söyleyen Wilson, şöyle konuştu:
‘‘Bir başka değişle Levi's ile GAP ürünleri fiyatlarına yakın olacağız. Dünyadaki gençleri Coca-Cola ürünleriyle giydireceğiz. Tekstil alanına girme fikri, Coca-Cola markasının her yere ulaşmasından doğdu. İnsanlar ve özellikle gençler Coca-Cola markasını sadece tüketmiyor, bu markayı giyiyor veya evlerini dekore ediyorlar. Böylece Coca-Cola'yı günlük yaşamlarının büyük bölümüne taşıyorlar. Biz, Coca-Cola'nın tekstil ürünlerini markanın altına sığınarak çıkartmıyoruz. Biz gençlerin eğilimlerine stillerine göre onların tercih edeceği ürünler yaratıp onlara sunacağız’’ dedi.
Coca-Cola Türkiye'de su üretecek
COCA-COLA'nın Pazarlama'dan Sorumlu Başkan Yardımcısı Steve Jones, ‘‘lifehouse’’ etkinliği sırasında bölgelerinin genel müdürlerine ve pazarlama müdürlerine yönelik yaptığı konuşmada artık yerel olarak büyüceklerini hatırlattı. Coca-Cola'nın artık yerel düşünüp, bölgelerin kendi ihtiyaçlarına göre strateji belirleyeceğini belirten Jones, şöyle konuştu: ‘‘Tüm bölgeler ihtiyaçlarını belirleyip buna göre pazarlama ve ürün geliştirecek. Artık bölgeler Coca-Cola'nın genel merkezine yerel olarak geliştirecekleri ürünler hakkında bilgi vermek zorunda değil. Herkes bağımsız olarak strateji belirleyip kendi bölgesine özel ürünler üretebilecek’’ dedi. ‘‘Lifehouse’’ etkinlikleri sırasında Coca-Cola yetkilileri Türkiye pazarının önemine değinirken bu pazarda daha fazla büyümek için tüm içecek alanlarına girmeyi düşündüklerini belirttiler. Yetkililer, 2001 yılı içinde Türkiye'de su sektörüne girerek potansiyeli olan bu alanda büyümeyi hedeflediklerini belirtirken, şu an isim ve ambalaj çalışmalarının tamamlanma aşamasında olduğunu söylediler. Coca-Cola olarak mevcut ürünlerle Türkiye pazarında daha fazla büyümenin artık zor olduğunu belirten yetkililer, ‘‘Coca-Cola her türlü ihtiyaca yönelik ürün geliştirecek. Bu ürünlerin ilki su alanında olacak. Su alanında Türkiye'de büyük bir büyüme öngörülüyor’’ dediler.