Coca-Cola’da zirveye çıktı şimdi de dünya müziğinde ‘sıra dışı girişim’e soyundu

Güncelleme Tarihi:

Coca-Cola’da zirveye çıktı şimdi de dünya müziğinde ‘sıra dışı girişim’e soyundu
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 05, 2010 00:00

Coca-Cola’yla Rock’n Coke, Dünya Kupası ve müzik festivalleri gibi bir çok önemli projeye imza atan Umut Özaydınlı, yeni kurduğu Deviant Ventures şirketiyle müzikte “sıra dışı girişimler”e yöneldi. “Kültür, müzik ve pazarlama alanında projeler geliştireceğim” diyen Özaydınlı, ünlü müzik starlarıyla çalışmaya hazırlanıyor.

Haberin Devamı

THE Coca-Cola Company’de müziğin başına geçtikten sonra dünya çapında bir çok projeye imza atan Umut Özaydınlı, müzikte “sıradışı girişim” için ayrılıp kendi şirketini kurdu. Amerika Atlanta merkezli Deviant Ventures ile müzikte yeni projelere imza atacağını belirten Umut Özaydınlı, “Şirketin Türkçe karşılığı ‘sıradışı girişim.’ Coca-Cola benim için çok önemli bir şirketti. Çok büyük yatırım yaptılar. Bende önemli projeler geliştirdim. Yuvamdan ayrıldım ama yine onlarla çalışacağım. Dünya müziğinde ve popüler kültüründe pazarlamaya yönelik yeni çalışmalarım var” dedi.
Muhtar Kent destek verdi
10 yıl boyunca çalıştığı Coca-Cola’dan ayrılış öyküsünü anlatan Umut Özaydınlı, şöyle konuştu: “Ayrılık kararı benim için çok zor oldu. Coca-Cola Golabal Müzik Pazarlama’nın başındaydım. Dünyanın bir çok ülkesini gezdim. Müzik dünyasının starlarıyla tanıştım. Buradaki tecrübelerimi biraz daha ileriye taşımak için yeni şirketimi kurdum. Kararımı Coca-Cola’nın CEO’su Muhtar Kent’e açıkladım. ‘Başka bir şirkete gitseydin üzülürdüm. Başarıya ulaşacağına inanıyorum’ dedi. Şimdi Coca-Cola’ya yeni şirketimle danışmanlık hizmeti veriyorum. İlk projemiz de 2010 Dünya Kupası oldu.”
K’naan’ı keşfetti
Dünya Kupası için hazırladığı kampanya ile turnuvaya damga vuran Umut Özaydınlı, buradaki çalışmalarını şöyle anlattı: “Somalili şarkıcı K’naan’nın Wavin Flag (Bayrağını dalgalandır) şarkısı ile Dünya Kupası’nda çok konuşulduk. Bu şarkı Shakira’yı bile geçti. Güney Afrika’da 1 numara olan şarkının sahibi K’naan’yı 2 yıl önce keşfettim. 19 ülkede 1 numara olan bu şarkı bir çok dünya ülkesinde kendi diline çevrildi.”
Plak şirketinden güçlü
Umut Özaydınlı, müzik sektöründeki son gelişmeleri şöyle değerlendirdi: “Pazarın 17 milyar doları plak endüstrisine ait. Bu para geçen yıl yüzde 7 küçüldü. Çünkü, insanların müzik alışkanlıkları değişti. Eskiden bir şarkıyı beğendiğinizde bütün bir CD’yi alıyordunuz. Artık sadece bir şarkıyı alıyorsunuz. O yüzden plak şirketlerinin eski güçleri kalmadı. Firmalar da stratejilerini tamamen değiştirme yoluna gitti. Coca-Cola plak şirketlerinin yapamadığı bir tanıtımı sanatçılara sağlayabilecek durumda olduğu için çok daha güçlü.”

Haberin Devamı

Rock’n Coke’a ara vermeleri doğru bir karar

Haberin Devamı

İLKİ 2003 yılında düzenlenen Rock’n Coke müzik festivalinin bu yıl düzenlenmeyeceğini hatırlatan Umut Özaydınlı, şu bilgileri verdi: “Global takımlarda Türkiye’den her zaman için bir başarı hikayesinin olması bizi son derece mutlu ediyor. Rock’n Coke benim için 3 sayfalık bir sunum olarak başladı. Rock’n Coke’u ilk yapmaya başladığımda 24 yaşındaydım ve yönetim bana çok güvendi. Ancak Türkiye artık çok değişti. Rock’n Coke bu yıl düzenlenmiyor. Bence doğru bir karar. Bu müzik festivalinin de bazen kendini yenilemeye ihtiyacı olabiliyor. Eminim 2011 yılında Rock’n Coke kendisini yenilemiş ve gençler için daha cazip hale gelmiş olacak.”

Yabancı sanatçı Türkiye’de yüzde 40 daha fazla kazanıyor

Haberin Devamı

SON dönemlerde Türkiye’de yabancı konser sayısının arttığına işaret eden Umut Özaydınlı, “Eskiden yabancılar Türkiye’ye gelmeye çok sıcak bakmazdı. Bugün sanatçı menejerleriyle çalışılmadığı için aracı kurumlara başvuruluyor. Ancak bunları artık Türkiye’ye getiren şirket sayısı arttı. Böylelikle hangi aracı kurum daha fazla parayı verirse onunla İstanbul’da sahneye çıkıyorlar. Durum böyle olunca yabancı sanatçının Türkiye’den aldığı para da diğer ülkelere göre yüzde 40 artmış durumda” dedi.

Pazarlama stratejisi değişiyor

GELENEKSEL pazarlama stratejilerinin değiştiğini anlatan Umut Özaydınlı, “1970’lerde tüketiciler günde 500 mesajla karşılaşıyordu. Bugün 2 bin mesajla karşılaşıyor. Tüketicilerin yüzde 75’i reklamdan kaçıyor. Bugün müziğin önemi bir kez daha ön plana çıkıyor. Müzikle ulaşılabilen kitle çok fazla. Gençlerin yüzde 80’i her gün müzik dinliyor. Yüzde 84’ü ise müzik çalar sahibi” diye konuştu.

Haberin Devamı

Sanatçı 360 derecelik sözleşme imzalıyor

DÜNYA müzik pazarında yeni müzisyenlere plak şirketlerinin faklı bir sözleşme imzalattığını anlatan Umut Özaydınlı, şöyle konuştu: “Eskiden canlı müzik plakların pazarlanması için çok önemliydi. Plak şirketleri plak satışından para kazanıyordu. Ancak bugün bu sistem değişti. Çünkü CD satışları düştü. Sanatçılar canlı müzikten para kazanıyorlar. Plak şirketleri de sanatçılarla ‘360 derecelik sözleşme’ adı verilen anlaşma imzalıyor. Bu anlaşmayla yapım şirketi sanatçının tüm gelirlerine ortak oluyor. Böylelikle müzik endüstrisi yeni iş modelleri denemek için plak satışlarındaki kayıpları telefi etmeye çalışıyor. Reklam, konser ve lisanslı ürün satışlarından yapım şirketleri de payını alıyor.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!