Güncelleme Tarihi:
Coca-Cola Türkiye'nin 40. yılına iliÅŸkin Ä°stanbul'da kutlama etkinliÄŸi düzenlendi. Coca-Cola Orta Avrupa, Avrasya ve OrtadoÄŸu Grup BaÅŸkanı Cem Kozlu, Coca-Cola İçecek Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Tuncay Özilhan, Coca-Cola Avrasya ve OrtadoÄŸu Bölüm BaÅŸkanı Ahmet Bozer, Coca-Cola İçecek Genel Müdürü Ron Jones ve Coca-Cola Türkiye Bölgesi Genel Müdürü Ahmet Burak'ın katıldığı etkinlikte, Coca Cola markasını Türkiye'ye getiren Has ailesinden Kadir Has da hazır bulundu.Â
Toplantıda konuÅŸan Cem Kozlu, geçen 5 yılın kendileri için bir sınav dönemi olduÄŸunu, Coca-Cola'nın, yaÅŸanan siyasi istikrarsızlık ve ekonomik belirsizlik dönemlerine raÄŸmen Türkiye'ye önem verdiÄŸini söyledi.Â
Bu dönemde 4 yeni kategoriye girdiklerini, 5 yeni marka ile marka sayılarını 12'ye yükselttiklerini belirten Kozlu, yeni markaların üretimi için 120 milyon dolarlık altyapı ve fabrika yatırımı yaptıklarını kaydetti.Â
Coca-Cola olarak Türkiye'nin geleceÄŸine güvenle ve iyimserlikle baktıklarını ifade eden Kozlu, ÅŸu görüşleri dile getirdi: "Beklentimiz, Türkiye'nin dünya Coca-Cola içindeki yerinin kısa süre içinde daha da ön sıralara çıkması yönünde. 10 yıl içinde Türkiye'deki ciro ve boyutumuzu ikiye katlamayı hedefliyoruz. 10 yıllık bir süreci seçmem tesadüf deÄŸil. 10 yıl Türkiye için önemli bir süre. 10 yıl içinde Avrupa BirliÄŸi'ne gireceÄŸimize inanıyorum. Türkiye'ye ekonomik ve toplumsal yararları olacağını inandığım bu süreci Coca-Cola ÅŸirketi olarak aktif bir ÅŸekilde destekliyoruz ve desteklemeye devame edeceÄŸiz.''Â
  Â
İLK 10 ÜLKE İÇİNE GİRİLECEK
Â
Kozlu, 10 yıllık süreçle ilgili beklentilerinin gerçekleÅŸmesi durumunda satış hacmi açısından Türkiye'nin grup içinde dünyanın ilk 10 ülkesi arasına gireceÄŸini, üretimin kiÅŸi başına 75 ÅŸiÅŸeden 136 ÅŸiÅŸeye çıkacağını belirterek, ''Ãœretimimizi yeni kategorilerle de çeÅŸitlendireceÄŸiz. Tüm bu geliÅŸmelerin sonunda üretim kapasitemizi artırmak için 100 milyon doları aÅŸan yatırımla bir yeni fabrikaya daha ihtiyacımız olacak. DoÄŸrudan ve dolaylı istihdamımızı en az yüzde 10 artıracağız'' diye konuÅŸtu.Â
  Â
Coca-Cola İçecek Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Tuncay Özilhan da, ÅŸirketin 550 distribütör, 250 bin satış noktası ve yıllık 2 milyar litrelik kapasitesi ile Coca-Cola'nın Türkiye'deki tek üreticisi ve dağıtıcısı olduÄŸunu söyledi.Â
  Â
Son 10 yılda yatırımların 500 milyon dolara ulaÅŸtığını, son 5 yılda ödedikleri vergi toplamının 534 milyon dolar olarak gerçekleÅŸtiÄŸini anlatan Özilhan, ÅŸirketin satış hacminin Coca-Cola sistemi içinde 18. sırada yer aldığını kaydetti.Â
Türkiye pazarının gelişmeye açık potansiyeli, canlı ve dinamik yapısıyla dikkat çektiğini belirten Özilhan, ekonomik açıdan bakıldığında öz sermayesinin yüzde 60'ı yerel olan Coca-Cola İçecek'in, Türkiye ekonomisi için önemli bir değer olduğunu vurguladı.
   Â
"TÃœKETÄ°CÄ° HÄ°SSEDARIMIZ OLACAK"
Coca-Cola İçecek'in Haziran ayının ikinci yarısında halka arz edileceÄŸini anımsatan Özilhan, şöyle konuÅŸtu: "LokalleÅŸmenin bir diÄŸer yolu da halka açılmak. Coca-Cola İçecek'in Haziran ayının ikinci yarısında yapmayı planladığımız halka arzıyla, ürünlerimizi yıllarca severek içen ve ürettiÄŸimiz markalara güvenen çok sayıda tüketici hissedarımız olacak. Yüzde 30 civarında halka açılacağız. Elde edilecek parayla yeni bölgelerde birtakım geliÅŸmeleri ortağımızla beraber yapabileceÄŸiz diye düşünüyoruz.Â
  Â
Hisselerimizin satışı yurt içinde Ä°ÅŸ Yatırım liderliÄŸinde, yurtdışında ise Citigroup tarafından kurulacak konsorsiyum aracılığıyla gerçekleÅŸtirilecek''Â
Türkiye'nin Coca-Cola sistemi için çok önemli bir yeri bulunduÄŸunu, ortaklığın getirdiÄŸi birlikteliÄŸin kendilerine global yapıda bir oyuncu yaptığını vurgulayan Tuncay Özilhan, ''Beraber Orta Asya'dayız, önümüzdeki dönemde OrtadoÄŸu'da olabiliriz. Ãœlke adedini artırabiliriz'' dedi.Â
   Â
COCA COLA'NIN TARİHÇESİ
Coca Cola ilk kez 1886 yılında Atlantalı eczacı Doktor John S. Pemberton tarafından yaratıldı. Bugün 70 milyar dolar ile dünyanın en deÄŸerli markası olan Coca Cola, 15 farklı kategoride 409 markaya sahip bulunuyor.Â
  Â
Yüzde 100'ü halka açık olan ÅŸirketin ortaklarını, yüzde 38 kurumsal yatırımcılar, yüzde 36 bireysel yatırımcılar, yüzde 18 çalışanlar ve yüzde 8 kar amacı gütmeyen kuruluÅŸlar oluÅŸturuyor. Yaklaşık 200 ülkede faaliyet gösteren ÅŸirketin merkezi ofisi Atlanta'da bulunuyor.   Â
1964 yılında Has ailesinin giriÅŸimiyle Türkiye'ye gelen Coca-Cola'nın ilk yatırımları Ä°stanbul ve Marmara bölgesinde gerçekleÅŸti. Ä°stanbul MeÅŸrubat Sanayi Anonim Åžirketi, 3.5 milyon liralık sermaye ile kuruldu.Â
16 Eylül'de Coca-Cola'nın 1916. fabrikası Ä°stanbul'da üretime baÅŸladı. 1996'da Anadolu Endüstri Holding Coca-Cola İçecek'in ortağı oldu. 1997'de Çorlu'da 35 milyon dolarlık yatırımla OrtadoÄŸu'nun en büyük dolum tesisi hizmete girdi.Â
 Â
2002 yılında Ankara fabrikası, Coca-Cola'nın dünyadaki tüm fabrikaları arasından sıyrılarak 10. sırada Kalite Sistem Ödülü'nü aldı.