Emre ÖZPEYNİRCİ
Oluşturulma Tarihi: Kasım 20, 2006 00:00
Honda, 100 milyon dolarlık yatırımla Ekim 2007’de 50 bin adetlik kapasiteye çıkartacağı Gebze Şekerpınar fabrikasında, City’nin üretimini durdurup, daha kárlı olan Civic Sedan üretimiyle büyüyecek. Honda Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Ümit Karaarslan, "Maliyetleri inceledik, Türkiye’de City yerine Civic Sedan’la büyümenin daha kárlı olduğunu gördük. İkinci nesil City artık Türkiye’de üretilmeyecek" dedi.
HONDA, Gebze Şekerpınar’daki fabrikasını 100 milyon dolarlık yatırımla 50 bin adetlik kapasiteye çıkartırken, City üretimini durdurup yeni Civic Sedan’la büyümek istiyor. Honda Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Ümit Karaarslan, 50 bin adetlik kapasitenin Ekim 2007’de devreye gireceğini belirterek, "Maliyetleri inceledik, Türkiye’de City yerine Civic Sedan’la büyümenin daha kárlı olduğunu gördük. İkinci nesil City artık Türkiye’de üretilmeyecek" dedi.
HARFİYAT ÇALIŞMALARI BAŞLADI: Yeni CR-V’nin Barcelona’da düzenlenen uluslararası lansmanında konuştuğumuz Karaarslan, hem üretim hem de iç pazar satışları hakkında bilgi verdi. Şekerpınar fabrikasında kapasite artırımına start verdiklerini söyleyen Karaarslan, "Şu anda harfiyat çalışmaları başladı. Toplamda 100 milyon dolarlık bir yatırımla kapasiteyi 50 bin adede çıkartacağız. Aslında yatırım 100 bin adetlik kapasiteye göre yapılıyor. Ama biz ilk olarak 50 bin adedi devreye sokacağız. Verimliliğe göre 100 bin adede yükseltebiliriz" dedi.
İNGİLTERE’DEN EKİP GELDİ: Bu yatırımda Honda’nın İngiltere fabrikasından bir ekibin Türkiye’ye geldiğini söyleyen Kararslan şöyle konuştu: "Kapasite artıyor ve biz gerçek üretime geçiyoruz. Bu yüzden Honda İngiltere fabrikasından Türkiye’ye bir heyet gönderdi. Türkiye’de yöneticilerle birlikte bu heyet fabrikanın üretim planlanlamasından, press ve boya alanlarına kadar her konuda birlikte çalışıyor. Şu anda inşaat başladı, makina siparişleri verildi."
CIVIC SEDAN DAHA KÁRLI: "Japonlar Ekim’de devreye girecek 50 bin adetlik kapasitenin verimliliğine bakarak 100 bin adede karar verecekler" diye konuşan Karaarslan, 2010’da yeni modellerle birlikte bunun gerçekleşeceğini kaydetti. Türkiye’de Civic Sedan ve City modellerini üreten Honda’nın yeni kapasiteyle birlikte üretimde değişiklik yapacağını da kaydeden Karaarslan, "Biz maliyetleri inceledik ve Türkiye’de Civic Sedan üretiminin daha kárlı olduğunu gördük. Bu yüzden City’nin üretimini bitirip bu aracı ithal etmeye karar verdik" dedi.
A SINIFINDA YENİ MODEL ÜRETİLEBİLİR: Bu karar doğrultusunda City’nin ikinci neslinin Gebze’de üretilmeyeceğini kaydeden Karaarslan şöyle konuştu: "Ekim 2007’de devreye girecek yatırımla 50 bin adetlik kapasitenin 35 bin adedi Civic Sedan’dan oluşacak. Geri kalanı City olacak. Bu bir süre böyle devam edecek. City’nin yüzü yenileneceği zaman biz üretimi durdurup tüm kapasiteyi Civic Sedan’a çevireceğiz. City’i ise ithal edeceğiz. Şekerpınar fabrikası 100 bin adetlik kapasiteye çıktığı zaman City ve A sınıfında yer alacak yepyeni bir modeli Türkiye’de üretebiliriz. Bunun için çalışıyoruz."
Yeni CR-V 75 bin YTL’ye Aralık’ta Türkiye’de
HONDA’nın ilk kez piyasa sunduğu 1995 yılından bu yana tüm dünyada yaklaşık 2.5 milyonluk satış rakamına ulaşan SUV segmentindeki başarılı temsilcisi CR-V, tamamen yenilen üçüncü nesliyle iddiasını artırdı. Yeni tasarımı, motorları, güvenlik ve konfor donanımları ile dikkat çeken Honda CR-V, 75 bin YTL’den başlayan fiyatlarla Aralık ayında Türkiye’de satışa sunulacak. Honda Genel Müdür Yardımcısı Ümit Karaarslan, yeni CR-V’yle birlikte SUV sınıfında yeniden güçleneceklerini belirterek, "Biz yeni CR-V’yle birlikte gücümüzü artırıp 2007 yılında 1200 adetlik bir satışa ulaşmayı hedefliyoruz" dedi.
OTOMOBİL GİBİ SÜRÜŞ: SUV kategorisinin kullanışlılığını sunmaya devam eden yeni CR-V, aynı zamanda otomobile yakın sürüş dinamiklerine ve tasarımına, daha fazla rahatlığa ve daha lüks bir iç mekana sahip. Yeni CR-V, SUV pazarında artan kaliteli ve premium ürün taleplerine hitap ediyor. Aracın sportif tasarımı, gelişmiş araç dinamiklerini yansıtan görünümü ve Coupe biçimli sivri yan pencere profilleri ile vurgulanıyor. Çarpıcı motor kapağı, projektör tarzı ön farlar ve daha geniş bir tamponla vurgulanan kendine özgü ızgarası ile yeni CR-V’nin ön tasarım çok daha cesur. Kaslı alt bölümler, geniş tekerlekler ve standart 17 inç lastikler CR-V’nin SUV kategorisi özelliklerini öne çıkarıyor. Arka tarafta dikey olarak açılan arka kapağın yuvarlak hatlı cam kısmı ve dikkatle tasarlanmış alt panel araca daha özel bir görünüm veriyor. Yedek tekerlek önceki nesilde olduğu gibi bagaj kapağına değil bagaj zemininin altında yerleştirilmiş. Aracın içinde ise yerleri değiştirilerek orta bölümün tabanına alınmış olan manuel ve otomatik vites kolları, direksiyona daha fazla yaklaşmış ve daha çok alan açılmasını sağlamış.
İKİ FARKLI MOTOR: Yeni Honda CR-V’de 2.0 litre benzinli ve 2.2 dizel olmak üzere iki farklı motor görev alıyor. Otomatik şanzımanın yer aldığı 2 litrelik benzinli motor 6200 d/d’de 150 beygir güç üretirken, 100 kilometrede ortalama 8.2 litre yakıt tüketiyor. 2.2 litre hacmindeki i-CTDi dizel motor ise 4000 d/d’de 140 beygir güç, 2000 d/d’de ise 340 Nm tork üretiyor. Aracın 100 km’deki yakıt tüketimi de 6.5 litre olarak belirtiliyor.
Gebzeli Civic önce Ortadoğu sonra Afrika’ya ihraç edilecek
HONDA Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Ümit Karaarslan, Türkiye’de ürettikleri Civic Sedan’ı Ortadoğu’ya da ihraç etmeye başlayacaklarını belirterek, "İhracatımız genişliyor. 2007’de Rusya, Ukranya, Romanya, Bulgaristan, Polonya ve Macaristan’dan sonra Ortadoğu’ya da ihracat yapmaya başlıyoruz. Ortadoğu’da Umman, Suudi Arabistan ve Ürdün’e Civic Sedan satmaya başlayacağız. 50 bin adetlik kapasiteye ulaştıktan sonra Afrika’da ihraç pazarlarımız içine girecek" dedi.
Çin’den Jazz almıyoruz
ÜMİT Karaarslan, henüz Avrupa için onay almamış Çinli markaların 2-3 yıldan önce Türkiye’de satılamacağını belirterek, "Ben Çinli otomobillere karşı değilim. Bugün Avrupa’da satılan Honda Jazz’ın yüzde 60’ı Çin’de üretiliyor" dedi. "Ama biz Çin’den almıyoruz" diye konuşan Karaarslan, "Bir dönem Çinle diş ticaret dengesi nedeniyle Türkiye’den 4 bin adet Civic ihraç ettik. Ancak bu duruma Honda Çin karşı geldi. Sonuçta hükümet kararı olduğu için bu ihracat gerçekleşti ama Honda Çinle gerginlik yaşadık. Bizde bu yüzden Çinden araç almamaya karar verdik" dedi.