Oluşturulma Tarihi: Ağustos 06, 2007 00:00
Türkiye’de 20’nci yılını kutlayan Procter & Gamble’nin (P&G) Kafkasya ve Orta Asya Bölge Başkan Yardımcısı ve Türkiye Genel Müdürü Saffet Karpat, "Türkiye’deki hanelerin yüzde 90’ında en az ikişer markamız kullanılıyor. Dakikada 500’den fazla ürünümüz tüketiciyle buluşuyor. Türkiye’deki ciromuz da 1.5 milyar YTL’ye ulaşıyor" dedi.
PROCTER & Gamble (P&G) Kafkasya ve Orta Asya Bölge Başkan Yardımcısı ve Türkiye Genel Müdürü Saffet Karpat, "Bugün Türkiye’de her dakika 500’den fazla ürünümüz tüketiciyle buluşuyor. Türkiye’deki hanelerin yüzde 90’ında en az iki P&G markası bulunuyor. P&G Türkiye’nin yıllık cirosu da 1.5 milyar YTL’yi buluyor" dedi. Karpat, P&G’nin 1987 yılında girdiği Türkiye’de 20’inci yılını kutladığını belirtti. Karpat, İSO’nun Üretimden Satışlar’da Türkiye’nin ilk 500 büyük sanayi şirketi içinde ilk 20’ye girdiklerini, geçen yılda ilk 25’te olduklarını açıkladı.
MİNTAX’A ORTAK OLUP GİRDİ: P&G’nin Türkiye pazarına 1987 yılında Mintax Deterjan Sanayi A.Ş.’ye ortak olarak girdiğini hatırlatan Saffet Karpat, şunları söyledi: "Türkiye’deki 20’inci yılımızda ciromuz 1.5 milyar YTL’ye ulaştı. Bu ciro ile Türkiye’de faaliyette bulunduğumuz tüketim ürünleri kategorilerinde pazar liderliğini koruyoruz. P&G Türkiye olarak 20 yıldır tüketicilerimizin ihtiyaç ve isteklerini dinleyip, en iyi şekilde çözümler getiren markalarımızla yaşamları iyileştirmeyi hedefledik. Stratejilerimizi bu hedef doğrultusunda belirledik." P&G Türkiye’nin bugüne kadar birebir evlerinde ziyaret çalışması yaptığı tüketici sayısı bir milyonu, anket çalışmasıyla iletişimde olduğu müşteri sayısı da 10 milyonu buldu
YILDA 50 MİLYON DOLAR YATIRIM: Saffet Karpat, son bir yılda Türkiye’ye 4 yeni markalarını getirdiklerini, piyasadaki marka sayılarının 23’e ulaştığını belirterek, şöyle konuştu: "20’nci yılımızda Türkiye’nin önde gelen, büyük şirketlerinden biri konumuna ulaştık. Bugüne kadarki yatırımlarımızın toplamı 500 milyon dolara ulaştı. Ülkemize yatırımlarımız pazarın, piyasaların gelişimine göre sürüyor. Yıllık yatırım büyüklüğümüz 20 ile 50 milyon dolar arasında değişiyor. Bir yandan üretim aşamalarında yenilemeler yaparken, diğer taraftan da yeni markalarımızın üretimine yatırım yapıyoruz."
52 ÜLKE ARASINDA 2’NCİYİZ: Karpat, P&G Türkiye’nin, grubun Orta ve Doğu Avrupa, Ortadoğu ve Afrika (CEEMEA) bölgesinde doğrudan faaliyette bulunduğu 52 ülke arasında 2’nci sıraya yükseldiğini vurguladı. Karpat, şöyle konuştu: "Gebze Organize Sanayi Bölgesi ve Şekerpınar’da deterjan, çocuk bezi, hijyenik ped ve çamaşır suyu üretimi gerçekleştiren P&G için Türkiye, bu ürünlerde önemli bir üretim üssü olarak konumlanıyor. P&G’nin Gebze’deki fabrikası üretim kapasitesi açısından Avrupa, Orta Asya, Ortadoğu ve Afrika’daki 44 fabrika içinde 7’nci sırada yer alıyor."
Dünyaya yönetici ihraç ediyoruzP&G Türkiye Genel Müdürü Saffet Karpat, Türkiye’deki üç üretim tesisi ve yönetim merkezinde 1000 kişinin çalıştığını, 6 bin kişiye de dolaylı istihdam sağladıklarını vurgulayarak, şöyle konuştu: "P&G Türkiye, insan kaynakları uygulamaları açısından tüm dünyada öncü konumda bulunuyor. Tüm dünyada en çok çalışılmak istenen şirketler arasında yer alan P&G, Türk yöneticilerinin dünyaya açılımlarına katkı sağlıyor. Bugüne kadar P&G Türkiye’den yetişen 60’ın üzerinde lider, dünyanın farklı ülkelerinde yönetici konumuna geldi. P&G Türkiye’de Türk yöneticilerin altında çalışan yabancı yöneticiler var. Beni saymazsanız şu anda yedi Türk yöneticinin altında yabancı yönetici çalışıyor. P&G Türkiye yabancıları eğiten bir şirket oldu"
20’nci yılını Sezen Aksu konserleriyle kutluyorP&G Türkiye, 20’nci yılını Sezen Aksu konserleriyle kutlayacak. 14 Ağustos-20 Eylül tarihleri arasında gerçekleşecek program kapsamında Sezen Aksu, İstanbul, Bursa, İzmir, Denizli, Antalya, Samsun, Van, Gaziantep, Adana ve Ankara’da toplam 11 konser verecek. P&G Türkiye, Van’daki konseri tümüyle ücretsiz gerçekleştirecek.
Seçimden siyasi istikrar çıktı, ekonomi için iyiSAFFET Karpat, "
Seçim sonuçlarını nasıl değerlendiriyorsunuz? Merkezinize nasıl rapor ettiniz?" sorusunu şöyle yanıtladı: "Sandıktan yine tek başına iktidar çıktı. Böyle bir iktidar yapısı genelde siyasi istikrarı işaret eder. Siyasi istikrar de elbette ekonomiye olumlu katkı yapıyor. Enflasyon tek haneye indi, hedefe daha da yaklaşmasını bekliyoruz. Cari açık tehlikesinin gözardı edilmemesi gerektiğini düşünüyoruz. Ayrıca, kayıtdışı ekonomiyle daha etkin mücadele bekliyoruz."
12 yıllık ihracatımız 1.2 milyar dolara ulaştıP&G Türkiye Genel Müdürü Saffet Karpat, Türkiye’deki üretimlerinin ortalama yüzde 35’inden fazlasını Kafkasya, Orta Asya Cumhuriyetleri ve Rusya gibi yakın pazarlarla Fransa ve İtalya gibi Avrupa ülkeleri dahil, 25’in üzerinde ülkeye ihraç ettiklerini söyledi. Karpat, şöyle konuştu:
Kategori bazında baktığımızda bebek bezi üretimimizin yüzde 56’sı, hijyenik ped üretimimizin yüzde 47’si ve deterjan üretimimizin yüzde 22’si ihraç ediliyor.
P&G Türkiye, ihracata başladığı 1995 yılından bu yana ülke ekonomisine 1.2 milyar dolarlık
döviz girdisi sağladı.
Blendax reklamı örnek oldu Orkid bandı dünyaya yayıldı
Blendax’ın Türkiye’de başlatılan ’baş döndüren dolgun saçlar’ sloganı daha sonra bölgesel olarak kullanılmaya başladı. Latin Amerika’da da bu tema uyarlanarak kullanıldı.
Türkiye’de gerçekleştirilen araştırma çalışmaları sonucunda Orkid paketine hijyenik kullanım ve atmak için bant eklenmesine karar verildi. Bu sistem diğer ülkelerde de uygulanmaya başladı.
7 milyon çocuğa ergenlik eğitimiSaffet Karpat, P&G Türkiye’nin sosyal sorumluluk projeleriyle de öne çıktığını belirterek, şu bilgileri verdi:
1993’ten beri 7 milyon erkek ve kız öğrenciye ergenlik eğitimi verildi.
2004 yılından bu yana 2.5 milyon anne, sağlıklı bebek yetiştirme konusunda bilgilendirildi.
2 bin zihinsel engelli sporcu yetiştirildi.