Güncelleme Tarihi:
‘BİRLEŞMİŞ Milletler Kadının Güçlenmesi Sözleşmesi’nin (UN WEPs) imzacısı ilk Türk KOBİ’si Suteks Group’un Başkanı Nur Ger, New York’ta gerçekleşen BM Kadının Güçlenmesi Prensipleri Yıllık Konferansı’nın ana oturumunda özel konuşma yaptı. Türkiye’de iş dünyasının yakından tanıdığı, kısa süre önce de BM Kadının Güçlenmesi Prensipleri’nin (UN WEPs) 2 yıllığına İş Dünyası Sözcüsü olan Nur Ger, farklı ülkelerden gelen üst düzey yöneticilere yaptığı konuşmada toplumsal cinsiyet eşitliğinin sağlanmasıyla yaşanacak değişimi anlattı. Bugüne kadar KAGİDER, KA.DER, TESEV ve TÜSİAD Sosyal İşler Komisyonu’nda toplumsal cinsiyet eşitliği için çalışmalar yapmış olan Ger konuşmasında, “İnsan olmak eşit olmak için yeterlidir” derken, kurucusu olduğu ve çalışma hayatında kadın-erkek eşitliği bağlamında örnek şirketlerden olan Suteks’in yönetim anlayışını anlattı.
Suteks’de yönetimin ana prensiplerini anlatırken Ger, “Eşit, hiyerarşisiz, şeffaf ve kâr paylaşımının olduğu yönetim anlayışıyla, her çalışanın şirketin sahibi girişimciler olarak var olduğu bir kurum Suteks. Kuruluşundan beri içselleştirdiği değerler Birleşmiş Milletler Kadının Güçlenmesi İlkeleriyle (WEPs) birebir örtüşüyor” dedi. Yıllardır hazırgiyim sektöründe birçok yeniliğe imza atan Nur Ger, toplumsal cinsiyet eşitliğinin olabilmesi için o ülkenin demokrasi ve insan hakları çıtasının yükselmesi gerektiğini vurgulayarak, “WEPs, iş dünyası aracılığıyla tüm dünyada toplumsal cinsiyet eşitliğinin ana akım moda olması için önemli bir araçtır. Moda, belirli bir süre etkin olan toplumsal beğeniye yönelik aşırı ilgidir. Eğer bir fikir bir ürün, bir felsefe belirli bir süreyi aşarak sürekli, kalıcı hale gelirse işte o zaman biz ona klasikleşen moda akımı diyoruz. Ülkemizde ana akım moda haline gelen toplumsal cinsiyet eşitliği, gelişmiş ülkelerde klasikleşmiştir. Toplumsal cinsiyet eşitliğinin bir ülkede klasikleşmesi, o ülkenin demokrasi ve insan hakları çıtasının da yükselmesine hizmet edecektir” dedi.
Dünya çapında 1000’den fazla imzacısı olan girişim, Suteks Group’un Yönetim Kurulu Başkanı Nur Ger’in de kabul ettiği 7 prensip üzerinde çalışıyor. Bu prensipler de şöyle:
Cinsiyet eşitliği için üst düzey kurumsal liderlik sağlanması
Tüm kadın ve erkeklere işte adil davranılması, insan haklarına ve ayrım yapmama ilkesine saygı gösterilmesi, bu ilkelerin desteklenmesi
Tüm kadın ve erkeklere sağlık, güvenlik ve refah sağlanması
Kadınların eğitim, kurs ve profesyonel gelişim imkânlarıyla desteklenmesi
Kadınları güçlendiren girişimci gelişimi, tedarik zinciri ve pazarlama yöntemlerinin uygulanması
Toplumsal inisiyatifler ve destekler aracılığıyla eşitliğin teşvik edilmesi
Cinsiyet eşitliğinin sağlanması için gelişimin ölçülmesi ve halka açık raporlanması
Türkiye’de eşitlik etiketi hazırlıyor
2017 yılının sonuna kadar Türkiye’de toplumsal cinsiyet eşitliği ve buna bağlı olarak WEPs’i bilmeyenin kalmaması için çalışacağını söyleyen Nur Ger, öncelikle Türkiye’de şirketlerin “WEPs’i biliyoruz ve BM’in bu inisiyatifine biz de taraftarız” demesini hedefliyor. Türkiye’de şirketlerin kadın çalışanları için bu prensiplere imza atıp uygulamaları kolay görünmüyor. Bunun bilincinde olan Ger, 1994-1996 yıllarında Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı iken yaptığı “yıkama” talimatları etiketlerini hatırlatıyor. “O dönemlerde yıkama talimatları etiketleri de hiç bilinmiyordu. Bunun için çok kapsamlı bilgilendirme kampanyası yaptık. Bütün perakendecilerin destekçi olarak katıldığı kampanyada her yerde tanıtım yapıldı, kampanya ile yıkama talimatlarını bilmeyen tüketici kalmadı” diyen Ger, WEPs etiketleri için de perakendecilerle de diğer sektörlerle de işbirliği yapacaklarını söylüyor.