Çinlilerin en çok tanıdığı iki Türk markası

Güncelleme Tarihi:

Çinlilerin en çok tanıdığı iki Türk markası
Oluşturulma Tarihi: Haziran 02, 2011 13:34

Çin ile Türkiye arasındaki ticaret hacmi hızla artarken, Maraş Dondurması ve Bursa İskender Kebabı, Çin'deki en meşhur Türk markaları haline geldi.

Haberin Devamı

Türk Çin Sanayici İşadamları Derneği (TÜÇSİAD)'ın Çin Halk Cumhuriyeti Ankara Büyükelçiliği ile birlikte düzenlediği 1'inci Türk-Çin İş Forumu'nun açılışında konuşan Büyükelçisi Gong Xiaosheng, ortak çabaları sayesinde geçen bir yılda ekonomik ve ticari ilişkilerin daha da geliştiğini ifade etti.

Xiaosheng, turizm sektöründe çok büyük işbirliği potansiyelinin bulunduğuna işaret ederek, "Başta Çinli birçok eyalet olmak üzere yatırımcılar, Türkiye'ye yatırım ve sanayi parkı oluşturmak için heyetler göndermişlerdir. Türkiye Çin'den daha çok yatırım çekmek için önemli fırsatlar yakalamıştır. Maraş  Dondurması, Bursa İskender Kebabı artık Çin'de çok meşhur markalar haline gelmiştir" dedi.

Xiaosheng hızlı tren konusunda en önemli teknolojiye sahip olduklarını, Türkiye'deki hızlı tren projesinin her zaman iki ülke arasındaki dostluğun simgesi olacağını söyledi.

Haberin Devamı

BABACAN: İŞBİRLİĞİNE AÇIĞIZ

Aynı toplantıda konuşan Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Ali Babacan da Çinli şirketlerin, üçüncü boğaz köprüsü, İzmit Körfez geçişi, metro  projeleri ya da bazı önemli otoyolların inşası gibi alanlara gittikçe daha çok ilgi gösterdiğini belirterek, "Burada ciddi bir potansiyelin olduğunu düşünüyoruz ve bu işbirliğinin geliştirilmesine açığız" dedi.

İki ülke arasındaki ticaret hacminin 2000 yılında sadece 1 milyar dolar civarında olduğunu, geçen yıl bu rakamın 20 milyar dolara yaklaştığını, Türkiye'nin Çin'e olan ihracatının miktar olarak artması ve ürün bazında çeşitlendirilmesi gerektiğini vurgulayan Babacan, toplam ticaret hacmi içerisinde Türkiye açısından ciddi bir dış ticaret açığının söz konusu olduğunu da kaydetti.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!