Çinliler pazarı 10 kat büyüttü, Kanuni en büyük fabrikayı kurdu

Güncelleme Tarihi:

Çinliler pazarı 10 kat büyüttü, Kanuni en büyük fabrikayı kurdu
Oluşturulma Tarihi: Ocak 04, 2007 00:00

Kanuni, Tuzla’da günlük 1.000 adet üretim kapasiteli dev bir motosiklet fabrikası kurdu. Kuralkan Motosiklet Grubu’nun başındaki iki isim, M. Sait Kuralkan ile Yusuf Kuralkan, Çin motosikletlerinin pazarı 10 misli büyüttüğünü belirterek, "20 yıldır üreticiyiz, şimdi bu yatırımla biz de dünya çapında oyuncu olacağız" diyor.

ÇİN malı motosikletlerin Türkiye pazarında estirdiği fırtına, bazı yerli üreticileri batırırken bazılarına da yaradı. Önümüzdeki yıl Türk motosiklet pazarında üretici olarak 20’inci yılını kutlayacak olan Kanuni, Tuzla’da günde 1.000 motosiklet üretim kapasitesine sahip, Türkiye’nin en büyük motosiklet fabrikasını kurdu. Kuralkan Holding’in Motosiklet Grubu’nun başındaki iki ismi M. Sait Kuralkan ve Yusuf Kuralkan, Çin malı motosikletlerin kalite, fiyat ve rekabet açısından pazarı alt üst ettiğini ancak Türkiye pazarına çok büyük bir yarar da sağladığını söylüyorlar. "20 yıldır üreticiyiz, şimdi bu yatırımla biz de dünya çapında oyuncu olacağız" diyen ikiliye göre; Çin malı motosikletler sayesinde yılda 30-40 binlerde seyreden Türkiye motosiklet pazarı şu anda 300 bin adetleri aştı ve kısa süre sonra 400 bin adetlik yıllık satışlar yapılacak. Pazardaki ölçeğin bu kadar büyümesi ise sektörün en büyük hayaliydi.

SATIŞ AYNI, PAY AZALDI: Çin malı motosikletlerin Türkiye pazarını büyüttüğü dönemde, Kanuni olarak yıllık satış adetlerini hep koruduklarını anlatan Kuralkan Holding Yönetim Kurulu Üyesi M. Sait Kuralkan şöyle konuştu: "Başlangıçta yüzde 40-45 düzeyinde olan pazar payımız, hızla geriledi. Çünkü pazar 10 kat büyüdü. Çin furyası başlayana kadar iç pazarda olduğu kadar ihracatta da iddialıydık. 36 ülkeye ihracat yapabiliyorduk. Bu yatırımı yaparken iki noktayı dikkate aldık. Birincisi iç pazarımız çok büyüdü. Çinliler, Türklerin motosiklete karşı önyargısını kırdı ve bize göre yakında Çin motosikleti furyası bitecek. Çünkü kaliteli ürün öne çıkıyor. Yatırım yapmamızın ikinci gerekçesi ise global markaların, Avrupa normlarında üreticiler arıyor olmalarıdır ki bunun için en iyi adaylardan birisi de Türkiye. Hedefimiz Avrupa’daki 10 büyük üretici arasına girmek ve 10 yıl sonra 500 milyon dolar ciroya ulaşmak."

GÜNDE 1.000 ADET: Kuralkan Holding Yönetim Kurulu Üyesi Yusuf Kuralkan ise "Yeni fabrikamız 60 bin metrekarelik bir fabrika. 32 bin metrekare montaj-üretim hattımız, depolarımız var. 8 bin metrekare idari binamız, 20 bin metrekare genişleme alanımız mevcut. Günde 1.000 adet motosiklet üretebilecek kapasitemiz oluştu. Şu anda günde 500 adet üretiyoruz. Kendi bünyemizde kaynakhanemiz, talaşlı imalatımız, şase, tutacak, salıncak gibi karesör aksamları, gövde parçaları üretebiliyoruz. Alüminyumdan üretilen bütün parçaları dökme imkanımız var. Boyahane v.s. Bunların yanında yerli yan sanayiyi de kullanıyoruz ki bu da maliyetimizi düşürüyor. Adetlerimiz arttıkça yan sanayi daha da çok çalışacak" dedi. 25 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını kaydeden Yusuf Kuralkan, Türkiye’de üretilemeyen bazı parçaları da İtalya, Almanya ya da Tayvan’dan ithal ettiklerini anlattı ve fabrikanın yüzde 70 yerlilik oranıyla çalıştığını söyledi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!