Çinli televizyon devinin ‘Avrupa köprüsü’ oluyoruz

Güncelleme Tarihi:

Çinli televizyon devinin ‘Avrupa köprüsü’ oluyoruz
OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 16, 2003 00:00

Profilo, dünyanın en büyük televizyon üreticisi olarak bilinen Chang Hong ile iÅŸbirliÄŸine gitti. Avrupa pazarına açılmayı planlayan Chang Hong, bunu Profilo ile birlikte gerçekleÅŸtirecek. Bu yıl Rusya ve ABD pazarına da girecek olan Profilo'nun ihracat hedefi ise 400 milyon dolar.Profilo Telra Elektronik Grup BaÅŸkan Yardımcısı Göksen KörezlioÄŸlu, dünyanın önde gelen televizyon üreticisi Çinli Chang Hong ile özellikle Avrupa pazarında müşterek hareket etmek için iÅŸbirliÄŸi ve proje anlaÅŸmaları yaptıklarını açıkladı. KörezlioÄŸlu, Chang Hong'un yılda 14 milyon televizyon ürettiÄŸini, 2003 yılı üretim hedefinin de 16 milyon adet olduÄŸunu belirtti.KörezlioÄŸlu, iÅŸbirliÄŸine iliÅŸkin olarak ‘‘Evlilik demeyeyim, çünkü taraflardan birinin sermayesine veya hissesine iÅŸtirak etmek gibi bir durum yok. Bu, tam anlamıyla ticari iÅŸbirliÄŸi’’ dedi. KörezlioÄŸlu, gelecekte dünyanın belli baÅŸlı televizyon üreticisileri olarak Çin, Meksika ve Türkiye'nin görüldüğünü belirtirken, ‘‘Çin'le rekabet edeceÄŸimize iÅŸbirliÄŸi yapmayı uygun bulduk. Chang Hong Avrupa pazarına girmek istiyordu, biz de dedik ki Türkiye'yi köprü olarak kullanabilirsiniz, biz sizin için tüp üretebiliriz. Onlarla uzun vadeli bir iÅŸbirliÄŸi yaptık’’ diye konuÅŸtu. KörezlioÄŸlu, bu firma ile proje anlaÅŸmaları da yaptıklarını, LCD televizyon gibi yeni teknoloji ürünler üzerinde çalışacaklarını belirtti. CÄ°RO HEDEFÄ°Enflasyonun düşüşünü, siyasi belirsizliÄŸin azalmasını, tek parti hükümetinin olmasını iyi sinyaller olarak deÄŸerlendirdiklerini söyleyen Göksen KörezlioÄŸlu, 2003 yılı öngörülerini de açıkladı. Kuru 1 milyon 950 ile 2 milyon lira arasında, enflasyonu da yüzde 25-27 aralarılığında tahmin ettiklerini belirten KörezlioÄŸlu, üretim ve satış hedeflerini ise şöyle açıkladı:‘‘Toplam üretimin 1 milyon 300-400 bin olması beklenen iç pazarda Profilo'nun geçen yıl 250 bin adet olan üretimi, bu yıl yüzde 40'lık artışla 350 bin adet olacak. 2002 yılında 1 milyon 525 bin adet olan ihracak 2 milyon 50 bine ulaÅŸarak yüzde 34'lük artış saÄŸlanacak. Böylece toplam üretim 1 milyon 750 bin adetten, yüzde 35 artışla 2 milyon 400 bine çıkacak. Geçen yıl iç pazarda 63 milyon dolar olan satış cirosu, bu yıl yüzde 29'luk artışla 81 milyon dolara, dış pazardaki satış cirosu ise yüzde 83'lük artışla 217 milyon dolardan 397 milyon dolara çıkacak. Geçen yıl 280 milyon dolar olan toplam satış cirosu, bu yıl yüzde 71'lik artışlya 478 milyon doları bulacak.’’Geçen yıl Türkiye'de 8 milyon dolarlık yatırım yapılırken, bu yıl 15 milyon dolarlık yatırım planladıklarını belirten KörezlioÄŸlu, ‘‘Küçük dev adam olmaya doÄŸru gidiyoruz’’ dedi.Türkiye'deki üreticilerinin rakiplerine göre çok pahalı kredi kullanmalarından yakınan KörezlioÄŸlu, sözlerine şöyle devam etti:‘‘Bunun yanı sıra işçinin eline geçen para azaldıkça işçilik maliyetleri döviz bazında artıyor. Bunun temelinde de yanlış vergi politikası yatıyor. Bu anlayışla ülkenin ihracattaki geleceÄŸi tehdit altına giriyor. DiÄŸer bir sorun da ÅŸirket olarak bizi pek etkilemiyor ama enerjidir. Bu üç sorun çözülsen, Türkiye'de sorun kalmaz.’’Beko ile iÅŸbirliÄŸi henüz netleÅŸmediBEKO ile Profilo Telra arasında süren iÅŸbirliÄŸi görüşmeleri konusunda ise Göksen KörezlioÄŸlu ÅŸunları söyledi: ‘‘Beko ile temmuz ayından bu yana müşterek hareket edebilme, iÅŸbirliÄŸi olanakları gibi bazı konuları araÅŸtırıyoruz. Åžu ana kadar imzalanmış bir belge yok. Bu konuda açıklamayı biz yapamayız. Beko halka açık bir firma, ebat ve boyut olarak da bizden büyükler. Bu konuda bir geliÅŸme olduÄŸu an ya müştereken ya da Beko açıklama yapar.’’İngiltere'de 4 günde 15 bin ev sineması sattıkCHANG Hong dışında Texas Instruments, Philips, Thomson ve DVD Lab'la da iÅŸbirliklerinin sürdüğünü belirten Göksen KörezlioÄŸlu, Profilo olarak bu yıl ihracat yaptıkları ülkelere ABD ve Rusya pazarını da eklediklerini belirtti. Litvanya'daki tüp fabrikasına montaj üretim yapacak ÅŸekilde küçük bir fabrikaya dönüştüreceklerini söyleyen KörezlioÄŸlu, buradan Rusya pazarına satış yapacaklarını ve bu yıl için Rusya'ya 20-25 milyon dolarlık ihracat hedeflediklerini belirtti. ABD pazarında ise Wal-Mart, Sears ve BestBuy ile anlaÅŸmalar yaptıklarını açıklayan KörezlioÄŸlu, bu zincir marketlerin her birine onların markasıyla TV üretimi yapacaklarını kaydetti. Bu yıl ABD'ye 15-20 milyon dolar civarında ihracat yapmayı planladıklarını dile getiren KörezlioÄŸlu, ‘‘Sadece Wal-Mart yılda 12 milyon 600 bin televizyon satıyor. Zincir magazaların maarkalarıyla satış yapmak çok verimli sonuçlar getiriyor. Ä°ngiltere'de bu yolla yılbaşında 4 günde satış fiyatı 500 pound olan ev sineması sistemlerinden 15 bin tane sattık’’ diye konuÅŸtu.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!