Oluşturulma Tarihi: Ocak 16, 2003 03:17
Profilo, dünyanın en büyük televizyon üreticisi olarak bilinen Chang Hong ile işbirliğine gitti. Avrupa pazarına açılmayı planlayan Chang Hong, bunu Profilo ile birlikte gerçekleştirecek. Bu yıl Rusya ve ABD pazarına da girecek olan Profilo'nun ihracat hedefi ise 400 milyon dolar.
Profilo Telra Elektronik Grup Başkan Yardımcısı Göksen Körezlioğlu, dünyanın önde gelen televizyon üreticisi Çinli Chang Hong ile özellikle Avrupa pazarında müşterek hareket etmek için işbirliği ve proje anlaşmaları yaptıklarını açıkladı. Körezlioğlu, Chang Hong'un yılda 14 milyon televizyon ürettiğini, 2003 yılı üretim hedefinin de 16 milyon adet olduğunu belirtti.
Körezlioğlu, işbirliğine ilişkin olarak ‘‘Evlilik demeyeyim, çünkü taraflardan birinin sermayesine veya hissesine iştirak etmek gibi bir durum yok. Bu, tam anlamıyla ticari işbirliği’’ dedi. Körezlioğlu, gelecekte dünyanın belli başlı televizyon üreticisileri olarak Çin, Meksika ve Türkiye'nin görüldüğünü belirtirken, ‘‘Çin'le rekabet edeceğimize işbirliği yapmayı uygun bulduk. Chang Hong Avrupa pazarına girmek istiyordu, biz de dedik ki Türkiye'yi köprü olarak kullanabilirsiniz, biz sizin için tüp üretebiliriz. Onlarla uzun vadeli bir işbirliği yaptık’’ diye konuştu. Körezlioğlu, bu firma ile proje anlaşmaları da yaptıklarını, LCD televizyon gibi yeni teknoloji ürünler üzerinde çalışacaklarını belirtti.
CİRO HEDEFİ
Enflasyonun düşüşünü, siyasi belirsizliğin azalmasını, tek parti hükümetinin olmasını iyi sinyaller olarak değerlendirdiklerini söyleyen Göksen Körezlioğlu, 2003 yılı öngörülerini de açıkladı. Kuru 1 milyon 950 ile 2 milyon lira arasında, enflasyonu da yüzde 25-27 aralarılığında tahmin ettiklerini belirten Körezlioğlu, üretim ve satış hedeflerini ise şöyle açıkladı:
‘‘Toplam üretimin 1 milyon 300-400 bin olması beklenen iç pazarda Profilo'nun geçen yıl 250 bin adet olan üretimi, bu yıl yüzde 40'lık artışla 350 bin adet olacak. 2002 yılında 1 milyon 525 bin adet olan ihracak 2 milyon 50 bine ulaşarak yüzde 34'lük artış sağlanacak. Böylece toplam üretim 1 milyon 750 bin adetten, yüzde 35 artışla 2 milyon 400 bine çıkacak. Geçen yıl iç pazarda 63 milyon
dolar olan satış cirosu, bu yıl yüzde 29'luk artışla 81 milyon dolara, dış pazardaki satış cirosu ise yüzde 83'lük artışla 217 milyon dolardan 397 milyon dolara çıkacak. Geçen yıl 280 milyon dolar olan toplam satış cirosu, bu yıl yüzde 71'lik artışlya 478 milyon doları bulacak.’’
Geçen yıl Türkiye'de 8 milyon dolarlık yatırım yapılırken, bu yıl 15 milyon dolarlık yatırım planladıklarını belirten Körezlioğlu, ‘‘Küçük dev adam olmaya doğru gidiyoruz’’ dedi.
Türkiye'deki üreticilerinin rakiplerine göre çok pahalı
kredi kullanmalarından yakınan Körezlioğlu, sözlerine şöyle devam etti:
‘‘Bunun yanı sıra işçinin eline geçen para azaldıkça işçilik maliyetleri
döviz bazında artıyor. Bunun temelinde de yanlış vergi politikası yatıyor. Bu anlayışla ülkenin ihracattaki geleceği tehdit altına giriyor. Diğer bir sorun da şirket olarak bizi pek etkilemiyor ama enerjidir. Bu üç sorun çözülsen, Türkiye'de sorun kalmaz.’’
Beko ile işbirliği henüz netleşmedi
BEKO ile Profilo Telra arasında süren işbirliği görüşmeleri konusunda ise Göksen Körezlioğlu şunları söyledi: ‘‘Beko ile temmuz ayından bu yana müşterek hareket edebilme, işbirliği olanakları gibi bazı konuları araştırıyoruz. Şu ana kadar imzalanmış bir belge yok. Bu konuda açıklamayı biz yapamayız. Beko halka açık bir firma, ebat ve boyut olarak da bizden büyükler. Bu konuda bir gelişme olduğu an ya müştereken ya da Beko açıklama yapar.’’
İngiltere'de 4 günde 15 bin ev sineması sattık CHANG Hong dışında Texas Instruments, Philips, Thomson ve DVD Lab'la da işbirliklerinin sürdüğünü belirten Göksen Körezlioğlu, Profilo olarak bu yıl ihracat yaptıkları ülkelere ABD ve Rusya pazarını da eklediklerini belirtti. Litvanya'daki tüp fabrikasına montaj üretim yapacak şekilde küçük bir fabrikaya dönüştüreceklerini söyleyen Körezlioğlu, buradan Rusya pazarına satış yapacaklarını ve bu yıl için Rusya'ya 20-25 milyon dolarlık ihracat hedeflediklerini belirtti. ABD pazarında ise Wal-Mart, Sears ve BestBuy ile anlaşmalar yaptıklarını açıklayan Körezlioğlu, bu zincir marketlerin her birine onların markasıyla TV üretimi yapacaklarını kaydetti. Bu yıl ABD'ye 15-20 milyon dolar civarında ihracat yapmayı planladıklarını dile getiren Körezlioğlu, ‘‘Sadece Wal-Mart yılda 12 milyon 600 bin televizyon satıyor. Zincir magazaların maarkalarıyla satış yapmak çok verimli sonuçlar getiriyor. İngiltere'de bu yolla yılbaşında 4 günde satış fiyatı 500 pound olan ev sineması sistemlerinden 15 bin tane sattık’’ diye konuştu.